Fler färger på zoner

Ärenden som vi inte kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Robbas
Posts: 27
Joined: 27 Aug 2010 16:09

Fler färger på zoner

Post by Robbas »

Jag tänkte på en sak för att göra det lite lättare att ha koll på zoner man brukar ha eller ägt.

Zoner man äger är gröna.
Zoner som är neutrala är gula.
Zoner som är tagna av andra är röda.

Jag tänkte kanske om man skulle kunna ha så att ägda zoner är gröna.
Zoner som man brukar äga eller ägt men tagna av en annan spelare är röda.
Zoner som är tagna men man ej själv brukar eller har ägt är gula.
Sedan neutrala zoner är någon sista valfri färg, blå kanske.

Det skulle göra det lättare att se vilka zoner man tappat om man tappat flera zoner samtidigt och inte memorerar alla när popupen kommer. Då kan man lätt bara zooma ut lite på kartan eller scrolla runt lite och se vilka zoner som är röda vilket indikerar att det är en zon man har ägt eller brukar äga men någon annan tagit den. För som det är nu (iaf för mig som inte är #1) är ju majoriteten röda (:

hoppas någon förstår vad jag menar d:

vad tycks?
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Fler färger på zoner

Post by Jojje »

Att ändra en befintlig färg borde man nog inte, eftersom man vant sig vid vad färgerna betyder.
Däremot går det nog att lägga till en färg för zoner man ägt och inte ägt. Det är kanske nåt man skulle vilja veta, men om det är smart att ändra färg vet ja inte.
Bara en zon till
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Fler färger på zoner

Post by Arias »

Enligt mig så är bästa iden om vi kör på med samma färger som alltid, men kanske lägger på en kant på zonerna som indikerar något..

Så zoner som man någon gång ägt men någon annan har tagit kan vara t ex röda (som vanligt), men med en gul kant.
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Fler färger på zoner

Post by tomtebloss »

Visst. En lysande idé. Men en zon som man någon gång har ägt blir en massa zoner för somliga (typ mig ;) ) . Många zoner som jag inte tyckt vara värd att besöka en gång till. Beroend på vilken runda man tar. Kankse också för att det var kul att besöka någon gång men väldigt jobbig att ta. Tex en vattenzon.

Bättre ha någon färg som är typ en cool down för en själv. Förslagsvis en tid som man kan ändra via menyn. tex att man har en zon så är den grön. När man förlorar den så är den blå. När det har gått x antal timmar så blir den röd igen.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Fler färger på zoner

Post by Arias »

tomtebloss wrote:Visst. En lysande idé. Men en zon som man någon gång har ägt blir en massa zoner för somliga (typ mig ;) ) . Många zoner som jag inte tyckt vara värd att besöka en gång till. Beroend på vilken runda man tar. Kankse också för att det var kul att besöka någon gång men väldigt jobbig att ta. Tex en vattenzon.

Bättre ha någon färg som är typ en cool down för en själv. Förslagsvis en tid som man kan ändra via menyn. tex att man har en zon så är den grön. När man förlorar den så är den blå. När det har gått x antal timmar så blir den röd igen.

eller prenumerations möjligheter, så man kan "hålla koll" på intressanta zoner
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Fler färger på zoner

Post by Drassen »

Vi förstår tänket med att man ska kunna se vilka zoner man "brukar" äga...men vi gillar inte att ändra färgerna på något sätt då detta är så starkt knutet till spelet...kanske finns någon annan lösning på detta...
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Post Reply

Return to “Nekade”