Bonanzascore 2011

Det första Turf-eventet i historien. Tog plats i Galärparken på Djurgården i Stockholm den 21 Maj 2011.
Post Reply
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Bonanzascore 2011

Post by tomtebloss »

TurfBonanzascore 2011
Tävlingen pågick mellan 13:00-15:00 den 21 maj 2011.

Resultaten för de som inte följde på plats eller i appen:
  1. Fredrick              1086p
  2. Jojje167               923p
  3. saidfun                 912p
  4. Blabert                 776p
  5. ainali                  729p
  6. Odd                    727p
  7. johan_p               682p
  8. iostream              557p
  9. floxy                   556p
  10. nattSudden          481p
  11. erikd                  447p
  12. Arias                  198p
  13. eddyueue               67p
  14. Rodgery                 56p
  15. Pixie                    14p
  16. LaktosKarlsson       12p
Av de som var på plats och var med i tävlingen så var den lyckad. Det blev lite stressigt för vissa att hinna dit, men vädergudarna var med turfarna. Tävligen väntade inte på nån och den drog igång med dunder och brak innan vissa hunnit fram ordentligt.

Några små missöden inträffade dock. Utebliven grillning fick jag höra, samt en trasig cykelkedja som förstörde förstaplatsen för Arias. Swype-SM gjorde sig också påmind då eddyueue slank in från väster på spelbanan från Stureplan och knep en zon eller två innan han var tvungen att bege sig tillbaka. Vätskekontroller fanns men förflyttades också runt (!?). Eric och Jossan skrek högt i chatten om det i alla fall. Iostream var törstig och undrade var de höll hus. Bilder ska komma inom en snar framtid är det lovat.

Att just Fredrick skulle ta hem spelet var väl inte helt oväntat. En större sverigeberest TotalTurfare får man leta efter. 24timmarsTurfaren. Han var taggad som en tok och har frenetiskt skrivit om det i sin blogg. Grattis som attan till vinsten. Jojje gjorde ett rejält uppryck efter mobilfumlandet i början av eventet då han sumpade hela kalaset i backen så det blev glapp och en varmboot som svar på det.

Kommentera gärna fler anekdoter om ni har några färskt i minnet.
Last edited by tomtebloss on 22 May 2011 10:30, edited 2 times in total.
User avatar
Saidfun
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2010 08:59
Country: Sweden

Re: Bonanzascore 2011

Post by Saidfun »

1zon och 2 minuter... Ibland har man inte marginalerna på sin sida!
Image
HTC Magic | SonyEricsson Xperia Arc | SonyEricsson X10 mini |HTC Wildfire | Sony Xperia S |
Image
User avatar
iostream
Donator
Posts: 93
Joined: 03 Nov 2010 06:45
Country: Sweden
Location: Stockholm
Contact:

Re: Bonanzascore 2011

Post by iostream »

Image

Ett gäng bilder i ett snabbt fulkodat bildgalleri hittas här:
http://turfa.nu/bonanza2011/
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Bonanzascore 2011

Post by Blabert »

Får bjuda på en anekdot då:

När jag klättrade upp till den zonen som låg en bit in på grusvägen direkt till höger om djurgårdsbron mot ambassaderna, möttes jag av ett par i 30-årsåldern. De hade dukat upp mysig picknick högst upp på det lilla berget, tjejen satt i bikini och de verkade ha hittat ett riktigt smultronställe, helt avskilt från andra människor. När jag klättrat upp hela vägen till zonen säger killen: Det var visst inte så privat här i alla fall. De hade nog inte räknat med att de skulle springa turfare där uppe var femte minut :D
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Bonanzascore 2011

Post by Arias »

Riktigt härligt med en bra skriven sammanfattning Tomte!

Dagen blev över mina förväntningar och var ruskigt rolig! Turfdev hade verkligen lyckats bra med hela eventet och det var kul att det kom en hel del folk.

