24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

MasterJoDa
Posts: 77
Joined: 27 Sep 2013 13:49
Country: Sweden

Re: 24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

Post by MasterJoDa »

TEAM PRESENTATION

Här påbörjas presentation av de olika teamen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by MasterJoDa on 19 Jul 2017 15:13, edited 9 times in total.
Image
MasterJoDa
Posts: 77
Joined: 27 Sep 2013 13:49
Country: Sweden

Re: 24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

Post by MasterJoDa »

Information utsänd via mejl

Hej du anmälde till eventens event – 24HourClassic

Om det är du som anmält lag och inte angivit de övriga lagmedlemmarnas mejl så se till at de delges detta.


Det är riktigt roligt att intresset funnits från hela Turfriket runt denna ide’ som jag haft sedan 2-3 år och nu lyckades konkretisera.
Deltagandet kommer att bra med hela 14 lag
Finns de som gör det bara för skojs skull och inte avsikt trampa som en blådåre (eventuellt mer passande grön), sedan finns det enligt kännedom lag som verkligen elitsatsar.

Komplett information hålls uppdaterad på turfgame.com forumet (se pkt 6).
Uppmanar er att hålla koll på det. Vi kommer undvika sända ut information via mejl.


Några viktiga punkter:
==================
1. BETALNING
-------------------
Deltagaravgift på 140 kr per person önskas via Swisch SENAST lördag 15/7
Detta kommer avgöra om du anses som bekräftat anmäld eller inte.
Utifrån detta kan vi sedan genomföra inköp samt lägga upp dig i eventverktyget så du kan delta.

Om du nu inte har Swisch. Kontakta snäll kompis som har och gör betalning.
Skulle ni inte kunna lösa detta så sänd ett mejl försöker vi finna en lösning.

OBS Märk betalning med ditt Turfnick
Nummer att betala på är: XXX-XXX XX XX(Lena Hjort) (numret sändes i mejlet)
Spara även det numret i mobilen utifall du behöver komma i kontakt under eventet.


2. VARJE LAG - STARTORDNING
-----------------------------------------
Sänd in er startordning via mejl SENAST tisdag 18/7

Ange
Lag:
A:
B:
C:

Era starttider blir då enligt vad som finns förtydligat i informationen (pkt 6).


3. FÖR ER SOM INTE HAFT LAG / VARIT I ICKE KOMPLETTA
-----------------------------------------------------------------------------
Lag har satts samman.
Ni ska ha fått mejl med uppgifter på era tillkommande lagmedlemmar samt den mejladress som de angett.
Ni kan nu snacka ihop er om startordning, mat och val av kedjeolja eller så.


4. VILKA ÄR DÅ MED
---------------------------
Det finns upplagt i forumtråden turfgame.com för eventet
Här finns även en del lagpresentationer.


5. HJÄLP TILL UNDER EVENT
-------------------------------------
För att kunna hålla samlingslokal i trim, köket användbart samt ordna mat som ingår så HJÄLP till även UNDER eventet då du inte ute jagar zoner.
Vi har inte haft budget till att anställa personal för detta.
Antar att du inte har med din mamma som fixar så dra ditt strå till stacken.
Värt att nämna att assistera gärna efter också.


6. LÄS INFORMATIONEN
--------------------------------
Läs informationen som finns upplagd på turfgame.com forum. Swedish Section / Event / Stängda Event

Direktlänk:
viewtopic.php?f=132&t=5674&p=54006#p54006


7. ÖVRIGT
-------------
7.1 FIRST AID
Om någon har första hjälpen kit så ta gärna med.
Lämna gärna till eventledning för att ge tillgång till om behov skulle uppstå

7.2 UNIKA PRISER
Från Lisha63
(Bild som bilaga)
För att få vara med och ha möjligheten att vinna specialmuggarna så finns vissa krav.
Part 1: Kom överens om en TEAM-tröja ni i laget vill ha. Ta ett foto på var och en, förmodligen lite svårt med alla på samma bild eftersom många inte bor grannar med varandra. Mejla dessa till (anmälningsmejl) senast tisdag 18/7. Detta var alltså första delen av bonusvinsten.
Part 2: Förhoppningsvis har ni valt en TEAM-tröja som det går att cykla i, eller i varje fall ha som överdragsklädsel när ni är i samlingslokalen. Ha dessa på er, så mycket som möjligt, från innan start till prisutdelning.
Part 3: Det där var väl inte så svårt så gör ert bästa med ett leende så kommer ni långt 

Angående foto. Vi kommer att skriva ut lagpresentationerna och hänga upp i samlingslokalen. Det skulle vara väldigt trevligt om vi även kunde skriva ut foton också och hänga upp. Förhoppningsvis kommer det att rulla förbi ett antal ickedeltagare bara för att snacka lite o kika på hur det går och då kan det ju vara trevligt för dem att se vilka som är med.
Sedan vet jag ju inte hur ni deltagare känner det, men skulle det inte vara kul o känna igen de andra lagen när ni är ute o räjsar?

