Japan visit

svenlutte
Posts: 50
Joined: 05 Jun 2014 23:51
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by svenlutte »

New turfer in Kurume, Japan
We added a new turfer in Kurume, Japan today and have suggested a few zones in Urayama Park close to where she lives. This park has a lot of spots for zones, but we need to only make a few to have her started as we already have a lot of zones in city center for her and her friends to take.
Thanks /Sveb
svenlutte
Posts: 50
Joined: 05 Jun 2014 23:51
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by svenlutte »

Hi, another new surfer in Kurume, Japan. Downloaded the app today and we suggested a zone close to her home. She likes to be out walking, so we hope she finds Turf fun and stay active.
Please, do a zone a.s.a.p. in Nishimachi Park. I also see other "free" park close, that later can have zones also, when we have more active turfers :D
Thank You 8-)
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by Westeras »

Nishimachi added
See if she finds it
svenlutte
Posts: 50
Joined: 05 Jun 2014 23:51
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by svenlutte »

Tack för ett snabbt agerande Westeras med zonen och att det blev några till 8-)
Hon tog zonen redan i lördags tillsammans med de andra nya zonerna du skapade. Tidigare idag så tog hon zonen igen, så nu är den röd för denna omgång :D vi får se om vi får någon annan turfare att agera på den igen innan jul. Annars så får det bli i januari när jag hoppas jag får turfa i Japan. Då ska vi också få igång fler turfare så att regionsmedaljer kan delas ut :roll:
svenlutte
Posts: 50
Joined: 05 Jun 2014 23:51
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by svenlutte »

Hejsan,
På onsdag nästa vecka åker jag till Japan :D
Denna gång startar vi med en karantänsperiod i Tokyo på "troligtvis" 7 dagar. Under denna period får vi inte röra oss fritt i samhället. Vi kommer att bo i Kawasaki-området, sydöst om Tokyo, nära till flygplatsen Haneda.
För att det ska finnas minst 5 turf-zoner på gångavstånd så har vi fått ett önskemål från den aktiva turfaren (mami3) i området. Vi har föreslagit en zon vid Inage Shrine där det finns ett strövområde.
Jag skulle också vilja se 1-2 fler zoner i Fujimi Park. Där finns idag zonen "HagukumiPark", då parkområdet är stort borde det finnas plats för ytterligare någon zon med korrekt avstånd emellan.
Det kanske också går att hitta en plats vid Kawasaki City Hall som passar för en zon?
Det är ett tätbebyggt område, så det kan vara svårt att hitta fria ytor för zoner som man promenerar/cyklar till. Jag kommer titta närmare oh föreslå när jag är på plats och går till de få zoner som finns i området.
Med vänlig hälsning /Sven
svenlutte
Posts: 50
Joined: 05 Jun 2014 23:51
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by svenlutte »

Har varit i Japan några veckor och turfat runt. Turfaren i Kawasaki är helnöjd med de nya zonerna och har tagit de alla. Jag hoppas själv få chansen i maj när vi förhoppningsvis är i Tokyo-området någon vecka innan vi åker hem till Sverige. Nästa vecka åker vi till Imabari på ön Shikoku som i nuläget bara har en zon (slottet). Den dag vi åker till Hiroshima så går det bra, då det finns många zoner där. jag har därför idag föreslagit några ytterligare zoner i Imabari (främst park-områden) så det finns +5 zoner när vi är där, kommer föreslå ytterligare zoner väl där, och förhoppningsvis också få en eller några turfare där (finns en i regionen nu enligt Japan-listan).

Här i Kurume finns det en zon som ligger på "förbjudet" område, den bör flyttas lite i parken så att den blir på fritt område.Det finns en felanmälan också på denna zon.

Med vänlig hälsning /Sven

PS För några dagar sedan aktiverade en turfare bosatt i Fukuoka, vi får hoppas hon kan bli aktiv turfare. Vi har en här i Kurume som tog 18 zoner från mig idag, så det får bli en rejäl promenadrunda för mig imorgon på ett antal timmar.
svenlutte
Posts: 50
Joined: 05 Jun 2014 23:51
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by svenlutte »

Idag har vi aktiverat turfaren Suzy3. Det visar sig att hon bor nästan 2 mil söder om Kurume, men är ute och går nästan varje dag. Jag har därför föreslagit några zoner i området där hon bor (Mizumamachi Fukumitsu). Några parker, en gångbrygga och emellan husen där hon bor. Desto fortare hon får zoner hon kan gå till, desto aktivare blir hon.
Imorgon åker vu upp till Imabari, men kommer träffa henne igen när vi är tillbaka om några veckor. Då får vi se hur det har gått för henne.
Med vänlig hälsning /Sven
svenlutte
Posts: 50
Joined: 05 Jun 2014 23:51
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by svenlutte »

Hejsan, tack för flytten av zonen "stuckwithyou" som nu har blivit tagen flera gånger av olika turfare. Nu gäller det bara att få fler "aktiva" turfare, vi får se om vi lyckas få några under det möte vi har imorgon då det kommer både aktiva turfare och aktiva Pokemon-spelare.
När jag är ute och går nu och tar gula zoner, är det ibland lite långt mellan zonerna, jag har därför föreslagit ett antal zoner för att minska på avståndet mellan zonerna och göra det intressantare att börja turfa, eller att turfa mera. Vi är kvar här i södra Japan till början av juni, då åker vi upp till Tokyo för en vecka innan vi begiver oss hem till Sverige. Vi får se om det blir nya turfare i dessa områden närtid. Med vänlig hälsning /Sven
svenlutte
Posts: 50
Joined: 05 Jun 2014 23:51
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by svenlutte »

Today, we helped another person to sign up for Turf. She lives in the east side of Kurume and have no turf zones close for now. I showed her, how to suggest turf zones and it's up to her to get more zones in her home area. Fastest way is to get more turfers in her area. By that they all will get more zone to "fight" about. The turf zone is close to Hiro River and are a Shinto Shrine. I also that the bridge north will also become a turf zone before they start to suggest themselves more zones.
In Kurume, I have also suggested a few turf zones when walking around. As is very long between some zones, I want to dense them little for the turfers when they go out and walk/bike. Also a few more zones along Chikugo river. It's a very long walk to take them all, and it's good with a few more zones when we get more turfers.
Best regards /svenlutte
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by Westeras »

svenlutte wrote: 08 May 2022 13:07 Today, we helped another person to sign up for Turf. She lives in the east side of Kurume and have no turf zones close for now. I showed her, how to suggest turf zones and it's up to her to get more zones in her home area. Fastest way is to get more turfers in her area. By that they all will get more zone to "fight" about. The turf zone is close to Hiro River and are a Shinto Shrine. I also that the bridge north will also become a turf zone before they start to suggest themselves more zones.
In Kurume, I have also suggested a few turf zones when walking around. As is very long between some zones, I want to dense them little for the turfers when they go out and walk/bike. Also a few more zones along Chikugo river. It's a very long walk to take them all, and it's good with a few more zones when we get more turfers.
Best regards /svenlutte
I´ll have a look at the Kurume area
Post Reply

Return to “Zones”