Version 0.7!

anarfox
Posts: 32
Joined: 01 Aug 2011 08:41

Re: Re: Version 0.7!

Post by anarfox »

Stonecape wrote:Jag vill diskutera tiden till revisit lite. Jag tycker det känns som om tiden är lite för lång ändå. Jag kan förstå att det måste vara en tid så att man inte kan ta samma zon(er) ofta och inte röra på sig så mycket.

Låt säga att man är ensam eller har väldigt dåligt motstånd i en stad. På grund av detta har man låg pph även om man har alla zoner. I detta läget kan man nu göra återbesök i sina zoner en gång per dygn. Är det få zoner så kanske rundan är gjord på 1-2 timmar. Har man en ledig dag så kanske man vill köra två rundor eller kanske tre till och med. Med nuvarande system där man får 50% av poängen så ser jag inte hur det kan vara en nackdel för någon att korta tiden till låt säga 6 timmar. Vill man anstränga sig, så kan man då ta de extra poängen. Då har man ändå ansträngt sig mycket mer än vad man behöver i en större aktiv stad för sin poäng, dels pga den lägre tagningspoängen och dels för att zondensiteten troligen är lägre.

Är jag helt ute och cyklar, eller vad tycker ni?
+1

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Version 0.7!

Post by tomtebloss »

Känns som om ni borde gjort en egen tråd om det här.
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Version 0.7!

Post by Stonecape »

tomtebloss wrote:Känns som om ni borde gjort en egen tråd om det här.
Okej, du har rätt. Jag fixar det och kopierar vad folk har svarat. Inom en timme. :)

Edit: Vi fortsätter diskussionen här: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=8&t=1236
JpHenrik
Posts: 1
Joined: 16 May 2011 11:25

Re: Version 0.7!

Post by JpHenrik »

Är det bara jag som fått problem sen uppdateringen kom?

Två gånger har det inte funkat,
Första gången fick den inte kontakt med satelliterna, jag var ett moln bara. Då kollade jag med GPS status, Endomondo och c:geo. De fick kontakt efter ett par sekunder...

Sen idag ficka jag kontakt med satelliterna, men fick inte kontakt med servern? stod bara connected... connection lost... osv hela tiden.

Bara jag som har problem?
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Version 0.7!

Post by Westeras »

Jag har återkommande problem med senaste versionen. Turf lägger av flera gånger per runda och måste startas om. Lite tråkigt när man fått GPS-bonusen. Visserligen är den bara 5s, men ändå.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Version 0.7!

Post by mortuus »

Måste säga jag är missnöjd med senaste versionen ,har redan fått ett antal krascher helt utan nån direkt anledning, det fick jag aldrig innan.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Post Reply

Return to “Versions”