Fadea ut tagen zon

Ärenden som vi kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by Stonecape »

SaLa wrote:Jag tror det är bra för nya spelare att det kommer upp en ruta om att zonen är tagen och vad den är värd. I inställningar borde det kunnat finnas en kryssruta för att bestämma om rutan ska komma upp eller ej :)
Jag håller med om att det ska vara en inställning. Men även jag vill ha upp rutan, fast det räcker om den visas 2-3 sekunder eller så.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by SunYour »

Jag skulle kunna tänka mig en upp-piffning av HUDen som dyker upp vid takelover. utnyttja övre eller undre tredjedelen/fj'ärdedelen till meddelanden och zonstapel, lämna resten fri.
Dvs ingen centrering.
Chattar man under takeover så kan tex stapeln visas parallellt med chatfönstret.
Så länge GPSen är inom 50 meter från en zon, ska HUDen visas, inte som nu, stapeln försvinner så fort man lämnar zonen...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by Kajowi »

Zontjuven wrote: Mest irriterande är denna ruta när man är i chatten, vilket man är när man står still och tar en zon.
Detta bör vara ett alternativ, bland övriga. Inte obligatoriskt att att den försvinner. Standard är då att den kommer upp, men alternativ att den försvinner efter några sekunder eller aldrig syns.

Vad gäller chatten är där ett problem. Den bör då komma upp i bakgrunden.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
alexbergsland
Posts: 8
Joined: 06 Sep 2010 12:57
Country: Sweden
Location: Strängnäs

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by alexbergsland »

SunYour wrote:Jag skulle kunna tänka mig en upp-piffning av HUDen som dyker upp vid takelover. utnyttja övre eller undre tredjedelen/fj'ärdedelen till meddelanden och zonstapel, lämna resten fri.
Dvs ingen centrering.
Chattar man under takeover så kan tex stapeln visas parallellt med chatfönstret.
Så länge GPSen är inom 50 meter från en zon, ska HUDen visas, inte som nu, stapeln försvinner så fort man lämnar zonen...
Bra förslag, om inte det går igenom borde det som sagts innan vara en inställning att rutan ska stängas efter några sekunder.
Jag turfar med kartan framme hela tiden och med en hero med trasig touch, det kan ta ett bra tag att stänga rutan ibland.
Image
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Ta bort zone taken dialogen automatiskt

Post by kastrom »

Jag har problem med kalla händer så det skulle vara väldigt bra om zon taken dialogen kunde försvinna automatiskt efter några sekunder. Naturligtvis borde det vara kongfigurerbart. Säg att dialogen visas i fem sekunder eller nått och sen försvinner, tiden skulle också kunna vara konfigurerbar.

Allternativet för mig är att vänta på varmare tider. :(

/Kent
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Ta bort zone taken dialogen automatiskt

Post by Isengrim »

Den kan jag hålla med om. När man kör aukustiskt och sen behöver kolla så är det typ 15 fönster att klicka bort.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Ta bort zone taken dialogen automatiskt

Post by SunYour »

Skriv i loggen vem man tog den ifrån, det är det enda som kan vara intressant och samtidigt svårt att kolla utan att behöva surfa in på turfgame.com
Det får ju gärna stå i loggen vem som tagit en zon från en också, inte bara zone lost.. :-)
Sedan nån sekunds splash innan den försvinner, behöver inte vara konfigurerbart. man får gå in i loggen och titta istället.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Ta bort zone taken dialogen automatiskt

Post by wanwa »

SunYour wrote:Skriv i loggen vem man tog den ifrån, det är det enda som kan vara intressant och samtidigt svårt att kolla utan att behöva surfa in på turfgame.com
Det får ju gärna stå i loggen vem som tagit en zon från en också, inte bara zone lost.. :-)
Sedan nån sekunds splash innan den försvinner, behöver inte vara konfigurerbart. man får gå in i loggen och titta istället.
Med "loggen" menas chatten eller?
Det borde väl dock helst finnas en "logg" va?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Ta bort zone taken dialogen automatiskt

Post by SunYour »

Mm, det är ju lite av logg och chat i samma vy... även om loggen inte sparas, men chathistoriken läses in efterhand...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Re: Ta bort zone taken dialogen automatiskt

Post by kastrom »

SunYour wrote:Det får ju gärna stå i loggen vem som tagit en zon från en också, inte bara zone lost.. :-)
Sedan nån sekunds splash innan den försvinner, behöver inte vara konfigurerbart. man får gå in i loggen och titta istället.
Precis, gärna vilken zon det var också.

/Kent
Post Reply

Return to “To Do”