[Bug?] Connected, disconnected loopar

Ärenden som vi kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

[Bug?] Connected, disconnected loopar

Post by SEALen »

Ibland när jag får GPS positions problem så stänger jag ner Turf och kör en AGPS uppdate via GPS test. När jag sedan startar Turf får jag kontakt och "Taking zone" men stapeln blir bara röd och sedan kollar jag chatten där står då. Connection lost, connecting, connected, connection lost osv. Det bara rullar på... Vad är fel? Min Internet uppkoppling funkar i övrigt fint. Kan surfa och t.o.m se på YouTube klipp så fart finns....
Image
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: [Bug?] Connected, disconnected loopar

Post by Tiny »

Två gånger har jag fått samma fenomen att appen loopar mellan Connecting och Connection lost, men jag kan inte härröra det till något speciellt jag gjort. Har även sett andra som fyller loggen med in- och utloggningsmeddelanden.
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [Bug?] Connected, disconnected loopar

Post by SEALen »

Så har det hänt igen. Denna gång hann jag se "Dont spam please". Undrar just om spam skyddet har nån bugg och sen blir man disconnected pga spam avstängning. Då borde man kanske ha lite kod i appen som hanterar det så den inte försöker ansluta och skickar upp ett meddelande till användaren.
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: [Bug?] Connected, disconnected loopar

Post by Simon »

Tack, vi ska se över detta. -> todo
Image
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: [Bug?] Connected, disconnected loopar

Post by Tiny »

Senaste gångerna problemet dykt upp tror jag att jag kört wifi när jag startade Turf. Sen gått ut på stan, och när jag ska ta första zonen loopar den bara.

Men idag fick jag problemet mitt ute i skogen, efter att a tagit 6-7 zoner utan problem. Så det stämde inte.
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: [Bug?] Connected, disconnected loopar

Post by Chrille80 »

Tiny wrote:Senaste gångerna problemet dykt upp tror jag att jag kört wifi när jag startade Turf. Sen gått ut på stan, och när jag ska ta första zonen loopar den bara.

Men idag fick jag problemet mitt ute i skogen, efter att a tagit 6-7 zoner utan problem. Så det stämde inte.
Känner igen det där.
Men det känns allmänt som att det finns en koppling mellan att man först tappar datakommunikationen, och sedan när man startar om Turf så uppstår det aktuella problemet ofta.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [Bug?] Connected, disconnected loopar

Post by StarDust »

Jag kan meddela att jag har varit med om det här också.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: [Bug?] Connected, disconnected loopar

Post by Ememel »

StarDust wrote:Jag kan meddela att jag har varit med om det här också.
+1
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
Jestra
Posts: 11
Joined: 22 Jan 2012 06:30
Country: Sweden

[Bug?] Connected, disconnected loopar

Post by Jestra »

+1
Post Reply

Return to “To Do”