[FÖRSLAG]Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i Turf

Ärenden som blivit avklarade och är införda
Post Reply
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

[FÖRSLAG]Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i Turf

Post by Arias »

En sak som jag har saknat ett bra tag är att kunna kolla på kartan med zoner utan att gå in via appen.

Vore skönt att kunna se zoner på kartan via datorn på något sätt, vore ännu bättre om man kunde se status på zonerna (vem som äger osv).

Jag antar att hela appen är byggd på google maps med utlagda zoner, precis som man kan göra om man skapar en egen karta på google maps. Därför borde det väl inte vara så svårt att få ut en karta som vi kan kolla på med alla zonerna utan att kunna editera eller påverka på något sätt?


I och med att kartan redan finns, så vill jag understryka att det jag efterfrågar är att kunna se sig själv som grön gubbe och mina zoner som gröna. Precis som i appen helt enkelt!
Image
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i appen

Post by Roxen »

Du kan använda följande länk:

http://www.turfa.se/index.php?page=map

Edit: Kan notera att du ser kartan enligt Andreas/Drassen's läge
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i appen

Post by Arias »

Tackar, antog att det fanns någon länk som jag bara inte hade någon aning om..
Image
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i appen

Post by Roxen »

Du kan se den i Webbkartan-tråden under Allmänt-kategorin:

http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=6&t=50

Kommer nog bli lättare att hitta när den nya hemsidan kommer :)
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG]Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i

Post by Mosik »

Detta förslag tycker jag är genomfört
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [FÖRSLAG]Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i

Post by Arias »

Tack, visste att jag hade en tråd sparad som skulle flyttas!

Sent from my HTC Desire


Edit: :arrow: införda
Image
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: [FÖRSLAG]Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i

Post by ahotik »

Hade de varit bra om man kunde se namnen på städer, gator etc, på kartan på webbsidan så som i appen.
Image
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: [FÖRSLAG]Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i

Post by Chrille80 »

ahotik wrote:Hade de varit bra om man kunde se namnen på städer, gator etc, på kartan på webbsidan så som i appen.
+1 på den

Och sen känns det som att kartan på turfgame.com har lite halvdan funktionalitet. Det jag har tänkt mest på är att det verkar som om zoner inte visas ibland. Oftast när jag laddar om kartan och den centrerar på zonen man tagit senast visas alla zoner runtomkring, men när man rör kartan åt något håll för att kolla andra områden så fattas det ofta zoner. Det känns statiskt också, zonerna laddas alltså inte när man har väntat en stund heller, som de gör i appen.
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: [FÖRSLAG]Kunna se kartan via datorn på samma sätt som i

Post by ahotik »

Chrille80 wrote:
+1 på den

Och sen känns det som att kartan på turfgame.com har lite halvdan funktionalitet. Det jag har tänkt mest på är att det verkar som om zoner inte visas ibland. Oftast när jag laddar om kartan och den centrerar på zonen man tagit senast visas alla zoner runtomkring, men när man rör kartan åt något håll för att kolla andra områden så fattas det ofta zoner. Det känns statiskt också, zonerna laddas alltså inte när man har väntat en stund heller, som de gör i appen.
Jag har gjort en liten extension till Chrome som tar o "moddar" kartan så att man kan se namn på städer och gator. Det även syns zoom-knapparna osv.
Tänkte lägga ut den här så att ni alla också ska kunna använda den, men vet inte om Turf-utvecklarna blir så glada över att jag tar o ändrar deras sida :)
Så jag väntar för att se om intresset blir stor samt vad utvecklarna tycker om det.
Samtidigt tänker jag testa det lilla skriptet för att se så att sidan fortfarande fungerar när den är igång.

UPDATE:
Nu har jag testat det lilla Chrome-extension (content script) jag har gjort och det verkar stabilt. Vill ni testa det (på egen risk) så får ni göra det. Ni kan hämta det här: https://www.dropbox.com/s/uag0x1ef795h0 ... MapMod.crx
Image
Post Reply

Return to “Införda - Hemsidan”