Fadea ut tagen zon

Ärenden som vi kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by Ememel »

Själv undviker jag batteridödaren så gott det går så jag brukar ha ett halvdussin meddelanden när jag väl kollar på skärmen. De borde väl gå att baka samman på samma sätt som förlorade zoner?
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by SunYour »

Bra förslag, men låt oss få nära 100% zone taken-meddelanden till att börja med :-)
Kan bli ett fasligt klickande ibland, men hellre det än att inte få ett meddelande att klicka bort...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
fredrik70
Posts: 25
Joined: 17 Sep 2011 18:55
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by fredrik70 »

Bump.
Har inte turfat så mycket i vinter, men nu har jag varit ute några svängar. Det blir kallt om händerna om man skall av med handskarna varje zon och trycka bort zone taken rutan. Vem skall man muta för att detta skall bli gjort eller få det som ett val under settings kanske? Och helst innan vinter bonanzan.. :)
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by Jojje »

fredrik70 wrote:Bump.
Har inte turfat så mycket i vinter, men nu har jag varit ute några svängar. Det blir kallt om händerna om man skall av med handskarna varje zon och trycka bort zone taken rutan. Vem skall man muta för att detta skall bli gjort eller få det som ett val under settings kanske? Och helst innan vinter bonanzan.. :)
http://www.kjell.com/Sok?query=fingervantar

De funkar över förväntan! De håller inte för många minusgrader, men runt nollan så är de helt okej. Har man tjockare vantar så kan man ha dessa under.
Bara en zon till
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by SaLa »

fredrik70 wrote:Bump.
Har inte turfat så mycket i vinter, men nu har jag varit ute några svängar. Det blir kallt om händerna om man skall av med handskarna varje zon och trycka bort zone taken rutan. Vem skall man muta för att detta skall bli gjort eller få det som ett val under settings kanske? Och helst innan vinter bonanzan.. :)
Ett annat tips i väntan på ny version:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... art-p92311

Funkar väldigt bra. Inte lika bra som finger, men efter lite träning så går det bättre än i början. Jag satte fast den på handsken, så nu har jag med mig pennan överallt :)

Lätt värt en hundring för gåturfning.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by Arias »

Jag röstar faktiskt nej på det här förslaget.

Om jag inte rör min mobil på ett tag, eller inte kollar medan jag står i zonen. Men sen efteråt vill kolla på övertagningen så känns det trist om rutan har försvunnit av sig självt..

Känns inte överdrivet jobbigt att trycka bort några rutor heller.
Image
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by AJ_ »

Jag är för förslaget, gillar inte heller att frysa om fingrarna.

Även den lilla rutan man får straxt innan "Taking Zone..." skulle jag vilja ha mindre påträngande. Den stör om man just spanar efter vilken zon man ska ta här näst. Vore trevligt om mer kunde skötas via vanliga statusraden, alternativt chatloggen.
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by Stonecape »

Jag vill bara skriva här för att visa att jag är för detta förslag! För mig är det inte bara på vintern det är ett störande moment heller. Jag turfar med cykelhållare och nu ofta med skärmen på hela tiden. Det betyder att jag ofta måste pilla med telefonen bara för att få bort dessa meddelanden, det stör liksom rytmen och känns bara onödigt.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by Zontjuven »

Jag är absolut för detta +1!

Är man intresserad av sina takes i efterhand bör det finnas en "takehistory" knapp i settings.

Mest irriterande är denna ruta när man är i chatten, vilket man är när man står still och tar en zon.
Fd världsmästare i TURF
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Zone taken rutan bör försvinna av sig själv.

Post by SaLa »

Jag tror det är bra för nya spelare att det kommer upp en ruta om att zonen är tagen och vad den är värd. I inställningar borde det kunnat finnas en kryssruta för att bestämma om rutan ska komma upp eller ej :)
Post Reply

Return to “To Do”