[Bug] Bannad för spam?

Ärenden som vi kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

[Bug] Bannad för spam?

Post by Dacop »

Samtidigt som Bonanzan pågick igår så var jag ute och turfade. I samband med att jag skulle ta den sextonde zonen på rundan så tappade jag connection, fick ett meddelande att jag skulle sluta spamma annars blev jag bannad och sedan kunde jag inte ansluta till servern på ungefär fem minuter. (Connecting, lost connection loopade) Så vitt jag vet gjorde jag inget för att förtjäna en varning för spam.

I appen och på turfa.se ser allt ut som det borde, alla poäng har kommit in och alla takes verkar vara registrerade, men statistiken på warded.se stämmer inte. Där fattas alla takes innan det här inträffade.

Vad hände egentligen, blev jag tempbannad och varför?
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: [Bug] Bannad för spam?

Post by tomtebloss »

Är det inte connect/reconnect loopar som alstrar dessa meddelanden? Som följd så antar jag att de tempbannar. Helt klart ett problem som man inte själv rår över. Om det nu är det felet.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: [Bug] Bannad för spam?

Post by Dacop »

Nu har även dom första sexton övertagningarna ramlat in på statistiken. Märkligt.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: [Bug] Bannad för spam?

Post by tomtebloss »

Dacop wrote:Nu har även dom första sexton övertagningarna ramlat in på statistiken. Märkligt.
Statistiken på warded uppdateras kl 3 varje natt.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: [Bug] Bannad för spam?

Post by Dacop »

tomtebloss wrote:
Dacop wrote:Nu har även dom första sexton övertagningarna ramlat in på statistiken. Märkligt.
Statistiken på warded uppdateras kl 3 varje natt.
Jo, jag vet. Sista halvan av rundan dök upp i statistiken igår, första halvan idag. :roll:
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: [Bug] Bannad för spam?

Post by Simon »

Det är ett system på servern som kollar så man inte skickar för många chatmeddelanden inom en viss tid, något måste ha gått galet eftersom du inte skickade så många meddelanden, vi undersöker vad som kan ha hänt -> TODO
Image
Post Reply

Return to “To Do”