Batteritid och batterier

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Batteritid och batterier

Post by gurubashi »

Jag är en av många som lätt får problem med att batteriet tar slut om jag är ute och turfar en längre omgång, speciellt om jag inte slår av gpsen mellan zoner. Den vanligaste åtgärder som rekommenderas här är "skaffa ett till batteri". Men att lägga ner en massa pengar på ett extra batteri? Turf är ändå bara ett spel...

Efter att Goose72 tipsade mig om att leta på ebay så har jag ändrat inställning. Det är ju alltså inte så att batterierna kostar några större summor pengar. Till min Wildfire handlar det om $9.99 för ett 3500mAH (3x det vanliga) med nytt bakstycke (det är ju lite större) och fri frakt. Det är 65kr. Lätt värt, även om jag inte kört Turf. Ett "vanligt" extrabatteri på 1300mAH ligger på sanslösa 20kr med fri frakt.

Så jag sällar mig till skara som säger: Skaffa mer batteri. Om inte annat så bara för att det är så jädrans billigt.


(För övrigt anser jag efter lite ovetenskapligt testande att Turf inte är värre än någon annan applikation. Det som drar är som vanligt skärm, gps, trafik, etc...)
Image
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Batteritid och batterier

Post by Stonecape »

Sedan jag började köra med ljud i headset och 3G inaktiverat så har jag haft hyfsad batteritid. Om man känner till zonerna så behöver man inte ta upp telefonen så ofta, dvs inte ha skärmen igång så länge. Jag klarar mig ca: 3 timmar med den metoden. Ibland blir det ju dock längre turer, bra att billiga batterier uppmärksammas, kanske köper ett själv ändå. :)
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Batteritid och batterier

Post by gurubashi »

Reservation dock för att jag inte tar något som helst ansvar för exploderande noname-batterier... 8-)
Image
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Batteritid och batterier

Post by Goose72 »

Omg 20 kr...hur kan de gå runt på det om det inkl frakt?
Men som sagt, batteriet fungerar ju till annat än turf också, så passa på o köp ;-)
Binks82
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011 05:56

Re: Batteritid och batterier

Post by Binks82 »

Även jag har funderat på nytt batteri men inte orkat sätta mig in i de än.
Men hur mycket mer kan man få i batteritid om man skaffar sig ett nytt batteri?
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Batteritid och batterier

Post by eddyueue »

Binks82 wrote:Men hur mycket mer kan man få i batteritid om man skaffar sig ett nytt batteri?
Det beror helt på hur "slitet" ditt gamla batteri är. De flesta ersätter inte sitt gamla batteri utan använder både det nya och det gamla, omlott. Då får man alltså drygt dubbel batteritid om man köper ett nytt likadant.
frejo
Posts: 29
Joined: 14 Aug 2011 14:21
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Batteritid och batterier

Post by frejo »

Man kan även bygga en enkel laddare endast med en batterihållare för 4st laddningsbara AA batterier och en avklippt micro-usb-kabel: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=6&t=983#p7461
User avatar
Onewheel
Posts: 36
Joined: 02 Aug 2011 20:53

Re: Batteritid och batterier

Post by Onewheel »

User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Batteritid och batterier

Post by Nattkryp »

Onewheel wrote:Jag köpte ett sånt här:
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobi ... 2580.4520/
Är du nöjd med köpet?

Själv börjar jag fundera på att köpa ett extra tjockt batteri till min nalle, samt skrivbordsladdare eller dylikt. Från de priser jag har sett så handlar det om någon hundralapp billigare än den du länkar till, och då med runt 3500mAh. Visserligen blir mobilen tjockare, men det kan det kanske vara värt.
User avatar
Onewheel
Posts: 36
Joined: 02 Aug 2011 20:53

Re: Batteritid och batterier

Post by Onewheel »

Jag har inte testat köpet ännu

Sent from my Xperia Arc using tapatalk
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”