Bilturfare

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Bilturfare

Post by Vintentina »

Blir man inte rätt låst rent allmänt i livet om man aldrig lämnar Lysekil?
Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Bilturfare

Post by Mikey »

Alltså kör man tiotals mil enbart för att ta låtsaszoner så är man inte bara ett gräsligt föredöme för sina eventuella barn, man är i mina ögon dessutom egoistisk med tanke på hur världen ser ut idag och vad vi är på väg att lämna till våra barn. Detta gäller även de som vinner turf-rundor i högsta ligan då många av dem kör massvis med bil för att samla zoner som ska ticka poäng. De är inga förebilder för turf-segrare...inte ett dugg imponerande.

Varför inte köpa truck simulator 2 till datorn och samla sina turzoner där..de vill ju ändå inte vara varken ute eller röra på sig eller försöka bidra till en bättre miljö.

Men de vill sällan eller aldrig höra på det örat, de har minsann all rättighet att köra bäst de vill och deras negativa bidrag till jorden och usla förebild för sina barn låtsas de inte om.

När man påpekar dessa saker så brukar de som oftast svara med att antingen kasta paj på den som tar upp ämnet eller helt enkelt ta den mest pinsamma vägen....att provocera.

Och nej, jag pratar inte om att ta någon eller några zoner längst vägen när man passerar på väg till ett mål som inte är att enbart turfa som på väg till jobbet eller en resa.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Bilturfare

Post by DIProgan »

Mikey wrote: 04 Feb 2019 22:18 Alltså kör man tiotals mil enbart för att ta låtsaszoner så är man inte bara ett gräsligt föredöme för sina eventuella barn, man är i mina ögon dessutom egoistisk med tanke på hur världen ser ut idag och vad vi är på väg att lämna till våra barn. Detta gäller även de som vinner turf-rundor i högsta ligan då många av dem kör massvis med bil för att samla zoner som ska ticka poäng. De är inga förebilder för turf-segrare...inte ett dugg imponerande.

Varför inte köpa truck simulator 2 till datorn och samla sina turzoner där..de vill ju ändå inte vara varken ute eller röra på sig eller försöka bidra till en bättre miljö.

Men de vill sällan eller aldrig höra på det örat, de har minsann all rättighet att köra bäst de vill och deras negativa bidrag till jorden och usla förebild för sina barn låtsas de inte om.

När man påpekar dessa saker så brukar de som oftast svara med att antingen kasta paj på den som tar upp ämnet eller helt enkelt ta den mest pinsamma vägen....att provocera.

Och nej, jag pratar inte om att ta någon eller några zoner längst vägen när man passerar på väg till ett mål som inte är att enbart turfa som på väg till jobbet eller en resa.
Image
Running the third-party project https://turfbridge.com
m3tr0
Posts: 24
Joined: 17 May 2012 23:17
Country: Sweden

Re: Bilturfare

Post by m3tr0 »

Det bästa är väl att lägga zonerna så att det blir för omständigt att ta dem med bil, men lätt att ta dem med cykel eller till fots.
larryz
Posts: 3
Joined: 26 Sep 2016 11:57
Country: Sweden

Re: Bilturfare

Post by larryz »

m3tr0 wrote: 18 Mar 2019 12:51 ... men lätt att ta dem med cykel eller till fots.
Men inte för lätt, de flesta nya zoner är mjölkzoner för cyklisterna.
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Bilturfare

Post by Vintentina »

larryz wrote: 21 Mar 2019 15:43
m3tr0 wrote: 18 Mar 2019 12:51 ... men lätt att ta dem med cykel eller till fots.
Men inte för lätt, de flesta nya zoner är mjölkzoner för cyklisterna.
Du menar att du tycker att det även för cyklister helst ska vara nödvändigt att kliva av och parkera cykeln?

Där håller jag inte alls med. Det innebär ju nämligen även en kraftig försämring för den som gåturfar med tex barnvagn, rullator, rullstol etc. Att Turf är ett tillgängligt spela som funkar för nästan alla är ju vår stora styrka. Då ska vi inte göra det svårt att ta sig fram för "hjulbenta" oskyddade trafikanter. Det räcker bra att inte uppmuntra bilturf.

Att när hela samhället tillgänglighetsanpassas gå emot det och göra det till en sport enbart för dem med alla fysiska förutsättningar i behåll vore ett stort steg i helt fel riktning. Zoner som omotiverat ligger bredvid GC-bana ska felanmälas och justeras.
Lagavulin8
Posts: 5
Joined: 06 Apr 2019 06:33
Country: Sweden

Re: Bilturfare

Post by Lagavulin8 »

Bilturf är inte ett effektivt sätt att samla poäng och dåligt för miljön. Snabbaste sättet att samla poäng måste vara i en medelstor till stor stad och på cykel.

Jag jobbar i en större stad och gå-turfar alltid på lunchen, en dag hade jag cykeln med på tåget och insåg hur otroligt effektivt det är i en större stad.

Turf gjorde att jag skaffade cykel och efter en dag med 15000 steg promenad så kan jag sätta mig på cykeln och cykla ett par mil efter jobbet vissa dagar. Bilturfar landsbygd om man ändå har ett annat ärende eller passerar.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”