Generell diskussion gällande TurfWiki

Här diskuteras allt som har med TurfWiki (wiki.turfgame.com) att göra.
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by GuteLappen »

SunYour wrote:Du har inte funderat på att satsa på att hjälpa till med wikin istället? ;-)
Hjärtligt välkommen att pytsa in information där. Öppet för alla! (som du säkert vet)
Jo, jag började igår och tänkte lägga upp medaljsidan, men fastnade på hur man får in bilder där. Kollade på bild wikin men blev aldrig klok på hur jag skulle ladda upp medaljerna för att sedan referera till dom med [[image:]], så jag gav upp.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by SunYour »

Ah, synd
Du behöver inte ladda upp bilder som redan finns på turfgame.com
det är bara att skriva webadressen som den är utan placeholders eller andra konstruktioner, så byts de ut mot en bild
Se sidan om donationer: http://wiki.turfgame.com/sv/Donationer
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by SunYour »

Just nu skulle det verkligen uppskattas hjälp med att få till en bra installations och kom-igång-guide
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by GuteLappen »

SunYour wrote:Ah, synd
Du behöver inte ladda upp bilder som redan finns på turfgame.com
det är bara att skriva webadressen som den är utan placeholders eller andra konstruktioner, så byts de ut mot en bild
Se sidan om donationer: http://wiki.turfgame.com/sv/Donationer
Tack, men det är inte riktigt så jag vill att det skall se ut, har ingen möjlighet att göra en float-left med den metoden, eftersom jag vill ha flera rader (med radbrytning) brevid varje medalj.

Typ såhär:

******* Guldmedalj:
*******
******* Denna medalj delas ut till dem som har vunnit en Turfrunda.
******* Den kan delas ut obegränsat antal gånger till en spelare, som då får ytterligare en medalj av denna valör.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by SunYour »

Går inte det att lösa med hjälp av en tabell med två kolumner?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by GuteLappen »

SunYour wrote:Går inte det att lösa med hjälp av en tabell med två kolumner?
Float är mer 2000-tal än tabeller som är mer 1900-tal ;)
Med en tabell så kommer inte innehållet att att vara responsivt, dvs. på mobiler kan det bli väldigt konstigt.
Det enda jag behöver för att fixa detta så är det att kunne referera bilderna som bör ligga på WiKin, inte på http://turfgame.com som kommer att generera en request dit för varje bild och troligen stjäla extern bandbredd och klicka på bandbreddsanvändandet hos den serverleverantör som används = kostar mer pengar.
Är absolut inte säker på detta, men kollar man på WiKi för bilder verkar det som bilderna måste ligga på WiKi-servern för att kunna referera till dem, men som sagt, har inte kollat speciellt mycket på detta är är en WiKi newbee.

I texteditorn finns bara ett fåtal knappar för formattering av en artikel, går det att få denna till en mer avancerad?
Eller har någon en bra dokumentation vilka formatteringsalternativ det finns, har inte haft tid att födjupa mig, men det borde vara av allmänintresse att veta hur man formatterar i WiKin eftersom vi väl är flera som är inne och grottar med begränsad kunskap?
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by TBIT »

GuteLappen wrote:
SunYour wrote:Går inte det att lösa med hjälp av en tabell med två kolumner?
Float är mer 2000-tal än tabeller som är mer 1900-tal ;)
Med en tabell så kommer inte innehållet att att vara responsivt, dvs. på mobiler kan det bli väldigt konstigt.
Jag håller med GuteLappen här, men om man använder wiki-syntax för tabeller så har ju wikin själv chans att använda float:left istället för <table>.
GuteLappen wrote:Det enda jag behöver för att fixa detta så är det att kunne referera bilderna som bör ligga på WiKin, inte på http://turfgame.com som kommer att generera en request dit för varje bild och troligen stjäla extern bandbredd och klicka på bandbreddsanvändandet hos den serverleverantör som används = kostar mer pengar.
Är absolut inte säker på detta, men kollar man på WiKi för bilder verkar det som bilderna måste ligga på WiKi-servern för att kunna referera till dem, men som sagt, har inte kollat speciellt mycket på detta är är en WiKi newbee.
Man får referera bilder på turfgame.com och det får duga tills vidare. Det kan dock vara värt att nämna på respektive diskussionssida.
GuteLappen wrote:I texteditorn finns bara ett fåtal knappar för formattering av en artikel, går det att få denna till en mer avancerad?
Eller har någon en bra dokumentation vilka formatteringsalternativ det finns, har inte haft tid att födjupa mig, men det borde vara av allmänintresse att veta hur man formatterar i WiKin eftersom vi väl är flera som är inne och grottar med begränsad kunskap?
Grundläggande syntax på wikin: http://www.mediawiki.org/wiki/Help:Formatting
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by GuteLappen »

Tackar.
Meckat lite mer med medaljsidan (hoppas Wanwa inte tar illa upp)
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by Velocipedryttaren »

Sitter och väntar på att det ska komma en uppdatering på totalpoänglistan i Västmanland ;)
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Generell diskussion gällande TurfWiki

Post by bocklingen »

Velocipedryttaren wrote:Sitter och väntar på att det ska komma en uppdatering på totalpoänglistan i Västmanland ;)
Varför inte göra det själv? Kan jag, så kan nog åtminstone 95% av er andra därute... :)


Skickat från min iPhone 5C via Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Post Reply

Return to “wiki.turfgame.com”