Fler zoner till Södra Finland

Moderator: Zonemakers

WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Råkade idag på kartan se en ny spelare som rörde sig i Karis. Inga zoner där, tyvärr. Det behövs absolut mera zoner i de små orterna i södra Finland om nya spelare skall fås aktiverade, så som Fillefilur konstaterade i början av den här tråden!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Blabert »

Hej, har inte glömt er. Haft en massa annat att göra, zoner kommer :-)
Image
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Min karta från 12.8. har nu utökats med några zoner för att skapa alternativa rutter genom Esbo i Mankans/Olars/Finnå/Notviken-områdena. Bla. är nu den nyöppnade Finneviksbron med.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Blabert »

Nu blev det lite nytt i alla fall. Ska jobba vidare framöver.
Image
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Fillefilur »

Tack för dem ☺
Men vi behöver zoner även i andra tätorter, så glöm inte t.ex. Masaby, Kyrkslätt, Ingå, Karis, Ekenäs och Hangö
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Fillefilur »

Jag skall föreslå flere zoner på detta forum snart
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Superbt! Det blir åktur i morgon ... igen! 8-)
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

14 km morgonrunda på cykeln, 8 nya och tre gamla zoner tagna. Superfin morgon. Turfing at it's best - här nedan en bild längs cykelvägen som löper längs nästan hela Esbos kust. Det finns nu sammanlagt 9 zoner längs den vägen, från Otnäs till Mattby. Rekommenderas!

Image

En zon blev tills vidare otagen. Care for a swim? En bit utanför den här bryggan finns nu Esbos första aquazone (MellstenWater):

Image
rozaliona
Posts: 4
Joined: 12 Aug 2015 14:22
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by rozaliona »

Som ålänning är jag förstås partisk då jag vill hävda att aktivitet och statistik fortsättningsvis talar för att eventuella fler nya zoner i Finland bör gå till oss ;)
Men då man ser bilder som dessa är det väldigt lätt att hålla med om att de nya zonerna har hamnat helt rätt. Fantastiskt fint, både de vackra bilderna och zonernas placering. Måste nog snart göra verklighet av de där lösa planerna på ett turfbesök i huvudstaden :)
I övrigt håller jag med de som talar för att ställen som Ekenäs, Karis och liknande ligger bra till i kön för nya zoner. Om målet är att få fart på hela regionen södra Finland tror jag de gör mer nytta där än i Hfors centrala delar.
Dnalnif
Posts: 12
Joined: 05 Sep 2015 09:06
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Dnalnif »

Mycket fina bilder! Började själv spela Turf efter att min storasysters barn började med geocaching varmed min lillasyster berättade att hon läst en artikel i HBL om turf, varmed hon testade det förra söndagen. Sedan blev det att hälsa på mina föräldrar och gräva fram min cykel som inte sett dagsljus på 15 år och på måndagmorgon när butikerna öppnade så skaffade jag mig en smartphone så jag skulle kunna installera turfappen :). Kan inte själv klaga över mängden zoner i det området som jag bor, men håller med några tidigare kommentarer att Kyrkslätt och Raseborg definitivt borde ha flere områden, är inte äns partisk i frågan eftersom jag aldrig besöker Raseborg och Kyrkslätt väldigt sällan. Men åtminstone en vid kyrkan i kyrkslätt och en fast vid järnvägen så kan man säkert aktivera några kyrkslätt bor :) och ja, såg även någon inloggad i karis som tyvärr inte hade mycket glädje av turf....
Post Reply

Return to “Zones”