Build 299 ute

Post Reply
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Build 299 ute

Post by Simon »

Changelog:
- Ska fixa problem med onödigt mycke prickar över kartan.
- Förhoppningsvis så ska appen inte starta om sig när man ska avsluta (vänligen rapportera om detta skulle hända efter uppdateringen)
- Nytt: La till lite medaljer.
- Optimering: Första gången man laddar startar appen så ska det inte ta lika lång tid att ladda zoner.
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Build 299 ute

Post by Jojje »

Installerat denna version nu. Får svart skärm i ungefär 5sek direkt efter jag tryckt igång programmet, sen startar det som vanligt. :O Testat flera gånger och även installerat om, men det kvarstår.
Ska det vara så?
Bara en zon till
Robbas
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 16:09

Re: Build 299 ute

Post by Robbas »

Jojje167 wrote:Installerat denna version nu. Får svart skärm i ungefär 5sek direkt efter jag tryckt igång programmet, sen startar det som vanligt. :O Testat flera gånger och även installerat om, men det kvarstår.
Ska det vara så?
ehm så är det ALLTID för mig.. trodde det skulle vara så haha :D
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Build 299 ute

Post by Drassen »

Det ska va så, grejen som vi gjort nu är att ta bort den gråa titleraden som brukar komma när man startar fattiga program:)
Dock kanske vi kommer göra en splash-screen i framtiden istället...
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Build 299 ute

Post by erikd »

Hur ligger det till med medaljerna? Har nu fått en, men vet inte riktigt varför. Kan det bli möjligt att klicka på medaljerna på "owner-sidan" för att få upp info kanske?
Skulle gärna också vilja kunna se möjliga medaljer som kan tas och vad som krävs för dem. Kommer ihåg att ni nämnde en "äger stadsdel-medalj" - en som jag är lite intresserad av. Har möjlighet att plocka alla zoner I vasastan, men vet inte vilka som gäller... :)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Build 299 ute

Post by Arias »

erikd wrote:Hur ligger det till med medaljerna? Har nu fått en, men vet inte riktigt varför. Kan det bli möjligt att klicka på medaljerna på "owner-sidan" för att få upp info kanske?
Skulle gärna också vilja kunna se möjliga medaljer som kan tas och vad som krävs för dem. Kommer ihåg att ni nämnde en "äger stadsdel-medalj" - en som jag är lite intresserad av. Har möjlighet att plocka alla zoner I vasastan, men vet inte vilka som gäller... :)
Det borde läggas till i förslagslådan! vore sjukt bra att ha den funktionen, lite trist att bära på medaljer när man inte har en aning om vad de står för ;)
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Build 299 ute

Post by Drassen »

Självklart kommer den funktionen :D

Men skriv gärna i förslagslådan så kan vi diskuttera kring den också...

ErikD: du har en silvermedalj eftersom du har kommit tvåa i en turfomgång ;)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Build 299 ute

Post by erikd »

Andreas wrote:ErikD: du har en silvermedalj eftersom du har kommit tvåa i en turfomgång ;)
Oh, sweet! Gissade att det var därför, men var inte säker :)
Post Reply

Return to “Versions”