Version 0.7!

Binks82
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011 05:56

Re: Version 0.7!

Post by Binks82 »

En ny fråga som dök upp i mitt huvud var.

Gills Eager Beaver även på revisit zoner?
Samma med 12h och 24h medaljerna?

Kommer Pentacity och Decacity medaljerna göras om?
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Version 0.7!

Post by Kajowi »

Kommer just från min första revisit-runda med lite nya erfarenheter.

Konceptet med "revisit" (retake?) känns bra, och det lär kunna bli betydligt mer turfing för min min del framöver!

Men jag skulle vilja ha en "Visiting Zone", och "Zone Visited"-röst, behövde idag ständigt ta upp mobilen och kolla om jag var rätt.
Sen så har "revisitable-timer" fortsatt att ticka efter att andra tagit zoner ifrån mig. Dock har det inte varit något problem att återta dem.
Jag röstar EMOT att revisit räknas in i takeoverstatistiken. Ser hellre att de RÄKNAS SEPARAT som revisit.

Avslutar med en fråga; Är det som så att zonerna har OLIKA NYANSER av grönt beroende på om de är möjliga att återta eller ej (24h sedan takeover/revisit)? Eller är det jag som inbillar mig?
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
huddingeNinjan
Posts: 15
Joined: 31 Dec 2010 15:49

Re: Version 0.7!

Post by huddingeNinjan »

Simon wrote:
Binks82 wrote:Inget infört om man är "Region lord" och några fördelar med de?
Tack! Hade missat att skriva in det i uträkningen i posten, första inlägget är uppdaterat. Man får 5sek kortare Takeover tid om man är regionlord också.

Får man 5 sek minus i just den regionen eller i alla regioner?
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.7!

Post by Simon »

huddingeNinjan wrote:
Simon wrote:
Binks82 wrote:Inget infört om man är "Region lord" och några fördelar med de?
Tack! Hade missat att skriva in det i uträkningen i posten, första inlägget är uppdaterat. Man får 5sek kortare Takeover tid om man är regionlord också.

Får man 5 sek minus i just den regionen eller i alla regioner?
Äger man kronan så får man 5 sek bonus överallt, oavsett region.
Kajowi wrote: Avslutar med en fråga; Är det som så att zonerna har OLIKA NYANSER av grönt beroende på om de är möjliga att återta eller ej (24h sedan takeover/revisit)? Eller är det jag som inbillar mig?
De som går att återbesöka har en lite tydligare grön/röd nyans vid zon-gränserna.
Image
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Version 0.7!

Post by Nattkryp »

Kajowi wrote: Sen så har "revisitable-timer" fortsatt att ticka efter att andra tagit zoner ifrån mig. Dock har det inte varit något problem att återta dem.

Är inte detta motståndarens (den nya ägarens) revisit tid?
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Version 0.7!

Post by Kajowi »

Nattkryp wrote:
Kajowi wrote: Sen så har "revisitable-timer" fortsatt att ticka efter att andra tagit zoner ifrån mig. Dock har det inte varit något problem att återta dem.

Är inte detta motståndarens (den nya ägarens) revisit tid?
Jo, jag insåg det efter ett tag... :roll:


Efter kvällens revisit-/takeoverrunda kände jag tyvärr än starkare avsaknaden av Turf-rösten vid revisit. :(
(Hoppas detta allvarliga I-landsproblem får en snar lösning.)
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Version 0.7!

Post by Stonecape »

Jag vill diskutera tiden till revisit lite. Jag tycker det känns som om tiden är lite för lång ändå. Jag kan förstå att det måste vara en tid så att man inte kan ta samma zon(er) ofta och inte röra på sig så mycket.

Låt säga att man är ensam eller har väldigt dåligt motstånd i en stad. På grund av detta har man låg pph även om man har alla zoner. I detta läget kan man nu göra återbesök i sina zoner en gång per dygn. Är det få zoner så kanske rundan är gjord på 1-2 timmar. Har man en ledig dag så kanske man vill köra två rundor eller kanske tre till och med. Med nuvarande system där man får 50% av poängen så ser jag inte hur det kan vara en nackdel för någon att korta tiden till låt säga 6 timmar. Vill man anstränga sig, så kan man då ta de extra poängen. Då har man ändå ansträngt sig mycket mer än vad man behöver i en större aktiv stad för sin poäng, dels pga den lägre tagningspoängen och dels för att zondensiteten troligen är lägre.

Är jag helt ute och cyklar, eller vad tycker ni?
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Version 0.7!

Post by riceri »

Stonecape wrote:Jag vill diskutera tiden till revisit lite. Jag tycker det känns som om tiden är lite för lång ändå. Jag kan förstå att det måste vara en tid så att man inte kan ta samma zon(er) ofta och inte röra på sig så mycket.

Låt säga att man är ensam eller har väldigt dåligt motstånd i en stad. På grund av detta har man låg pph även om man har alla zoner. I detta läget kan man nu göra återbesök i sina zoner en gång per dygn. Är det få zoner så kanske rundan är gjord på 1-2 timmar. Har man en ledig dag så kanske man vill köra två rundor eller kanske tre till och med. Med nuvarande system där man får 50% av poängen så ser jag inte hur det kan vara en nackdel för någon att korta tiden till låt säga 6 timmar. Vill man anstränga sig, så kan man då ta de extra poängen. Då har man ändå ansträngt sig mycket mer än vad man behöver i en större aktiv stad för sin poäng, dels pga den lägre tagningspoängen och dels för att zondensiteten troligen är lägre.

Är jag helt ute och cyklar, eller vad tycker ni?
Ska det vara en dag borde det vara 23 timmar och inte 24 så att man kan cykla vid samma tid varje dag och inte behöva cykla senare och senare för varje dag.

Jag vet faktiskt inte om det vore bra att korta ner återbesökstiden till 12 eller kanske bara 6 timmar. Vissa tokar skulle nog tycka det var roligt att cykla 5-6 timmar om dagen :)
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Version 0.7!

Post by Stonecape »

Grejen är att jag inte kan se någon nackdel med kortare tid. Vill man cykla som en galning så tycker jag man ska få det. :)
Adel
Posts: 3
Joined: 31 Aug 2011 22:55
Country: Sweden

Re: Version 0.7!

Post by Adel »

Röstar för stonecapes förslag! Det ger oss en chans som bor i lite mindre städer. I de större städerna tas väl zonerna så ofta att det ändå inte spelar någon roll?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Last edited by Adel on 02 Sep 2011 21:06, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Versions”