Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Maansen
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2018 14:13
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Maansen »

DIProgan wrote: 30 Nov 2021 00:34
Maansen wrote: 29 Nov 2021 19:54 Följdfråga, hur är det då med medaljen för 30 zoner mellan 02-03? Är det svensk tid som gäller eller 03-04 då? :roll:
Det är lokal tid som gäller för dem dvs. svensk tid kl 02-03 för Dark & Darkest Ninja
Tack och bock :)
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by HappyF »

Maansen wrote: 29 Nov 2021 20:40
Så svaret på min fråga är alltså 03-04?
Nej, det är bara medaljer som sträcker sig över flera dagar som använder UTC-tid. För övriga gäller lokal tid.
Maansen
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2018 14:13
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Maansen »

HappyF wrote: 30 Nov 2021 09:47
Maansen wrote: 29 Nov 2021 20:40
Så svaret på min fråga är alltså 03-04?
Nej, det är bara medaljer som sträcker sig över flera dagar som använder UTC-tid. För övriga gäller lokal tid.
Tack
Maansen
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2018 14:13
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Maansen »

HappyF wrote: 30 Nov 2021 09:47
Maansen wrote: 29 Nov 2021 20:40
Så svaret på min fråga är alltså 03-04?
Nej, det är bara medaljer som sträcker sig över flera dagar som använder UTC-tid. För övriga gäller lokal tid.
NY fråga ang ditt svar. 30e nov startade jag en turf som slutade 03 på natten den 1a dec, varför registrerades alla tagna zoner då den 30e. Är man inte uppmärksam på det så missar man ju då 5 zoner per dag-medaljen i tron att den har registrerat rätt. Går det inte att fixa till lätt?
Moru
Posts: 128
Joined: 26 May 2020 18:37
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by Moru »

Bästa vore om appen håller koll och visar hur man ligger till så slipper man fråga hur det fungerar och vara orolig att ens 90 dagars streak ska falla. Det är ju också själva meningen med att ha en streak-medalj, att man ska hållas kvar i spelet. Om det inte finns någonstans som man kan se hur man ligger till så har det inte samma kvarhållningseffekt på spelaren.
Turfname is EQ
Maansen
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2018 14:13
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Maansen »

Moru wrote: 02 Dec 2021 11:41 Bästa vore om appen håller koll och visar hur man ligger till så slipper man fråga hur det fungerar och vara orolig att ens 90 dagars streak ska falla. Det är ju också själva meningen med att ha en streak-medalj, att man ska hållas kvar i spelet. Om det inte finns någonstans som man kan se hur man ligger till så har det inte samma kvarhållningseffekt på spelaren.
Precis.. Iofs så kan man se på warded hur många zoner man tagit per session men ibland är den omöjlig att logga in på. Det bästa vore som du säger att appen visar nuvarande datums antal tagna zoner så slipper man missa. Lite dåligt att appen inte känner av nytt datum så tar man 5 zoner den 30e och 5 zoner den 1a under samma session så får man alltså 10 zoner reggat på den 30e, vilket är fel.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

Använd https://frut.zundin.se/2day.php för att se hur varje dag gått snarare än varje session. Dock med UTC+1!

Vill man slippa va osäker på om man gjort sina zoner på rätt sida UTC-dygnet så gör man bäst i att inte turfa kring och strax efter midnatt som Svensk men som tidigare sagt bryts UTC-dygnet kl 01 nu vid normal/vintertid.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Maansen
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2018 14:13
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Maansen »

DIProgan wrote: 02 Dec 2021 14:40 Använd https://frut.zundin.se/2day.php för att se hur varje dag gått snarare än varje session. Dock med UTC+1!

Vill man slippa va osäker på om man gjort sina zoner på rätt sida UTC-dygnet så gör man bäst i att inte turfa kring och strax efter midnatt som Svensk men som tidigare sagt bryts UTC-dygnet kl 01 nu vid normal/vintertid.
Finns ju medaljer som kräver turf kring och efter midnatt så bäst vore att appen kände av brytningen.

En annan sak, alla kartor som spelplanen är på är väl flera år gammal, för vi har stora byggnader på flera platser där det inte syns nån byggnad på turfplanen, så när kommer kartorna uppdateras?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Dacop »

Maansen wrote: 02 Dec 2021 14:53
DIProgan wrote: 02 Dec 2021 14:40 Använd https://frut.zundin.se/2day.php för att se hur varje dag gått snarare än varje session. Dock med UTC+1!

Vill man slippa va osäker på om man gjort sina zoner på rätt sida UTC-dygnet så gör man bäst i att inte turfa kring och strax efter midnatt som Svensk men som tidigare sagt bryts UTC-dygnet kl 01 nu vid normal/vintertid.
Finns ju medaljer som kräver turf kring och efter midnatt så bäst vore att appen kände av brytningen.

En annan sak, alla kartor som spelplanen är på är väl flera år gammal, för vi har stora byggnader på flera platser där det inte syns nån byggnad på turfplanen, så när kommer kartorna uppdateras?
Kartorna är Googles API rakt av så de uppdateras när Google ger bort nya flyg/satellitbilder. Detta sker löpande (min obetydliga håla till hemort uppdaterades under hösten) och om jag inte missminner mig finns det en funktion på Google Maps där man kan efterfråga uppdatering. Don't get your hopes up though.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Maansen
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2018 14:13
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Maansen »

Dacop wrote: 02 Dec 2021 18:50
Maansen wrote: 02 Dec 2021 14:53
DIProgan wrote: 02 Dec 2021 14:40 Använd https://frut.zundin.se/2day.php för att se hur varje dag gått snarare än varje session. Dock med UTC+1!

Vill man slippa va osäker på om man gjort sina zoner på rätt sida UTC-dygnet så gör man bäst i att inte turfa kring och strax efter midnatt som Svensk men som tidigare sagt bryts UTC-dygnet kl 01 nu vid normal/vintertid.
Finns ju medaljer som kräver turf kring och efter midnatt så bäst vore att appen kände av brytningen.

En annan sak, alla kartor som spelplanen är på är väl flera år gammal, för vi har stora byggnader på flera platser där det inte syns nån byggnad på turfplanen, så när kommer kartorna uppdateras?
Kartorna är Googles API rakt av så de uppdateras när Google ger bort nya flyg/satellitbilder. Detta sker löpande (min obetydliga håla till hemort uppdaterades under hösten) och om jag inte missminner mig finns det en funktion på Google Maps där man kan efterfråga uppdatering. Don't get your hopes up though.
Ok :?
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”