Version 0.6.3 ute!

Post Reply
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Version 0.6.3 ute!

Post by Simon »

En liten uppdatering släpptes för några minuter sen, version 0.6.3. Uppdatera via market så snart ni kan vettja.

Changelog:
- Timer för events samt månadsavslutningar.
- Tidsstämpel i chatten.
- En ny setting så man kan aktivera så att telefonen inte går i sleep när man har turf igång.
- Bugfix för chatten då man ibland inte fick alla meddelanden.
+ Andra små bugfixar
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Version 0.6.3 ute!

Post by Arias »

Först och främst, tack för en ny version och även tack för att du gjorde en egen tråd för den. Jag gillar det mycket bättre när varje versionssläpp får en egen tråd, lättare att hitta och lättare att hänvisa/länka.

En liten fråga angående tidsstämpel i chatten; varför valde ni att ha tid sen ett meddelande skrevs? :?
Personligen tycker jag klockslag är mycket bättre, sen slipper ni även problemet med att stämpeln måste uppdateras om man har Turf igång. Som det ser ut nu så står det t ex 1/1min sen ett meddelande skrevs, efter att jag haft Turf igång i en halvtimme står det fortfarande 1/1min sen? Hade ni haft klockslag hade det stått samma klockslag oavsett hur lång tid man har Turf igång.
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.6.3 ute!

Post by Simon »

Arias wrote:Först och främst, tack för en ny version och även tack för att du gjorde en egen tråd för den. Jag gillar det mycket bättre när varje versionssläpp får en egen tråd, lättare att hitta och lättare att hänvisa/länka.

En liten fråga angående tidsstämpel i chatten; varför valde ni att ha tid sen ett meddelande skrevs? :?
Personligen tycker jag klockslag är mycket bättre, sen slipper ni även problemet med att stämpeln måste uppdateras om man har Turf igång. Som det ser ut nu så står det t ex 1/1min sen ett meddelande skrevs, efter att jag haft Turf igång i en halvtimme står det fortfarande 1/1min sen? Hade ni haft klockslag hade det stått samma klockslag oavsett hur lång tid man har Turf igång.
Stämpeln ska uppdateras varje gång man öppnar chatten inte bara när turf startas om, om det inte är så nu så har vi nog klantat oss lite. Annars är stämpeln är ett litet test o se vad folk säger om det, om det ogillas så kanske vi bör tänka om, alternativt att vi lägger in någon setting så man får välja själv mellan nuvarande läget eller det som du föreslår.
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Version 0.6.3 ute!

Post by Arias »

Simon wrote:
Arias wrote:Först och främst, tack för en ny version och även tack för att du gjorde en egen tråd för den. Jag gillar det mycket bättre när varje versionssläpp får en egen tråd, lättare att hitta och lättare att hänvisa/länka.

En liten fråga angående tidsstämpel i chatten; varför valde ni att ha tid sen ett meddelande skrevs? :?
Personligen tycker jag klockslag är mycket bättre, sen slipper ni även problemet med att stämpeln måste uppdateras om man har Turf igång. Som det ser ut nu så står det t ex 1/1min sen ett meddelande skrevs, efter att jag haft Turf igång i en halvtimme står det fortfarande 1/1min sen? Hade ni haft klockslag hade det stått samma klockslag oavsett hur lång tid man har Turf igång.
Stämpeln ska uppdateras varje gång man öppnar chatten inte bara när turf startas om, om det inte är så nu så har vi nog klantat oss lite. Annars är stämpeln är ett litet test o se vad folk säger om det, om det ogillas så kanske vi bör tänka om, alternativt att vi lägger in någon setting så man får välja själv mellan nuvarande läget eller det som du föreslår.
Då förstår jag! :)

Alla tider verkar uppdateras förutom det som skrivs medan man har turf igång, det förblir 1/1 verkar det som..
Jag lägger ett ärende angående detta.

Att kunna välja är väl det som tillfredsställer flest spelare, att ha valmöjlighet är ju det bästa som finns! ;)
Image
Post Reply

Return to “Versions”