Norrbyviken i Pargas

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Liemannen
Posts: 15
Joined: 16 Nov 2013 17:48
Country: Finland

Norrbyviken i Pargas

Post by Liemannen »

Plockade för första gången zonen Norrbyviken i Pargas i december.

Visade sej att udden där zonen fanns åtminstone den dagen var avskild från fastlandet med iskallt vatten. Jag försökte lägga mobilen i en påse i ändan av en käpp men lyckades inte nå in i zonen.

Så det fick bli att ofta sina torra kängor och helt enkelt plumsa ut i vattnet (där jag sedan kunde kliva upp på en "ö" efter några meter. Man känner sig extra värd zonen sådana gånger, hehe.

På samma resa tog jag Finbyklint för första gången. Fin zon, uppe på ett berg med suverän utsikt över staden och längre bort.

Det jag kan sakna är zoner längre ut i skärgården, i Nagu och Korpo. (Obs, jag föreslår inte det av egoistiska orsaker, för jag bor i Åbo.)
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Norrbyviken i Pargas

Post by Optimus »

Jo, det skulle kunna fyllas på med många fina zoner - men problemet är den låga aktiviteten... 16 zoner finns i Pargas. Hela regionen har, uppskattningsvis, max 10 spelare. Nuvarande omgång (ok, det är vinter men det har snart gått 2 veckor) har 4 spelare i regionen där 2 verkar spela mest i Pargas och 2 i Åbo. Totalt finns 99 zoner i Lounais-Suomi på totalt 17 spelare varav 4 räknas som aktiva.

Vi får hoppas att det lossnar lite mer i vår, det bor väl ett par människor mer i Åbo än i Mariehamn ;) , och DÅ kan det hända grejer ! I Nagu kan det visst komma någon zon, tyvärr är det i nuläget mindre chans för Korpo då Googles kartor är bedrövliga där... Samma sak tyvärr på flera ställen i Finland. (Ex.vis Eckerö på Åland och Kides/Kitee i Östra Finland)

Ni kan ju vänta tills det blir varmare ute, och så försöker vi hjälpas åt så mycket det går för att få fart på spelandet - och antalet zoner.
ImageImage
Post Reply

Return to “Zones”