Om det är så att någon måste passa ett tåg o inte kan vara med på prisutdelningen så skickar vi muggen med övriga deltagare i laget. Huvudsaken man deltagit i eventet.



Mvh
MasterJoDa samt Lisha63
Image
MasterJoDa
Posts: 77
Joined: 27 Sep 2013 13:49
Country: Sweden

Re: 24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

Post by MasterJoDa »

Från Crew:
"En ny version av Turfappen (för android ver. 1.2.5). Uppdateringen finns att ladda ner på AppStore och PlayButik. Den enda ändringen som är gjord är att event24-medaljen nu kan delas ut."
Image
UncleFester
Posts: 2
Joined: 15 Jul 2017 22:39
Country: Sweden

Re: 24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

Post by UncleFester »

Alltså, när jag nu ev får förmånen och möjligheten att delta så kollade jag medaljen i appen. Där står det att den delas ut till dem som deltagit i ett "official and OPEN 24 hour event". Men om jag förstår det hela rätt så är detta event closed? Kan MasterJoDa eller nån annan klok förklara för mig som inte begriper?
Tack på förhand!
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: 24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

Post by LeiLar »

Du får medaljen så oroa dig inte, Lars. Vill du ha den långa versionen så får du tjå dig tills MasterJoDa vaknat. ;)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
UncleFester
Posts: 2
Joined: 15 Jul 2017 22:39
Country: Sweden

Re: 24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

Post by UncleFester »

Tack, jag nöjd så tills vidare! :)
MasterJoDa
Posts: 77
Joined: 27 Sep 2013 13:49
Country: Sweden

Re: 24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

Post by MasterJoDa »

UncleFester wrote: 15 Jul 2017 22:48 Alltså, när jag nu ev får förmånen och möjligheten att delta så kollade jag medaljen i appen. Där står det att den delas ut till dem som deltagit i ett "official and OPEN 24 hour event". Men om jag förstår det hela rätt så är detta event closed? Kan MasterJoDa eller nån annan klok förklara för mig som inte begriper?
Tack på förhand!
Nu är jag vaken...hoppas jag.

Bra fundering och jag klargjort det tidigare i nån facebooktråd någonstans men givetvis skall det klargöras här.

Eventet är open så tillvida att alla har haft möjlighet att anmäla sig till det.
Den här typen av event måste vara av Closed typen för att
a) inte låsa bort vanliga zonområden av en stad under 24 timmar
b) Om det skulle vara Open event så är eventzoner synliga och "ta bara" för alla (även icke deltagare). Det skulle totalt förstöra eventtävlingen
c) Nästintill omöjlighet att administrera

Det kommer även anges och stå att typen av event skall vara Closed i de kommande officiella reglerna för 24 timmars event. Ett sådant regelverk kommer publiceras för att ge riktlinjer för kommande 24 timmars event

Men vi är förstås tveksamma att godkänna Scottåkare som dig ;-P
Näää skoja bara. Guld att du kommer delta *tumme upp*
Image
MasterJoDa
Posts: 77
Joined: 27 Sep 2013 13:49
Country: Sweden

Re: 24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

Post by MasterJoDa »

Här verkar det ska liverapporteras:

http://www.turfskane.se/eventskalender/ ... assic2017/

Det kan hända sig att Umeås nyhetsankare även sänder emellanåt. Då troligen via Facebook grupp , möjligen Turf.
Image
MasterJoDa
Posts: 77
Joined: 27 Sep 2013 13:49
Country: Sweden

Re: 24 Hour Classic - 24 timmars event 21-22 juli - Ger den nya medaljen Event24

Post by MasterJoDa »

mejlat till deltagare 19/7

Turf - 24HourClassic - inför start
Nu skall ni vara välkomna till 24HourClassic.
Denna historiska händelse som det i generationer kommer att talas om. Skrivas hyllmeter om samt gå vandringssägner över slätterna.
Stort grattis till er att kunna delta i detta.

*hoppsan rycktes visst med lite väl mycket där*



Så här i slutet så är det några saker att göra er uppmärksamma på:


CROWDY TAGNING
-------------------------
16:30 kommer det vara en Crowdy tagning. Vi siktar på AboveMaryHome och har UmeåMaria som backup
Samling för detta är fem minuter före (16:25) UTANFÖR zonen AboveMaryHome. På andra sidan gatan (mot samlingslokal)
Snälla ni som redan har den bidra med tagning så att andra kan få den.

