Dåliga zoner i Trollhättan.

Post Reply
Mapenier
Posts: 24
Joined: 10 Mar 2013 15:07
Country: Sweden

Dåliga zoner i Trollhättan.

Post by Mapenier »

Hej!
De finns två zoner i Trollhättan som irriterar mig ibland riktigt mycket. Vi börjar med den värsta och varför:

Threeswamp: Zonen består av en triangel där det står tre stycken vattentorn. Dom är riktigt häftiga, speciellt kvällstid då de är belysta och målade i olika klara färger, så det är en jättefin zon. Bild: http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater Dock så ligger zonen oftast ungefär 98% innanför inhängnat område, dessutom så är det ett ett skyddobjekt. Ibland är det den norvästra spetsen av triangelformade zonen som är utanför inhängnaden och ibland är det den sydvästra spetsen som ligger utanför inhängnaden. Det handlar alltid om nån ynka meter. Man får stryka sig längs staketet och hålla koll på när man kommer in i zonen. Med tanke på att det är ett skyddsobjekt så kan det se konstigt ut om folk kommer dit och stryker runt staketet om kvällarna. Ett enkelt sätt att lösa detta är att flytta hela zonen 10 meter västerut. Då kan man ta zonen från den lilla uppfartsvägen utanför. Visserligen skulle det främja bilturfande lite, då det GÅR att köra upp med bil där. En lösning i så fall är att flytta zonen norrut och göra den fyrkantig där den västra sidan av triangeln (som nu går ganska parallelt med staketet precis innanför staketet), utgör ena sidan av fyrkanten. Och då även förlängs lite norrut. Hoppas ni förstår problemet jag försöker beskriva. Jag har pratat med en annan Trollhäte-turfare och han höll med mig om att det var ett störningsmoment.

Trollview: Förmodligen Trollhättans vackraste "okända" utsikt, med vy över fallen. Riktigt vacker. Jag har bott i Trollhättan 28 år, men aldrig sett den vackra vyn innan. Bild: http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater. Dock har även den ett litet bekymmer. Den ligger längs en liten smal stig som går längs älven. Ovanför är det en brant bergvägg och nedanför stigen så är det mer eller mindre ett stup och brant ner i den stömmande älven. Zonen är placerad med den västra sidan av zonen ungefär där stigen ligger. Dock flyttar ju sig zonerna lite och ganska ofta så ligger zonen UTANFÖR kanten på stigen, och alltså utanför stupet. Det finns ett träd man kan stötta sig mot och hänga ut över kanten med mobilen i handen så långt ut som möjligt. Några gånger har jag haft en rulle eltejp i fickan och tejpat fast mobilen på en timme och stått som med ett fiskespö för att ta zonen. Ni förstår nog vad problemet är nu. Enkel lösning är att förstora zonen 5 meter, eller så, västerut.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Dåliga zoner i Trollhättan.

Post by affanicaffan »

You have written this in the English section, this post is meant to be in "Felanmälan - Västra Götaland"! http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=90&t=1193
However, it is a good zone report, and one of our moderators will probably move the post to the right place!
Welcome to the forum! :D

Also: Both your picture links go to the same picture, and all of the Zone Makers don´t have Facebook, so if you think that the pictures are an important part of the report, consider moving the pictures to imgur.com or a similar site where everybody with a link can see it! Nice picture though! :)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Mapenier
Posts: 24
Joined: 10 Mar 2013 15:07
Country: Sweden

Re: Dåliga zoner i Trollhättan.

Post by Mapenier »

Thank you for reply. I couldnt find swedish sessions, nor "felanmälan". Sorry for confusing. Hope it could be moved... Or should i copy and paste it right?

The pictures have btw have no what so ever important meaning considering tha report of bad zones, they are just a salute too how beutiful the zones are. The first link too Threeswamp was incorrect. If interessted it should be: http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... e=1instead.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Dåliga zoner i Trollhättan.

Post by tomtebloss »

Zoner borde inte flytta sig lite och ofta. Det är inte så att kartan under zonen spelar ett spratt när du zoomar och rör kartan? Det är ett rätt vanligt problem. Zoner borde ligga där de ligger om inte en felanmälan kommer in och de flyttas därefter.

Då jag inte har hand om Trollhättan längre så kommer en annan Zonmakare att ta hand om de problemen snart förhoppningsvis. Jag brukar dock lägga zoner vid vattentorn.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Dåliga zoner i Trollhättan.

Post by affanicaffan »

tomtebloss wrote:Zoner borde inte flytta sig lite och ofta. Det är inte så att kartan under zonen spelar ett spratt när du zoomar och rör kartan? Det är ett rätt vanligt problem. Zoner borde ligga där de ligger om inte en felanmälan kommer in och de flyttas därefter.

Då jag inte har hand om Trollhättan längre så kommer en annan Zonmakare att ta hand om de problemen snart förhoppningsvis. Jag brukar dock lägga zoner vid vattentorn.
Skulle snarare tro att det är GPS:en som spökar...
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Dåliga zoner i Trollhättan.

Post by SunYour »

Hmm, ute på ordmärkarjakt idag, affan...
Vi stänger butiken här, eftersom tråden flyttats av trådskaparen.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Mapenier
Posts: 24
Joined: 10 Mar 2013 15:07
Country: Sweden

Re: Dåliga zoner i Trollhättan.

Post by Mapenier »

Ja, det är väl GPS-signalerna som spökar. Exaktheten är ju inte total heller. Sen att zonerna inte ligger på exakt samma ställe på kartan som IRL är ju ett annat, men mycket minde bekymmer.
Post Reply

Return to “Zones”