Jag hade som sagt riktigt otur med min cykel...
Började att cykla iväg som alla andra, drog igång i lagom takt för att få upp flåset och adrenalinet. Bestämde mig för vilken som skulle bli min första zon, cykla lite långt såklart, men hann tillbaka innan någon annan tog den. Ställde mig i zonen, fick zonen och visste exakt vart jag skulle dra efteråt. Trampade vidare, drog förbi grönan och försatta längst stora vägen. Då, precis när jag började få igång känslan att jag var på G, känner jag att kedjan låser sig tvärt och att det inte längre går att trampa. Jag mumlar några svordomar över att kedjan antagligen bara låst sig och att jag var tvungen att smutsa ner händerna.. Kliver av cykeln och kollar vad som är fel, då ser jag till min stora förvåning att en länk i kedjan har lagt av och brickorna har böjt sig utåt och därav fastnat i drevet. Det var omöjligt att fixa med fingrarna och senare insåg jag att det även var omöjligt att fixa med tång.

Så tyvärr fick jag inte chansen att skapa lite motstånd för topp-turfarna ;)

Men dagen var som sagt väldigt lyckad, med bra väder och roligt folk.
Tack alla som kom dit och tack turfdev för att ni fixade allt så bra!
Image
User avatar
JohanP
Posts: 32
Joined: 19 Dec 2010 18:32

Re: Bonanzascore 2011

Post by JohanP »

Kollade lite i loggen. Våndas fortfarande över telefonproblemen jag hade i början. 2 zoner första 20 minuterna och 15 första timmen håller helt enkelt inte om man vill vara med och kriga med tokarna i toppen.

Jag har dock bara mig själv att skylla då jag steg upp i ottan och turfade slut på arcens batteri lagom till bonanzan.
X10,an som aldrig har strulat med turf innan ville plötsligt inte funka. När jag väl fick ordning på den så var jag ljusår efter resten av gänget. Andra timman gick dock ruskigt bra, så det har jag i ryggen till nästa bonanza som jag hoppas kommer väldigt snart =)

Vill också rikta ett majestätiskt stort tack till skapare och crew som dels utvecklat detta underbara spel och dels fixade ett toppen event!
Stort tack också till de turfare som dök upp, alla var riktigt sköna och visade stor glädje hela eventet.

Till sist några glada minnen jag tar med mig från helgen:

När starten går och dryga två meter Blabert med cykelhjälm på trampar gasen i botten på sin turfcykel så att barnsadeln! på pakethållaren nära på flyger av. Första tanken då var SHIT! nu blir det åka av.

När Jossan kommer fram med festis när jag som bäst behöver den efter all frustration och strul med telefonen.

När Eddyueue äntligen tar paus från swype sm (stavning?) och tar en bonanza zon!

När Saidfun kör hela bonanzan med fullpackad ryggsäck!

När Saidfun efter målgång bjuder på öl från samma väska!

När min bästa vän Fredrick Larsson vinner Bonanzan!

När Fredrick och jag med bil ninjaturfar lite med Eddyueue på inlines under lördagskvällen.

Finns mycket anda minnen men dem har jag glömt just nu =P

Ses på nästa bonanza! Hoppas även att de som inte dök upp nu inser vad dem missade och kommer på nästa!
Sony Xperia V - Galaxy Nexus - Xperia X10
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Bonanzascore 2011

Post by Drassen »

Grymt skoj läsning! speciellt för oss som "var med men inte fick vara med":) Vi har stora planer inför nästa event redan nu!

Vill bara tillägga en guldinsats: Stort cred till Simpan som under hela bonanza gjorde handpåläggning till den helt nyutvecklade och väldigt framhastade servern för att den skulle fungera dugligt. (utan Simpans insats på plats hade eventet inte ens nått halvtid;) )
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Bonanzascore 2011

Post by tomtebloss »

Givetvis ska Simon ha all den cred han förtjänar. Utan honom hade inget av det här skett över huvud taget.

Jag lyfter på hatten och bockar!
Post Reply

Return to “Turf Bonanza 2011”