Turf Widget Beta - open source

User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Cee »

Är det någon som jobbar på denna fortfarande? Jag funderade lite på om man kunde lägga till något tema till. Jag hade uppskattat ett som liknar Google Now-widgeten, jag tycker egentligen att hela Turf-appen är skitful. Jag skulle kunna göra en mockup och övrigt bildmaterial för den om så önskas. Mina java-skills är inte bra nog för att jag ska våga ge mig på koden själv.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by SunYour »

Vilket påhopp.... :-O
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by AJ_ »

Cee wrote:Är det någon som jobbar på denna fortfarande? Jag funderade lite på om man kunde lägga till något tema till. Jag hade uppskattat ett som liknar Google Now-widgeten, jag tycker egentligen att hela Turf-appen är skitful. Jag skulle kunna göra en mockup och övrigt bildmaterial för den om så önskas. Mina java-skills är inte bra nog för att jag ska våga ge mig på koden själv.
Inte aktivt just nu, men jag håller ett öga på det här stället eller om det skulle börja hända saker i github som kan mergas.
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Cee »

SunYour wrote:Vilket påhopp.... :-O
Kan hjälpa till att rita om den med :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Cee »

AJ_ wrote:
Cee wrote:Är det någon som jobbar på denna fortfarande? Jag funderade lite på om man kunde lägga till något tema till. Jag hade uppskattat ett som liknar Google Now-widgeten, jag tycker egentligen att hela Turf-appen är skitful. Jag skulle kunna göra en mockup och övrigt bildmaterial för den om så önskas. Mina java-skills är inte bra nog för att jag ska våga ge mig på koden själv.
Inte aktivt just nu, men jag håller ett öga på det här stället eller om det skulle börja hända saker i github som kan mergas.
Pratade lite med en kompis om hur jag bör gå till väga. Tror att jag nog kan lösa det ändå, hör av mig om jag lyckas få ihop något. Tror att mitt största problem här blir att sätta upp Eclipse och lyckas kompilera grejerna. Har inte rört de sakerna sedan 2010 så det kan väl ha hänt en del sedan dess.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Drassen »

Jag känner mig högst medskyldig till själva designen av widgeten (då den bygger på vissa delar av originalutkasten till turf v0.1) och har ofta funderat på att göra den snyggare...och vissa av symbolerna i widgeten används inte ens i spelet längre. Så designförslag och "mockups" är mkt välkomna. Sen vem som vill/hinner programmera dem är ju ett senare steg.

Och vem vet, kanske kan geniala design-idéer även komma att påverka appen framöver...;)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Cee »

Image

Gjorde bara en snabb grej. Bakgrunden är inte helt hundra, tänkte ändra textstorlek, flytta runt data och knappar men nu vet jag ungefär hur den är byggd i alla fall. Ska se om jag kan hitta lite mer tid för den i helgen.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by SaLa »

Cee wrote:
Gjorde bara en snabb grej. Bakgrunden är inte helt hundra, tänkte ändra textstorlek, flytta runt data och knappar men nu vet jag ungefär hur den är byggd i alla fall. Ska se om jag kan hitta lite mer tid för den i helgen.
Spännande!
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by AJ_ »

Drassen han före med att få in en ny design. :-)

Ny version 0.4 är nu live.
  • New design, and a setting to switch between new and old design. (Drassen)
  • Settings can now also be accessed through a launcher icon. (Drassen)
  • New application icon. (Drassen)
  • Updated to follow changed terminology in Turf application (e.g. "P" for current score). (Drassen)
  • Changed to JSON API version 4 for server requests. (Drassen)
  • Fixed #23. Dismissing notification didn't work as intended on Android 4.3 or newer.
  • Several minor internal changes.
All major changes in this release was contributed by Drassen.
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
User avatar
Snigel33
Posts: 16
Joined: 07 Sep 2014 12:13
Country: Sweden

Re: Turf Widget Beta - open source

Post by Snigel33 »

Står bara att den är offline... är den det?
Post Reply

Return to “Tredje Part”