Spara Offline gps fix?

Ärenden som vi inte kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Spara Offline gps fix?

Post by mortuus »

Märkte att efter man får gps lock så krävs det ju internet för att skicka, kan ni inte fixa så att man kan spara gps positionen och sen när man antigen hemma via sitt wifi laddar upp sin sparade plats så man får poäng?
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Spara Offline gps fix?

Post by Simon »

Intressant... det får vi ta en funderare på. Tack, återkommer.
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Spara Offline gps fix?

Post by eddyueue »

Undrar hur detta skulle fungera. Du tar en zon kl 15, men vill inte att övertagandet ska genomföras på servern förrän säg kl 20. Vad händer om någon tar zonen klockan 17? Ska man kunna sitta hemma och ha zoner "till godo" och själv avgöra när man vill genomföra övertagandet? Jag tycker hursomhelst det verkar som att det skulle göra spelet mindre roligt.

Jag antar att vad du vill är att minska dataförbrukningen. Men det är svårt att spela turf utan att ha kartor. Kartorna i spelet måste alltid laddas ned, samtidigt står de för den klart högsta datamängden.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Spara Offline gps fix?

Post by Arias »

Jag skulle tro att det inte fungerar helt enkelt..

en zon är låst, varför inte "paxa" den och "gå hem och ta den senare istället"..

Det kommer bli näst intill omöjligt att hålla sig ifrån olika fusk eller liknande, men om ni lyckas lösa det på något BRA sätt så visst, bra ide!
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Spara Offline gps fix?

Post by Simon »

Mm ni har rätt, framförallt så skulle spelkänslan försvinna iom att man nu ser "fiende"-positioner på kartan o gör det hela lite mer spännande. Teoretiskt så skulle det nog va möjligt o lösa på ett bra sätt men vi hinner inte spendera tid på det för tillfället.
/s
Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Spara Offline gps fix?

Post by mortuus »

Ja självklart är det inte meningen att man ska samla på sig massa och skicka, tar nån före sig nån som inte har skickat ja då är det ju hans zon så jag förstår egentligen inte hur det skulle bli ett problem egentligen för dom som är aktiva.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Post Reply

Return to “Nekade”