Fler zoner till Södra Finland

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Dnalnif
Posts: 12
Joined: 05 Sep 2015 09:06
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Dnalnif »

Åj! Det var effektivt! Här hann man just bara sova emellan och så hade 3 av ens huvudförslag + 3 övriga förverkligats! Här trodde jag att det skulle ta ett par månader att förverkliga :)!

Jo tackar för rättningen, skall vara Glims, vissa saker är jag skicklig på att skriva fel. Märkte även att sista meningen syftade fel, skulle vara att Cloister är för nära PoppyEstate.

Sedan tänkte jag ännu kolla om man kan få ett svar på motiveringen för att just dessa förverkligades? :D Skulle vara intressant att veta så att man vet liten basen för hur zonläggandet går till så att man själv vet hur man skall tänka om man utför ett liknande projekt någon gång i framtiden.

Glims, Stockmann och Poppy förstår jag.

BileMarsh förverkligades också, men på sidan om var jag föreslog? Varför hamnade den "just här"?

Pathtoschool och Finnishbibles hörde till mina least favorites (jag hade inte äns bifogat fotografier på dem! ;)). Hade någon annan också föreslagit zoner i dessas närhet, var de annars lämpliga ställen eller hur valdes just dessa två?

Nyfiken i en strut är nyfiken som vanligt!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: RE: Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Blabert »

Dnalnif wrote:Åj! Det var effektivt! Här hann man just bara sova emellan och så hade 3 av ens huvudförslag + 3 övriga förverkligats! Här trodde jag att det skulle ta ett par månader att förverkliga :)!

Jo tackar för rättningen, skall vara Glims, vissa saker är jag skicklig på att skriva fel. Märkte även att sista meningen syftade fel, skulle vara att Cloister är för nära PoppyEstate.

Sedan tänkte jag ännu kolla om man kan få ett svar på motiveringen för att just dessa förverkligades? :D Skulle vara intressant att veta så att man vet liten basen för hur zonläggandet går till så att man själv vet hur man skall tänka om man utför ett liknande projekt någon gång i framtiden.

Glims, Stockmann och Poppy förstår jag.

BileMarsh förverkligades också, men på sidan om var jag föreslog? Varför hamnade den "just här"?

Pathtoschool och Finnishbibles hörde till mina least favorites (jag hade inte äns bifogat fotografier på dem! ;)). Hade någon annan också föreslagit zoner i dessas närhet, var de annars lämpliga ställen eller hur valdes just dessa två?

Nyfiken i en strut är nyfiken som vanligt!
School och bibles hamnade där för de var ändå rätt centralt belägna, ville ha några zoner där. BileMarsh är resultatet av någon annans förslag i appen, dessutom såg den platsen ut att vara mer lättillgänglig (cykelväg) vilket inte är så dumt. Stort träsk dock, så ditt förslag kan ju bli verklighet också i framtiden.
Image
CharlieBravo
Posts: 15
Joined: 07 Sep 2015 17:32
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by CharlieBravo »

Aktiviteten ökar ständigt i Västra Nyland efter de nya zonerna i Karis, Ingå och Kyrkslätt. Härligt, tack!

Fler förslag för Karis-Billnäs trakten: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Strävan här är att få zoner/aktivitet även utanför centrum.
Dnalnif
Posts: 12
Joined: 05 Sep 2015 09:06
Country: Finland

Re: RE: Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Dnalnif »

Blabert wrote:
School och bibles hamnade där för de var ändå rätt centralt belägna, ville ha några zoner där. BileMarsh är resultatet av någon annans förslag i appen, dessutom såg den platsen ut att vara mer lättillgänglig (cykelväg) vilket inte är så dumt. Stort träsk dock, så ditt förslag kan ju bli verklighet också i framtiden.
Hej och tackar för motiveringen! Antar att det var mitt förslag via appen om Gallträsk som jag gjorde när jag började spela som förverkligades då! :)

For nu igenom och granskade zonerna, dvs tog dem förståss samtidigt . Alla verkade riktigt bra förutom Farmmuseum. Min intention hade varit att sätta den på gårdsplanen vid kaféet, men hade i misstag satt den på gårdsplanen brevid, vilken dessvärre är bakom en skylt Privat Område. Har korrigerat min karta för att motsvara intentionen.
m2306
Posts: 20
Joined: 13 Oct 2015 22:23
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by m2306 »

Blabert wrote:Jag pillar vidare så smått..
Tack för de nya zonerna till södra Finland!!

Hoppas ni hinner titta på mitt förslag också, på sidan 4 av denna tråd!! Tack!

Det finns en massa vältrafikerade, tättbebodda, fina etc. platser helt utan zoner ännu i Helsingforsområdet. Min karta är bara ett förslag till att komma igång med att utveckla turfandet på områden med dålig täckning för tillfället.

Vi har dessutom mer aktivitet och spelare än tex. England eller Danmark där det ligger en massa zoner gula långt in i ronden. Här kommer lite data: Som exempel Danmark(Köpenhamn) med data hämtad på Warded tidigare i denna rond, då jag kollade upp läget. Köpenhamn/Hovedstaden har 909 zoner medan södra Finland har 354. Spelare har vi 142 varav aktiva 31, Köpenhamn 188 varav aktiva 19. Takeovers i södra Finland 2429, Köpenhamn 739. Takeovers per aktiv spelare södra Finland 75,81, Köpenhamn 29,11. Zon distans södra Finland 0,46, Köpenhamn 0,5. Zoner per aktiva spelare i södra Finland 11,42, Köpenhamn 47,84. % takeovers av turister i södra Finland 3,25, i Danmark 25,17.

På basen av ovannämnda info skulle det vara kul om ni hann kolla på våra förslag och möjligheten att utveckla Helsingforsområdet, speciellt norrut och österut. Kommer gärna med mer förslag men vill inte översvämma forumet med en massa olika förslag.. Tack!!!!
Dnalnif
Posts: 12
Joined: 05 Sep 2015 09:06
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Dnalnif »

Woot! Kolla in KarisBus zonen i Karis! Helt ny zon och redan tagen 77 gånger!!?
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Jo, där är bra aktivitet i Karis nu - tre spelare riktigt aktiva och en och annan ströspelare mellan verserna! Bra jobbat!
Dnalnif
Posts: 12
Joined: 05 Sep 2015 09:06
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Dnalnif »

Jag röstar för att CharlieBravos andra kartförslag förverkligas!
CharlieBravo
Posts: 15
Joined: 07 Sep 2015 17:32
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by CharlieBravo »

3 Kariszoner i Södra Finlands topp-5 denna omgång enligt warded...
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Min karta med zonförslag har nu uppdaterats med zoner för både sydvästra och sydöstra Esbo (två områden med sammanlagt över 100000 invånare) och små justeringar i de förslag jag tidigare hade gjort för Ekenäs och Hangö. Alla föreslagna zoner är gula och har kraftig ram så att man kan urskilja dem bättre på kartan, alla är försedda med en liten förklaring och en del med bild.

Hoppas att vår zonläggare har nytta av de här och att vi snart får se utvidgade och förbättrade Turfområden i vår region: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 1bkPc1HBjk :!:
Post Reply

Return to “Zones”