Ingen Blocktid

Ärenden som vi kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Ingen Blocktid

Post by Thunell »

Idag fick jag ingen blocktid på LamboZone. Drygt 30min efter att jag tagit den pluppade en röd gubbe upp och när jag skulle kolla blocken på zonen var den inte blockad. Amdra zoner som jag tagit tidigare och senare fanns blocken men inte på den. Det gjorde väl ingen större skillnad då jag hade livit av med den 30min senare iaf, men det är ändå en bug(något med dataöverföringen?) som ni borde kolla på. Det här är dock enda gången det hänt mig.

//Thunell
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Ingen Blocktid

Post by Simon »

Måste undersökas, tack.
Image
User avatar
Laban83
Posts: 17
Joined: 29 Jun 2011 19:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Ingen Blocktid

Post by Laban83 »

Thunell wrote:Idag fick jag ingen blocktid på LamboZone. Drygt 30min efter att jag tagit den pluppade en röd gubbe upp och när jag skulle kolla blocken på zonen var den inte blockad.
Jag har varit med om motsatsen, alltså att någon fått för lång blocktid. Turfaren "ehrs" var ute och tog centrumzonerna här i Linköping. Han var level 1 då så alla zoner han tog blev blockerade i fem minuter, förutom zonen Stortorget som blev blockerad i 30 minuter!

Jag startade visserligen inte om appen eller något liknande, utan besökte den lugnt en dryg halvtimme senare. Jag kollade dock in zonen flera gånger genom att trycka på den, och jag såg flera gånger att blocktiden räknade ner fortfarande. Vill ni undersöka loggar etcetera om det finns några vettiga, så tror jag att detta var i lördags runt lunchtid, men jag är inte säker.
Phone: Sony Ericsson Xperia Arc + Google Nexus One | ROM: Original | City: Linköping/Lund/Malmö
Image
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Ingen Blocktid

Post by tretton »

Laban83 wrote:
Thunell wrote:Idag fick jag ingen blocktid på LamboZone. Drygt 30min efter att jag tagit den pluppade en röd gubbe upp och när jag skulle kolla blocken på zonen var den inte blockad.
Jag har varit med om motsatsen, alltså att någon fått för lång blocktid. Turfaren "ehrs" var ute och tog centrumzonerna här i Linköping. Han var level 1 då så alla zoner han tog blev blockerade i fem minuter, förutom zonen Stortorget som blev blockerad i 30 minuter!

Jag startade visserligen inte om appen eller något liknande, utan besökte den lugnt en dryg halvtimme senare. Jag kollade dock in zonen flera gånger genom att trycka på den, och jag såg flera gånger att blocktiden räknade ner fortfarande. Vill ni undersöka loggar etcetera om det finns några vettiga, så tror jag att detta var i lördags runt lunchtid, men jag är inte säker.
Hej!

Detta hände i Växjö idag, turfaren lucassjosten fick 1 timmes blocktid trots att han borde ha 18 minuter.
Kollade både på min och min kompis mobil och hän hade samma blocktid på båda, även när jag hade startat om appen.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Post Reply

Return to “To Do”