Version 0.7!

Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.7!

Post by Simon »

Binks82 wrote:Inget infört om man är "Region lord" och några fördelar med de?
Tack! Hade missat att skriva in det i uträkningen i posten, första inlägget är uppdaterat. Man får 5sek kortare Takeover tid om man är regionlord också.
Image
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Version 0.7!

Post by Nattkryp »

tomtebloss wrote:
Arias wrote:
Nattkryp wrote:Denna tråd har jag letat efter ett flertal gånger idag, men trodde inte att den fanns.
Lämpligtvis läggs den under news-feeden på main-sidan. Säkerligen är det fler än oss få som tycker att ändringarna är awesome :)
Versioner ska ligga under versioner, men jag kan göra det till en "annoucement" om det skulle hjälpa? Håller med om att den ska vara lätt att se! :)

Edit: announcement var den redan, blir en global i så fall. precis som rösta bästa appen tråden är..
Tror nattkryp menar den här som ligger till grund för det som visas på http://www.turfa.se.
Helt korrekt :).
Självklart ligger tråden rätt. Det jag tänkte mig var en länk till tråden eller dylikt från det tomtebloss länkar till!

Härligt med region lord bonusen också. Här ska det bli bäverförsök :)
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Version 0.7!

Post by Pinky »

Vet inte om det ska läggas i den här tråden eller som en separat i bugtrackern, men jag upplever att appen blivit väldigt mycket segare efter uppdateringen. Kartan vägrar laddas ibland och det blir fler hängningar. Efter att ha slängt ut frågan i chatten verkar det vara många som upplever samma sak, att det är segare. Exempelvis Dacop tycker att appen är seg, thjukkas har problem med att GPSen inte hänger med.

I övrigt är allt toppen! Skoj med lite nytt! :)
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Version 0.7!

Post by Arias »

Vill bara skriva och instämma med Pinky. Vet inte om ni hade extrem press på servern just igår, men när jag körde min runda igår så fick man en känsla av att det var allmänt segt. Appen låste sig ibland när man försökte göra anrop mot servern och det tog tid innan man fick svar på "Taking zone.."
Image
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Version 0.7!

Post by Pinky »

Det är samma idag tycker jag
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Version 0.7!

Post by Thunell »

Jag undrar varför inte revisit kommer med som take? Det tycker jag det borde då "lata" städer som gör revisits annars får ännu högre ppt(blir ännu mer gnäll om obalans) och det inte ger samma känsla av att man gjort något då det inte syns(vrken som runda eller i statistiken då det inte syns som take(vilket jag tror gör att folk känner "skitsamma" till att revisita).

Jag tycker alltså revisit snarare borde kallas retake och då synas som en take.

//Thunell
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Version 0.7!

Post by Blabert »

Thunell wrote:Jag undrar varför inte revisit kommer med som take? Det tycker jag det borde då "lata" städer som gör revisits annars får ännu högre ppt(blir ännu mer gnäll om obalans) och det inte ger samma känsla av att man gjort något då det inte syns(vrken som runda eller i statistiken då det inte syns som take(vilket jag tror gör att folk känner "skitsamma" till att revisita).

Jag tycker alltså revisit snarare borde kallas retake och då synas som en take.

//Thunell
Mm, håller med. Annars är nya versionen riktigt trevlig :-)
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Version 0.7!

Post by Dacop »

Som Pinky skrev så upplevede jag den nya versionen som lite seg och dessutom hade jag problem med att GPSen inte hängde med utan krävde väldigt frekventa omstarter.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Version 0.7!

Post by erikd »

En liten tröst är att gps-en på min Galaxy S är lika kass som innan ;)
Men i övrigt har jag inte haft några problem med att appen varit slö eller att den hängt sig.
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.7!

Post by Simon »

Ang. slöheten så kanske vi släpper någon hotfix i veckan.
Image
Post Reply

Return to “Versions”