För få zoner i Helsinki

Moderator: Zonemakers

User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: För få zoner i Helsinki

Post by LeiLar »

Fler zoner till (det finska) folket!
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
m2306
Posts: 20
Joined: 13 Oct 2015 22:23
Country: Finland

Re: För få zoner i Helsinki

Post by m2306 »

[/user]
Blabert wrote: Så länge vi inte ser en större ökning av turfare blir det svårt att motivera flera zoner.
Som jag sade tidigare så är vi väldigt tacksamma för de zoner vi fått men hoppas i alla fall på mer. Synd att ingen zonmakare hunnit svara på våra frågor och argument som vi kommit med i denna tråd. T.ex. Så kom Wildlynx med bra synpunkter tidigare i tråden. Turf är lanserat i många länder där knappt någon spelar och dessa platser är späckade med gula zoner. Exempel med namn på platser och siffror finns redan från ridigare här på forumet och zonläggarna är säkert medvetna om hur det ligger till. Sedan spelas dessa platser av någon enstaka lokal turfare eller svensk turist, snacka om obalans! Fast Finland är det landet där det turfas mest utanför Sverige har vi fått mycket mindre uppmärksamhet än andra ställen. Dags att vända blickarna hitåt, här finns för tillfället största potentialen till att spelet växer. Vet av egen erfarenhet att folk provat och avinstallerat Turf pga. brist på zoner i eget område här i Helsingfors. Tycker absolut Helsingforsområdet behöver mer uppmärksamhet, vi som spelar aktivt försöker verkligen få igång spelet här. Vi har hela tiden mer och mer action sedan augusti här i Helsingfors, fast vädret blir bara sämre. Som exempel så är det jätte konstigt att hela östra stan bortom Hertonäs är utan zoner. Åtminstone en zon per metrostation med några fler runtomkring östra stadsdelarna vore en bra början. Dessutom skulle det vara bra om inte zonerna låg ensama eller i enskilda grupper utan istället med någon ihoplänkande zon emellan. Detta lockar till att ta fler zoner och att cykla mellan dem istället för att ta bilen, vilket folk lätt gör när avståndet mellan zonerna blir för långt.
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: För få zoner i Helsinki

Post by Fillefilur »

Skulle egentligen inte blanda mig i denna tråd mer, men måste lägga till en sak.
Som m2306 och Wildlynx skriver behövs det zoner som binder ihop de olika områdena till rutter. Rutter som fungerar till och från de olika områdena. Dessutom finns som sagt många helt tomma områden. T.o.m i kärncentrum finns det som på kartan kallas west harbou. Det är numera ett bostadsområde under utbyggnad. Dessutom behöver alla områden som redan har zoner också påfyllning.

Helsingfors kärncentrum med närmaste omgivning har nu 61 zoner. Två spelare ute samtidigt och hela området är blockerat. En spelare kan redan blockera området effektivt.
Attachments
hforscentrum.JPG
hforscentrum.JPG (121.17 KiB) Viewed 4788 times
m2306
Posts: 20
Joined: 13 Oct 2015 22:23
Country: Finland

Re: För få zoner i Helsinki

Post by m2306 »

Blabert wrote: Så länge vi inte ser en större ökning av turfare blir det svårt att motivera flera zoner.
Om man går in på turfgame.com och kollar New Zones så har det lagts nya zoner på t.ex. Island och i England på ställen där alla zoner i omnejden ligger gula. Vi är nu två veckor in i ronden så det är solklart att detta är områden som inte spelas alls!! De från tidigare existerande zonerna i dessa områden har från 0 till 3 tagningar, alltså 3 tagningar någonsin i hela spelets historia!! Som exempel zonen Vindolanda som publicerades i North East England igår, de närmaste zonerna har aldrig tagits och inne i Carlisle har de flesta zonerna heller aldrig tagits, de som någon gång blivit tagna är tagna av svenska turister. Jag förstår inte er logik, speciellt inte med tanke på din tidigare kommentar och skulle tycka en förklaring var på sin plats. När jag ser hur intresserade turfcrew och zonläggarna är av Finland så har jag inte alls dåligt samvete för att jag inte kommit ihåg att förnya min supporter prenumeration..
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: För få zoner i Helsinki

Post by WildLynx »

Jag lade märke till samma sak. Nya zoner i områden där ingen spelar aktivt. Newcastle-upon-Tyne har ca 350 zoner av vilka bara ett litet fåtal överhuvudtaget någonsin har tagits. Också på små orter i hela England finns det hyfsad mängd zoner - nästan alla gula...

Jag hoppas verkligen och ser fram emot att zonläggarna nu koncentrerar sig på att förbättra situationen märkbart på områden i Finland där det spelas aktivt och där det finns potential för att få med nya spelare.
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: För få zoner i Helsinki

Post by hazzard »

Precis det öses zoner i länder där aktiviteten är lika med noll varför inte ösa zoner på vårat grannland istället där det är mest aktivitet efter sverige? eller ska turf inte växa speciellt mycket utanför sverige kanske ? för dom flesta som tar zoner i europa är ju oftast svenskar själva på semester osv..

ser att det kommer in lite zoner till island nu, tittar man på kartan ser jag en liten röd plupp, resten är bara gult ändå får dom mer zoner som troligen kommer tas ytterst sällan..
m2306
Posts: 20
Joined: 13 Oct 2015 22:23
Country: Finland

Re: För få zoner i Helsinki

Post by m2306 »

Nå nu blev det nya zoner!! Ett stort Tack!!
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: För få zoner i Helsinki

Post by Fillefilur »

Här är mina förslag till Hforsudden. Många av dem kom ju redan :)
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... NA0k6qAAbU
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: För få zoner i Helsinki

Post by Fillefilur »

Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: För få zoner i Helsinki

Post by Fillefilur »

Båda föregående kartor är uppdaterade
Post Reply

Return to “Zones”