[FÖRSLAG] Förnya blocktid

Ärenden som vi kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Förnya blocktid

Post by Drassen »

vi har diskuterat om hur det ska gå till och kommer troligtvis att införa detta om någon vecka
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Förnya blocktid

Post by tomtebloss »

fairy och poängen (tp och h) på en zon baseras på hur många gånger den tas över så undrar jag om ens egen block kommer att räknas med då.

Om det inte gör det, så får man nog tänka efter om det är mer värt att blocka eller om man har tid att vänta på den andres block och ta den igen.

Om det räknas med så kan man påskynda den dynamiska omräkningen genom att blocka flera gånger fast ingen rödturfare står och lurar bakom hörnet.

Visserligen är inte fairy något som täcker alla zoner i dagsläget, men det dynamiska systemet kommer antagligen byggas ut framöver.

Nu ville jag bara uppmärksamma det här och föredrar inte på något sätt det ena framför det andra. En ytterligare block skapar helt klart en ny dimension i spelet.

Föresten, är det tänkt att man ska ha oändligt med blockchanser eller finns det en siffra som gör att man till slut blir av med zonen ändå för att den är så besökt?
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Förnya blocktid

Post by Jojje »

Jag skulle vilja ha denna funktion, men en bieffekt kan vara att folk stänger av sin gps tills de står i zonen. Bara för att ingen ska se vart personen är påväg.
Bara en zon till
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by StarDust »

Jojje167 wrote:Jag skulle vilja ha denna funktion, men en bieffekt kan vara att folk stänger av sin gps tills de står i zonen. Bara för att ingen ska se vart personen är påväg.
Jag tycker de som stänger av gpsen är jättetråkiga :(
Det ska ju vara kul att se folk och försöka undvika folk och försöka hinna till zonen först osv. Det är klart att möjligheten för avstängning av gps ska finnas, för de som turfar länge under en dag kanske det är den enda möjligheten.
Hur ska man lösa detta då det redan används av en del? Ett alternativ är att man måste krångla in sig i menyer för att stänga av gpsen hehe.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
humbug
Donator
Posts: 37
Joined: 23 Jan 2011 19:36

Re: Förnya blocktid

Post by humbug »

Jag kan se olika för- och nackdelar med att införa möjligheten att åter-blockera sina zoner. Det som för mig talar mest emot är att detta favoriserar turfare som hållit på ett tag (har långa blocktider och stor koll på zoner och vilka som är ute) medan det kan göra det svårare för nya turfare att ta sina första zoner (större risk att zoner är blockerade). Svårt att veta hur det skulle bli innan det införts och alla testat på det, men spontant tycker jag det är bättre som det är just nu. Det skulle också göra mig mindre sugen på att ha GPS'en igång under hela mina rundor (vilket jag annars brukar ha, tycker själv också att det är kul att följa andras rundor när de har GPSen igång ifall jag har lite tid över).
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by Arias »

StarDust wrote:
Jojje167 wrote:Jag skulle vilja ha denna funktion, men en bieffekt kan vara att folk stänger av sin gps tills de står i zonen. Bara för att ingen ska se vart personen är påväg.
Jag tycker de som stänger av gpsen är jättetråkiga :(
Det ska ju vara kul att se folk och försöka undvika folk och försöka hinna till zonen först osv. Det är klart att möjligheten för avstängning av gps ska finnas, för de som turfar länge under en dag kanske det är den enda möjligheten.
Hur ska man lösa detta då det redan används av en del? Ett alternativ är att man måste krångla in sig i menyer för att stänga av gpsen hehe.
Jag tycker de som åker bil är jättetråkiga...


Varit uppe förut och finns en tråd om förslag som kan göra att folk använder GPS'en mer, som att ge bonuspoäng och liknande
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by StarDust »

GPS är värre :-P
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by Arias »

StarDust wrote:GPS är värre :-P
Du använder ju inte gps när du spionerar, så varför skulle jag göra det lätt för dig ;)
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by StarDust »

Arias wrote:
StarDust wrote:GPS är värre :-P
Du använder ju inte gps när du spionerar, så varför skulle jag göra det lätt för dig ;)
Det säger väl sig självt. Men jag har gpsen på när jag turfar.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by Arias »

Andreas wrote:Sun Mar 13, 2011 11:04 am
vi har diskuterat om hur det ska gå till och kommer troligtvis att införa detta om någon vecka
Lång vecka ;)
Image
Post Reply

Return to “To Do”