[förslag]Vidare utveckla chatten

Ärenden som vi inte kommer att införa
Post Reply
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

[förslag]Vidare utveckla chatten

Post by rage »

Det vore kul om det gick att chatta med folk som är ute och turfar från datorn.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [förslag]Vidare utveckla chatten

Post by Jojje »

rage wrote:Det vore kul om det gick att chatta med folk som är ute och turfar från datorn.
"Problemet" med det skulle vara att de som är ute och turfar inte hinner med farten på chatten, eftersom de med datorer då skriver mycket snabbare än mobilchattarna. Förslaget har tagits upp tidigare någonstans.

Om du/ni vill chatta med turfare via datorn så finns gtalk-chatten som alla är välkomna in i. ;)
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=6&t=208
Bara en zon till
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: [förslag]Vidare utveckla chatten

Post by rage »

Jojje167 wrote:
rage wrote:Det vore kul om det gick att chatta med folk som är ute och turfar från datorn.
"Problemet" med det skulle vara att de som är ute och turfar inte hinner med farten på chatten, eftersom de med datorer då skriver mycket snabbare än mobilchattarna. Förslaget har tagits upp tidigare någonstans.

Om du/ni vill chatta med turfare via datorn så finns gtalk-chatten som alla är välkomna in i. ;)
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=6&t=208
Skulle väl bara sätta till en till flik i appen så man inte störs av den när man är ute eller något dyl. Vill man vara med och chatta så tycker jag man borde få chatta. En kamrat till mig har byggt ett eget forum med chatt funktion som finns på http://turfare.skriker.nu
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [förslag]Vidare utveckla chatten

Post by Arias »

Blir svårt att sära på konversationer i appen om det ska finnas en till flik för folk som chattar från datorn, för de som skriver från mobilen kommer ju fortfarande skriva i vanliga fliken? eller menar du att man ska ha en helt egen chatt endast för de från datorn och de som vill från mobilen? I så fall fungerar ju gtalk ganska bra. Känns lite onödigt att dra in en massa mer data i appen, när man redan kan ha en helt egen chatt utanför appen?

I vilket fall så har det tagits upp ett antal gånger förut att kunna skriva från datorn till klienter, men blivit nekat alla gånger. Så därför tänker jag neka även detta förslag..
MEN, svara gärna på mina frågor och utveckla det du har på tankarna. Om det är något väldigt specifikt så kanske du får ett annat svar av utvecklarna och i så fall så tar jag bort tråden från nekade förslag..

:arrow: nekade
Image
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: [förslag]Vidare utveckla chatten

Post by rage »

Arias wrote:Blir svårt att sära på konversationer i appen om det ska finnas en till flik för folk som chattar från datorn, för de som skriver från mobilen kommer ju fortfarande skriva i vanliga fliken? eller menar du att man ska ha en helt egen chatt endast för de från datorn och de som vill från mobilen? I så fall fungerar ju gtalk ganska bra. Känns lite onödigt att dra in en massa mer data i appen, när man redan kan ha en helt egen chatt utanför appen?

I vilket fall så har det tagits upp ett antal gånger förut att kunna skriva från datorn till klienter, men blivit nekat alla gånger. Så därför tänker jag neka även detta förslag..
MEN, svara gärna på mina frågor och utveckla det du har på tankarna. Om det är något väldigt specifikt så kanske du får ett annat svar av utvecklarna och i så fall så tar jag bort tråden från nekade förslag..

:arrow: nekade
Grejjen är den att det var egentligen flera förslag...
1. Chatt direkt från sajten turfa.se direkt kopplat till appen med spelare. För spelare med dator eller eller app.

2. Om det blir för stökigt i chatten och folk inte hinner med chatten när de turfar gör en ny flik där det finns folk som chattar direkt från datorn så att man kan delta i konversationerna om man vill.

3. Text formateringen i appen borde bli bättre för dom som kör appen. Vill kunna börja skiva på ett ord som sen kan komma som förslag. T.ex. som när du skriver sms eller mail till någon från androiden.

4. Borde kunna klicka på någon som är online i appen för att kunna rikta något till den personen i frågan.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [förslag]Vidare utveckla chatten

Post by Arias »

1 & 2. Det får TurfDev svara på vad de tycker om idéerna.

3. Förstår vad du menar och det saknas faktiskt. Bra att du la en egen tråd angående detta, då det är enklare att hantera förslag om de har en tråd per förslag!

4. Du menar typ "hålla in" på någon som finns under online fliken och då komma till chattfliken och ha dennes nick förskrivet, precis som när du enkelklickar på en person direkt i chatten?
Image
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: [förslag]Vidare utveckla chatten

Post by rage »

Arias wrote:4. Du menar typ "hålla in" på någon som finns under online fliken och då komma till chattfliken och ha dennes nick förskrivet, precis som när du enkelklickar på en person direkt i chatten?
Ja eftersom jag tycker det är väldigt litet allting i chatten så man kan inte bara klicka på en person t.ex. tomtebloss i chatten utan borde kunna byta flik till online för att tagga personen i sitt meddelande när man skriver ett riktat meddelande. Större text i chatten skulle kunna lösa saken också så att fingrarna kommer på rätt person som är online när man taggar.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [förslag]Vidare utveckla chatten

Post by Arias »

Skapade en ny tråd angående detta, in och gilla och lägg till något om du känner att jag missa något!

[FÖRSLAG] Långtryck på online-spelare, highlight i chatten
Image
Post Reply

Return to “Nekade - Hemsidan”