Personlig statistik "för dagen"

Här lägger ni era Förslag för hemsidan
EJ BUGGAR.

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
JDB
Posts: 14
Joined: 07 Mar 2013 21:59
Country: Sweden

Personlig statistik "för dagen"

Post by JDB »

Hej!

Jag vet inte om detta varit uppe tidigare men here goes..

När man går in på turfgame.com och är inloggad så ser man kartan topplistan,kartan sen personlig information till höger. Jag önskar att kunna se hur många zoner jag har tagit "hittils" under dagen.
I min mening kan man ta bort "Zones lost since last takeover" för den säger ingenting alls.

Det vore intressantare med t.ex. "Zones taken the last 24 hours" Kanske med en nedräkning till medaljerna? tex "37 zones left for Staminator Medal".
Detta kan ju även gälla "Restless" och "Insomnia".

En alternativ lösning eller en grej som borde gå att göra är att klicka på "Top Today" och se en lista med de 100 bästa för dagen. Som det är nu så kan man bara se top 5, och alla är inte top 5 i världen, så denna lista är ganska ointressant för gemene man :)

Sen så önskar jag även kartan skulle gå att få i fullskärm eller åtminstånde större när man klickar på "MAP" högst upp. Kartan är onödigt liten för dagens skärmar. Om någon skulle ha en skärm med 800x600-upplösning så är det iallafall dags för dem att uppgradera!
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Personlig statistik "för dagen"

Post by SaLa »

Hej JDB!
Bra idéer!
Enkel lösning just nu: logga in och gå till http://warded.se/turf/user.php. Där ser du antal tagna zoner idag och återbesök senaste 5 dagarna.

Jag gillar särskilt idén om att kunna klicka på top today. Och på startsidan borde det gå att få se mer info om sig själv. Får forska lite på det :)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Personlig statistik "för dagen"

Post by affanicaffan »

JDB wrote: Sen så önskar jag även kartan skulle gå att få i fullskärm eller åtminstånde större när man klickar på "MAP" högst upp. Kartan är onödigt liten för dagens skärmar. Om någon skulle ha en skärm med 800x600-upplösning så är det iallafall dags för dem att uppgradera!
Tittar du lite närmare i övre vänstra hörnet ska du se att det faktiskt står "full screen" där :D Testa att klicka på den texten vetja! ;)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
viqous
Posts: 10
Joined: 08 May 2011 21:48

Re: Personlig statistik "för dagen"

Post by viqous »

Och bara för att vara extra duktig kan du klicka på F11 efter att du tryckt på fullscreen (iaf om du använder chrome) så får du den precis lika stor som skärmen
Post Reply

Return to “Förslagslådan - Hemsidan”