Nu har du chansen visa att du är en TURFARE.
Ett event som pågår i 24 timmar - visst pallar du.
Kom själv eller så drar du och din stad samman eliten och vinner.
Deltagande ger den unika medaljen i appen

Deltagare kommer vara allt från de som bara är med för skojs skull till blådårar som trampar på tills något lossnar

Anmäl dig NU själv eller om du lyckas dra ihop ett lag.
NÄR: 21/7 18:00 - 22/7 18:00
VAR: Umeå
Samling för Crowdy 34: 16:25 (se CROWDY TAGNING)
Samling: 17:00
Event 18:00 21/7 - 18:00 22/7
Prisutdelning: 19:00 22/7
After event: Efter
KONCEPT
Lag bestående av tre personer kör enligt stafettmetod. Anmäl ditt eget lag, för de som inte har ett lag sätts de samman av arrangörer till lag.
ANMÄLAN
Anmäl dig till turf24hourclassic@hotmail.com
Typen av event är Closed och kräver anmälan för att delta.
När: Så fort som möjligt. Detta för att budgetering, och inköp blir rätt, Även zonantal
Deadline: 7/7
Ange:
Turfnick
Kontaktmejl
Lag: Lagnamn som du skall tillhöra/ Om du inte har något lag ange detta så assisterar eventledning med sammansättning av lag. (Laget behöver inte vara komplett. Då får ni förhoppningsvis en deltagare av eventledningen.)
Kan hjälpa till med: troligen kommer vi uppskatta assistans med hjälp för exvis städa lokal efter, annat praktiskt under själva event.
Du skall efter anmälan erhålla svar och uppgift hur betalning av anmälningsavgift kan göras.
Om du redan kunnat dra ihop ett lag så anmäl gärna laget gemensamt men ange var och en av deltagarnas uppgifter.
VIKTIGA DATUM
Påminner om viktigaste datumen
7/7 Sista anmälningsdag. Efter detta fördelas ni som inte har lag/kompletta lag - Är nu gjort.
15/7 Anmälningsavgift betald (information kommer efter 7/7)
18/7 Startordning skall vara insänd (information kommer efter 7/7)
18/7 SPECIALPRIS. Part 1
PRISER
1-3 plats priser för deltagare i lag.
1:a plats - Powerbank 10400 mAh dubbla utgångar
2:a plats - Powerbank 5000 mAh dubbla utgångar
3:e plats - Biobiljett 100 kr
Specialpris - Unika muggar (se SPECIALPRIS)
ANNAT NI FÅR - MAT, FRUKT, DRYCK, SPORTDRYCK
Det planeras för att det kommer att finnas diverse att äta och dricka i samlingslokalen.
Det som troligen blir är;
Gemensamt:
Smör, ost, ketchup, senap, Dextropour (göra sportdryck med)
Lagpåse:
Bananer (ca 2 kg, 4 bananer/person), 1 påse bröd, 2x2 liter apelsinjuice, russinpaket
Ytterligare/deltagare:
5 varmkorvar troligen med bröd
KOSTNAD
140 kronor per deltagare.
Budget räknad med nollresultat för event.
Betalas i enlighet med utsänd information senast 15/7.
KLASSER
Endast en klass gemensamt för alla deltagare.
ZONPLACERING
Avstånd enligt normalt event (dvs kortare än vanliga zoner) samt utifrån inriktning cykel.
REGLER
24 Hour Classic – Event
-------------------------------
a) Anmälan krävs för deltagande
b) Lag med tre personer per lag. Stafett princip med endast en deltagare åt gången ute
c) Lag och dess körordning skall vara föranmäld till eventledning. A B C A B C princip.
d) Två timmars pass
e) Aktivitet måste visats på under hela 24 timmars eventet genom att deltagit vid alla sina pass under hela eventet. Minst 20 zoner per pass.
f) Lag får fortsätta med två personer om en deltagare bryter.
g) Zonläggare får delta i event men ej på första passet.
h) Cykel utan hjälpmotor, till fots, rullstol, kickbike, rollerblades och skateboard godkända transportmedel.
Klargörande
-----------------
-Varje deltagare i laget har 4 x 2 timmars aktiv eventtid
- Endast en åt gången från laget får ha sin Turfgubbe tänd. Det är den som är aktiva deltagare just då.
- Ordningen skall vara: A, B, C, A, B, C och så vidare i två timmars pass. Föranmäld startordning (e).
- Växling skall göras efter 2 timmar. Bytestider är alltså 20:00 , 22:00, 0:00, 02:00, 04:00, 06:00, 08:00, 10:00, 12:00, 14:00, 16:00, Event avslutas 18:00. Mindre differens i växlingstid får förekomma (15 minuter) om det krävs för att genomföra växlingen. Starttider blir enligt bild:

- Växling genomförs genom att deltagare möts någonstans inom eventområdet. Den överlämnande Turfaren deaktiverar sin GPS och den övertagande aktiverar sin GPS. (släck respektive tänd Turfgubbe)
- Om deltagare bryter får laget fortsätta på två personer. Detta ska anmälas till eventledning och dokumenteras. Laget ska då också rapportera in den nya körordningen. Det pass som det avbryts på kan inte övertas. De två kvarvarande övertar den som avbryters nästkommande pass. Dvs då får de kvarvarande fler pass. Passen som fördelas skall göras det jämnt (om möjligt).

