[FÖRSLAG] Förnya blocktid

Ärenden som vi kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

[FÖRSLAG] Förnya blocktid

Post by StarDust »

Jag skulle vilja ha möjligheten att gå till en zon jag redan äger för att förnya blocktiden. Detta skulle kunna ses som att man bevakar ens egen turf.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Förnya blocktid

Post by mortuus »

Nä sånt behövs inte, block systemet är bra som det redan är.. Du kan ju ändå inte stå i en zon hela tiden så vad är vitsen ?
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by StarDust »

Vitsen är att om du ser en snubbe i stan som går runt och tar zoner så kan du springa ner dit och skydda din zon.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Förnya blocktid

Post by Thunell »

Om du istället väntar några minuter kan du springa ner och ta tillbaka zonerna. Du gör samma jobb(kanske mer) men får fler poäng då!

//Thunell
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by StarDust »

Så att vara duktig och skydda sina zoner som man skulle göra i andra sammanhang när man "skyddar zoner" accepteras inte?
Om det är en kille med en blocktid på en timme kanske man inte har tid senare, dessutom får han poäng och det är inte bra.
Om man har en timmes blocktid själv och en snubbe är nere på stan så kanske han ger upp om det är blocktid på den... Jag säger bara.
Dessutom skulle man förlora poäng och inte få mer poäng i områden såsom centrala Stockholm där man inte får några capture points.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Förnya blocktid

Post by Thunell »

Om personen har en timmes blocktid på en 9p+/h så får personen 19p om du tar tillbaka med en gång, du förlorar 9p under timmen men får 10 när du tar tillbaka. Du går + 1p(och det är värsta scenariot). Om du dessutom bara hinner skydda x min så kanske de poängen inte gör så stor skillnad.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Förnya blocktid

Post by mortuus »

ja du tjänar mer på att ta tillbaka zonen än att stå där o hänga.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by StarDust »

Jag lägger väl ner den här idén men jag ser inga nackdelar med den förutom bemötandet.
Skulle jag se en snubbe springa på stan och jag var på stan så skulle jag nog försöka blockera några justa områden istället för att vänta två timmar på stan tills jag kan ta tillbaka zonen.
Men som sagt, det var uppenbarligen en usel idé.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förnya blocktid

Post by Arias »

Varit uppe förut och det är långt ifrån en dålig ide enligt mig.

Varför skulle det vara en dålig ide för? Om ni andra vill ta zonen igen så kan ni ju göra det? om den här iden skulle införas så tror jag inte att de kommer ta bort systemet att kunna ta zoner från varandra.. så ni lär ju fortfarande kunna köra på ert sätt!

Anledningen enligt mig till varför det är en så bra ide är för att det höjer turf aktiviteten, vad ska jag ut och göra om jag redan äger alla zoner i närheten? Det här kan få mig att vilja turfa mer trots att jag redan äger zoner.
Image
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Förnya blocktid

Post by Fredrick »

Intressant detta.
Finns ju få saker här i världen som framkallar sån panik som att se nån utböling sno alla ens zoner och allt en kan göra är att surt sitta och titta på.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Post Reply

Return to “To Do”