Låt bli att ta dessa två nämnda zoner från 16:00 är ni snälla


LAGTRÖJOR
---------------
Flertalet lag har sänt in bilder på deltagare i teamtröjor. Är allt från enhetlig färg till mer eller mindre kreativa andra lösningar också.
Detta då utifrån det som beskrivits i eventinformationen under SPECIALPRIS.
Har sammanställt lagpresentationer med bilder etc som kommer anslås i samlingslokalen.

För Er som vill ha detta inslag på ert lag inkom omgående med bilder. Vi har utökat sista dag till torsdag klockan 10:00
Är givetvis väldigt positivt även om man inte sänt in bilder har något påfund i ämnet till eventet.


AFTER EVENT
-----------------
Av praktiska skäl kommer afterevent att vara i samlingslokalen.

Medtag egen lämplig ”sportdryck” eller annat du vill avnjuta i samband med de intressanta diskussionerna som kommer att vara.
Här är läge för den ena bortförklaringen mer konstruktiv än den andra till varför laget just hamnade på den platsen.
Vi kommer även ha pappersbollskastning på de Turfare som sitter och sover efter varit uppe i över ett dygn.

Det kommer finnas möjlighet att beställa pizza eller annat från Restaurang Maria
Den kommer att köras ut till samlingslokalen till ca 19:30
Möjligen (troligen) erhålls 10% rabatt på mat

Så här går det till
1. Titta på deras meny vad du vill ha
2. Skriv upp dig på listan som finns vid sekretariat (senast kl 15:58 på lördag)
3. Betala via swisch till restaurangpersonal då de kommer med leveransen. Alltså se till vara på plats då leverans kommer.
4. Ät


STARTLISTA
---------------
Alla lag har inrapporterat och komplett startlista finns. Den anslås även i samlingslokal.
Bifogar som bilaga.

ÖVRIGT
----------
Vem vet det kanske kommer nån annan trevlig överraskning också.


SE TILL ATT LÄST OCH FÖRSTÅTT
------------------------------------------
Läs genom informationen. Läs och förstå reglerna för att tilldelas medaljen.
Titta även till informationen kort före eventet om det kommit någon uppdatering.

Information:
viewtopic.php?f=132&t=5674


Ni som anmält helt lag ansvarar för att lagmedlemmar delgivits detta.


Med zonig hälsning

24HourClassic crew
MasterJoDa
lisha63



PS.
Klipper även in lishas observationer som publicerats på Facebook:

” O så var det ny arbetsdag idag. Men det gör inget för datorn är ju min arbetsplats och igår vid lugna stunder roade jag mig med att fnula på vilken väg eventturfarna tar till Umeå Smiley ;-)
stefanx46 verkar tro att det räcker med att träffa Västerbottensturfare för att vara med på 24H så han åkte till London. liite missförstod han där så sätt han på tåget till Umeå istället.
Byggaren... Ja, vad ska vi säga om det. Netherland Explorer. Snyggt jobbat! Dock verkar det som han ställt om kompassen o senast jag såg honom var han i Köpenhamn. Fast han brukar ju vara i Västerbotten om vartannat så hittar förhoppningsvis rätt.
Wsnurr... Hmm... Åland igår o Helsingfors nu på morgnen. Hallå, börja styr uppåt nu för det är inte långt till Ryska gränsen o vem vet om han någonsin kommer därifrån om han råkar åka så långt österut.
Snusmumriken. Jag såg allt att gubben hennes rensade i inlandet men hon behöver verkligen kolla bromsarna för bilen hennes ba tjofff o så hamna den i Norrbotten. Men jag vet vi har pålitliga turfare där uppe som kan hjälpa henne o fixa till bromsarna o styra henne åt rätt håll.
Ramblerboy o Bultmix. Vet inte om det var smartaste valet att åka genom Norge norrut. Deras vägar är ju rätt krokiga o smala så det går väldigt långsamt att ta sig fram där. Men det kanske var tur det gick långsamt för då tog de zoner på vägen o vips hade de varsin Norge Explorer. Snyggt jobbat!
O så har vi TXL. Han var ute o god tid o var i Umeå redan helgen som var. Blev väl lite less o ligga rastlös i tältet så han bara swoshade uppåt Norrbotten några dagar. Gjorde han helt rätt i för ligga i tältet o göra ingenting är ju inte roligt. Nu hörde jag rykten om att han är på G neråt Umeå igen. Jag är lite nyfiken på om han åker om Gotland på hemvägen o plockar upp Sweden Explorer där.
Nej, nu är det dags för mig att jobba lite. Fast det vette fnasiken om jag har tid med det för det är ju fler turfare som snart börjar styra kosan hitåt. Kaaaanske jag hinner kika lite nån stund emellanåt. Oavsett hur o vilken väg ni tar er hit...
Cykla safe hela vägen så ses vi på fredag, om inte förr :-)
lisha63”

DS
Image
Post Reply

Return to “Stängda event”