- Om en deltagare bryter kan den inte sedan återkomma och slutföra.
- För att anses som genomfört eventet måste deltagare uppfyllt aktivitetsnivå, dvs minst 4 pass med 20 tagningar per pass. Om under event deltagare inte uppfyller aktivitetsnivå räknas det som att bryta. Eventledning bevakar aktivitetsnivå och beslutar. Vid ej uppfylld aktivitetsnivå (bryter) skall lag anmäla vidare körordning för laget (på samma sätt som om någon bryter).
- Om deltagare som inte kör ett pass åker utanför eventområdet för att ta vanliga zoner (för ex unik jakt). För att undvika att det tolkas som brott mot bara en aktiv samtidigt så meddela sekretariatet att du befinner sig utanför området och unika jagar. Detta för motverka en trött kontrollant ser i kors.Viktigt är också att inte går/kör alltför nära gränsen av eventområdet och definitivt INTE in i det med tänd gubbe. Meddela sekretariat då utanför området Turf avslutats.
Regeltolkning
-------------------
Tolkning av om regelverk följs görs av eventledning.
Varning kan utdelas vid regelbrott och vid upprepade sådana kan uteslutning ske. Vid grova regelbrott kan uteslutning bli aktuell direkt. Detta kan vara på individ eller lagnivå.
LOKAL
Samlingslokal med dusch, bastu, toalett, kyl, spis, viss form av husgeråd finns.
Här finns möjlighet att äta även medhavd förtäring.
Samling och prisutdelning sker här.
Möjlighet att lämna utrustning men inget ansvar tas av eventledning.
Ditt eget ansvar att vara behjälplig hålla lokal i bra skick samt bidra (se även UNDER EVENT)
Lokal på Marieberg, Björnvägen 530 (inte så långt från AboveMaryHome och UmeåMaria)
https://www.google.com/maps/place/%C3%9 ... 2?hl=sv-SE
KARTA
En karta där bland annat samlingslokal, närliggande mataffär, pizzeria och några boenden finns markerade. Även zoner i närheten.
https://drive.google.com/open?id=16eryI ... sp=sharing
MEDALJ
Den nya medaljen Event24 utdelas efter fullföljt event.
EVENTOMRÅDE
Eventområdets gränser meddelas i samband med samling
CROWDY TAGNING
16:30 kommer det vara en Crowdy 34 tagning. Vi siktar på AboveMaryHome och har UmeåMaria som backup
Samling för detta är fem minuter(16:25) före UTANFÖR zonen AboveMaryHome. På andra sidan gatan (mot samlingslokal)
Snälla ni som redan har den bidra med tagning så att andra kan få den.
Låt bli att ta dessa två nämnda zoner från 16:00 är ni snälla
UNDER EVENT
För att kunna hålla samlingslokal i trim, köket användbart samt ordna mat som ingår så HJÄLP till även UNDER eventet då du inte ute jagar zoner.
Vi har inte haft budget till att anställa personal för detta.
Antar att du inte har med din mamma som fixar så dra ditt strå till stacken.
Värt att nämna att assistera gärna efter också.
SPECIALPRIS

För att få vara med och ha möjligheten att vinna specialmuggarna så finns vissa krav.
Part 1: Kom överens om en TEAM-tröja ni i laget vill ha. Ta ett foto på var och en, förmodligen lite svårt med alla på samma bild eftersom många inte bor grannar med varandra. Mejla dessa till (anmälningsmejl) senast tisdag 18/7. Detta var alltså första delen av bonusvinsten.
Part 2: Förhoppningsvis har ni valt en TEAM-tröja som det går att cykla i, eller i varje fall ha som överdragsklädsel när ni är i samlingslokalen. Ha dessa på er, så mycket som möjligt, från innan start till prisutdelning.
Part 3: Det där var väl inte så svårt så gör ert bästa med ett leende så kommer ni långt
Angående foto. Vi kommer att skriva ut lagpresentationerna och hänga upp i samlingslokalen. Det skulle vara väldigt trevligt om vi även kunde skriva ut foton också och hänga upp. Förhoppningsvis kommer det att rulla förbi ett antal ickedeltagare bara för att snacka lite o kika på hur det går och då kan det ju vara trevligt för dem att se vilka som är med.
Sedan vet jag ju inte hur ni deltagare känner det, men skulle det inte vara kul o känna igen de andra lagen när ni är ute o räjsar?
Om det är så att någon måste passa ett tåg o inte kan vara med på prisutdelningen så skickar vi muggen med övriga deltagare i laget. Huvudsaken man deltagit i eventet.
//Lisha63
VILKA ÄR MED
Längre ned i denna forumtråd finns lagen presenterade.
Direktlänk:
viewtopic.php?f=132&t=5674&start=10
ERBJUDANDE - MAT
Restaurang Maria (se KARTA) erbjuder 10% på mat. Hur ni ska få det beskrevs i speciellt mejlutskick.
www.restaurangmaria.se

AFTER EVENT
Av praktiska skäl kommer afterevent att vara i samlingslokalen.
Medtag egen lämplig ”sportdryck” eller annat du vill avnjuta i samband med de intressanta diskussionerna som kommer att vara.
Här är läge för den ena bortförklaringen mer konstruktiv än den andra till varför laget just hamnade på den platsen.
Vi kommer även ha papperbollskastning på de Turfare som sitter och sover efter varit uppe i över ett dygn.
Det kommer finnas möjlighet att beställa pizza eller annat från Restaurang Maria
Den kommer att köras ut till samlingslokalen till ca 19:30
Möjligen (troligen) erhålls 10% rabatt på mat
Så här går det till
1. Titta på deras meny vad du vill ha
2. Skriv upp dig på listan som finns vid sekretariat (senast kl 15:58 på lördag)
3. Betala via swisch till restaurangpersonal då de kommer med leveransen. Alltså se till vara på plats då leverans kommer.
4. Ät
STARTLISTA

Lycka till att läsa den

KONTAKT
Frågor eller funderingar så kontakta turf24hourclassic@hotmail.com
Kontaktperson: MasterJoDa