Version 0.8.5

User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Version 0.8.5

Post by Jojje »

tomtebloss wrote:
Jojje167 wrote:...Det borde rimligtvis stå redan när man tryckt på gubben första gången
Det gör man direkt efter man tryckt på gubben. Precis som Kajowis första bild i tråden här. Då ser du pph, nick, antal zoner.
Jo det gör det nu för mig också, men under hela rundan inatt så stod det mina poäng där istället.
Bara en zon till
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Version 0.8.5

Post by tomtebloss »

Jojje167 wrote:Jo det gör det nu för mig också, men under hela rundan inatt så stod det mina poäng där istället.
Märkte samma sak nu när jag turfade idag och klickade på andra turfare. Har det något med när man har sin gps påslagen?

EDIT: Räckte inte med att slå på gps. Kanske måste stå och ta över en zon för att ens egna poäng ska visas? Oftast då man kollar andra turfare.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Version 0.8.5

Post by SunYour »

Simon wrote:Changelog
- Övrigt:
- Om zonövertagning inte slår så försöker den ta över automatikst igen.
Denna kan jag bekräfta att den inte verkar han någon som helst positiv effekt
DomChurch i Västerås är tillsammans med SkapanZone två problembarn, speciellt när de tas i hög fart vad det verkar.
När jag tog DomChurch idag i jakt på en Eager Weasel så var olyckan framme och appen vägrade rapportera zonen som tagen. Det såg ut som om den försökte om och om igen.

Tidigare har det varit möjligt att åka till en annan zon först och sedan återvända för att på så vis undvika att behöva starta om, men det fungerade inte heller. Jag fick återvända till DomChurch igen under tiden som jag startade om appen. Appen uppförde sig då väldigt skumt, eventuellt kraschade appen och den startade om igen. Det såg ut som om zontagningsförsök gjordes även efter omstart, varpå den kraschade och startade om sig automatiskt.
Sedan gick det att ta DomChurch igen, men då hade det ju gått 5 minuter extra :(

Caramba, sist jag försökte med en Weasel, så var det SkapanZone som flippade ur, trots att den nu är lite större, men så är dessa zoner belägna intill de två störta byggnaderna i stan... Hoppas på bättre lycka nästa gång :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Version 0.8.5

Post by Westeras »

Vilken tfn har du?
User avatar
SALVETA
Posts: 23
Joined: 15 Nov 2011 09:56
Country: Sweden

Re: Version 0.8.5

Post by SALVETA »

Har också haft samma beteende som sun.

Sent from my Full Android on Bravo using Tapatalk
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Version 0.8.5

Post by SunYour »

Westeras wrote:Vilken tfn har du?
Jag kör med SE Xperia Neo.
Jag tycker den normalt sett har riktigt bra GPS, snabb i positioneringen.
Kanske har den lite bekymmer med höga bygnader...
Kanske är klockstapeln i lunden intill strax norr om DomChurch en bättre zon för att komma bort från den höga domen lite...
Skrapan ska ju bara ha en zon...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Re: Version 0.8.5

Post by Blabert »

SunYour wrote:
Simon wrote:Changelog
- Övrigt:
- Om zonövertagning inte slår så försöker den ta över automatikst igen.
Denna kan jag bekräfta att den inte verkar han någon som helst positiv effekt
Där håller jag inte med, men den fungerar inte helt korrekt. Har idag och igår haft totalt sex tillfällen där denna funktion kickat in. Två gånger funka den direkt och zonen togs. Fyra gånger stod den och tugga förgäves i nån minut innan jag startade om/rensade turf.

Man undrar ju lite varför det inte funkade alla gångerna, hade full täckning osv.


Skrivet på min GN med Tapatalk
Image
Post Reply

Return to “Versions”