Hvordan planlegger dere turfingen?

Post Reply
Suneworld
Posts: 19
Joined: 10 Apr 2013 22:20
Country: Norway

Hvordan planlegger dere turfingen?

Post by Suneworld »

Hei!
Noen av "dere" i Oslo går helt bananas og tar opptil 50 zoner på en session. Hvordan planlegger dere ruta deres?
Ja jeg ser på dere mrGisle, Maghavn og Mangfors!!
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Hvordan planlegger dere turfingen?

Post by Isengrim »

Det beror helt på om man skall tillbaka till startplatsen eller inte, men eftersom man både kan bli blockad eller av med zoner så när det handlar om 50+ sessions så ger jag mig ut åt ett håll och kör på. När man har hållt på ett tag och är bekant med ett område så lär man sig vilken ordning som är smidigast att köra.

Planen är så mycket zoner med så lite jobb som möjligt :D Rutter etc är bara att glömma bort när man är ute flera timmar. Är det okända områden så försöker man se vad som är en lämplig rutt, men som sagt, kommer det andra spelare ivägen kan man få ändra den medans man håller på.

Just att det sällan blir samma sväng gör att Turf imho är så kul, har cyklat en hel del men kör man bara för träning så blir det lätt att man kör i gamla spår och då lockar det inte lika mycket längre. Med Turf så får man ju använda huvudet och ibland snabbt ta nya beslut åt vilket håll man skall åka.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Hvordan planlegger dere turfingen?

Post by SaLa »

"Bara en zon till" är lätt att tänka och "jag är så nära nu, varför inte ta den också?".

Jag tänker mycket på höjd när jag cyklar, att inte förlora för mycket höjd och måsta cykla i onödiga backar. Jag kollar mycket på vilka vägar som kan vara bäst att ta från ena zonen till den andra. Efter ett tag hittar jag bästa vägen och det går snabbt mellan zonerna.

/SaLa
Suneworld
Posts: 19
Joined: 10 Apr 2013 22:20
Country: Norway

Re: Hvordan planlegger dere turfingen?

Post by Suneworld »

Takk skal dere ha begge to! Nyttige tips:)
Post Reply

Return to “Generell”