[Förslag] Semi-Pro läge?

Ärenden som vi inte kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

[Förslag] Semi-Pro läge?

Post by SEALen »

Det finns redan ett pro läge där man inte har någon satellitbild alls. Jag tänkte föreslå ett semi-pro läge där man får se kartan istället för satellitbilden. Denna karta är oftast redan cachelagrad på telefonen om man använt vanliga Google Maps lite innan med wi-fi koppling och behöver därför inte dra en massa datatrafik då man är ute vilket vanliga icke pro gör.

Man ser förvånansvärt mycket på denna karta numera. Skulle räcka väldigt bra för mig och man kan alltid koppla på vanliga läget om man vill åt nån detalj.
Image
weiman74
Posts: 5
Joined: 03 Oct 2011 13:02
Country: Sweden

Re: [Förslag] Semi-Pro läge?

Post by weiman74 »

Jag tänkte just föreslå samma sak, det borde vara en självklarhet tycker jag! Satellitvyn drar en fruktansvärd massa datatrafik (och därmed batteri).
Det är möjligt att synlighet på zoner och ikoner blir sämre med kartvyn som bakgrund, men det känns som ett lösbart problem.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [Förslag] Semi-Pro läge?

Post by Blabert »

Det har föreslagits förr, om jag minns rätt vill turfdev inte ha vanliga kartor då det förstör idén de har om spelet. Pro mode är komprimissen de gick med på.
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: [Förslag] Semi-Pro läge?

Post by Kajowi »

Jag tycker själv att tolkandet av satellitbilderna är halva grejen med Turf, det bör inte ändras på.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
weiman74
Posts: 5
Joined: 03 Oct 2011 13:02
Country: Sweden

Re: [Förslag] Semi-Pro läge?

Post by weiman74 »

Hittade tråden där det diskuterades: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=8&t=419

Så det lär väl inte hända. Men jag kom på ett sätt att komma runt problemet: Lägg in zonerna du är ute efter i en google-karta och navigera efter den, med Turf igång i bakgrunden :twisted:
Image
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [Förslag] Semi-Pro läge?

Post by SEALen »

Ok. Vi får vänta på att Google maps cachar satellitbilden också mao.
Image
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: [Förslag] Semi-Pro läge?

Post by Nattkryp »

weiman74 wrote:Hittade tråden där det diskuterades: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=8&t=419

Så det lär väl inte hända. Men jag kom på ett sätt att komma runt problemet: Lägg in zonerna du är ute efter i en google-karta och navigera efter den, med Turf igång i bakgrunden :twisted:
Går det att få ut dessa zoner och in med de i google maps på något enkelt vis? Om inte annat underlättar det om man sitter och planerar t.ex. en lånvägsturf i okända städer.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: [Förslag] Semi-Pro läge?

Post by Nattkryp »

weiman74 wrote:Hittade tråden där det diskuterades: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=8&t=419

Så det lär väl inte hända. Men jag kom på ett sätt att komma runt problemet: Lägg in zonerna du är ute efter i en google-karta och navigera efter den, med Turf igång i bakgrunden :twisted:
Går det att få ut dessa zoner och in med de i google maps på något enkelt vis? Om inte annat underlättar det om man sitter och planerar t.ex. en lånvägsturf i okända städer.
weiman74
Posts: 5
Joined: 03 Oct 2011 13:02
Country: Sweden

Re: [Förslag] Semi-Pro läge?

Post by weiman74 »

Nattkryp wrote:Går det att få ut dessa zoner och in med de i google maps på något enkelt vis? Om inte annat underlättar det om man sitter och planerar t.ex. en lånvägsturf i okända städer.
Vore ju trevligt om det gick att automatisera på något vis.. jag satt med Turf-kartan i ett fönster och lade ut placemarks manuellt i google i ett annat fönster.
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [Förslag] Semi-Pro läge?

Post by StarDust »

Turfnav
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Nekade”