TURF Winter Series 11-12

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

TURF Winter Series 11-12

Post by Blabert »

Ställningen efter halva vinterserien(2011-10-30 kl 12:00 till 2012-01-01 kl 12:00)

POSTA ERT TOTALRESULTAT I TRÅDEN SÅ UPPDATERAR JAG FÖRSTA POSTEN


Poäng

1. Thunell 965531p
2. Zontjuven 831633p
3. Sunyour 680648p
4. Blabert 580727p



Takeovers

1. Thunell 4404
2. Sunyour 3146
3. Zontjuven 2799
4. Blabert 2773



Rundor

1. Sunyour 196
2. Thunell 194
3. Zontjuven 167
4. Blabert 152



Totalt

1. Thunell 4p
2. Sunyour 6p
3. Zontjuven 8p
4. Blabert 12p


_________________________________________________________________________________________________




Har gått och spånat på en idé ett tag nu, något som jag tycker skulle vara kul är en Turf-serie som sträcker sig över en längre period än en vanlig omgång och är lite annorlunda utformad. Nu är det också ganska enkelt att genomföra rent praktiskt tack vare Pinkys lagturfsida (som också kan användas individuellt).

TURF Winter Series 2011-12

Vinterserien kommer att sträcka sig över fyra månadsomgångar (Nov-Feb).

Vem vinner?

Jag har tänkt mig att fyra vinnare ska koras. Uppdelat på dessa fyra tävlingskategorier:

1. Mest poäng. Den som samlat ihop mest poäng vinner denna kategori.
2. Störst antal takeovers. Den som gjort flest takeovers(inklusive revisit)vinner denna kategori.
3. Flest antal Turfrundor Den som gjort flest antal rundor under perioden nov-feb vinner denna kategori. En Turfrunda är minst fem tagna zoner med max en timmes tid mellan tagningarna.

4. Totalvinnare Den som i de övriga tre kategorierna uppnått högst ranking.


Totalvinnaren beräknas med hjälp av placering i kategorierna 1-3. Som exempel: får man placering 3, 5 och 12 i kategori 1-3 får man en totalpoäng på 20. Den turfaren med lägst totalpoäng vinner vinterserien. Om flera hamnar på samma totalpoäng skiljs de åt av placeringen i kategori 1 (antal poäng).

OM nu detta blir av och många anmäler sig, vore det kul om det kunde bli ett årligt återkommande "Långevent"! I så fall tänker jag böna och be Turfdev om sådana där fina snöflingemedaljer (som i vinter OS) fast med ett tjusigt "T" i mitten för de där fjantiga ringarna ;-)
Last edited by Blabert on 08 Mar 2012 23:50, edited 14 times in total.
Image
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: TURF Winter Series 11-12

Post by Thunell »

Låter skitbra, men jag funderar på det där med anmälningsavgift. Hur bra priser behöver det vara? Jag tycker att en 20 eller 50-lapp skulle kunna räcka, jag tror att det då kan bli några fler som kan tänka sig att vara med, trots att man inte tror sig ha en chans att vinna.

EDIT: jag tycker inte priserna är det roligaste, utan medaljerna och tävlingsmomentet.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: TURF Winter Series 11-12

Post by Arias »

Bra förslag, riktigt bra förklarat också :)

En fråga, vad händer om flera får samma poäng i Totalpoängen?

Har fixat pollen
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: TURF Winter Series 11-12

Post by Blabert »

Arias wrote:Bra förslag, riktigt bra förklarat också :)

En fråga, vad händer om flera får samma poäng i Totalpoängen?

Har fixat pollen
Kan du lägga till en med 50 kronor i pollen också? :-) Om man hamnar på samma totalpoäng så får bäst placering i någon av underkategorierna avgöra.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: TURF Winter Series 11-12

Post by Blabert »

Thunell wrote:Låter skitbra, men jag funderar på det där med anmälningsavgift. Hur bra priser behöver det vara? Jag tycker att en 20 eller 50-lapp skulle kunna räcka, jag tror att det då kan bli några fler som kan tänka sig att vara med, trots att man inte tror sig ha en chans att vinna.

EDIT: jag tycker inte priserna är det roligaste, utan medaljerna och tävlingsmomentet.
Håller med om medaljer och tävlingsmoment :-) För egen del bryr jag mig inte om priset i denna tävling, det får andra bestämma i pollen. Bad Arias lägga till ett alternativ i omröstningen, det är sant att det behöver inte kosta så mycket att vara med, men samtidigt är det ju kul om det blir någon form av pris också!
Image
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: TURF Winter Series 11-12

Post by Pinky »

Jag är på! :)
(Särskilt om jag har till sista oktober på mig att fixa med det ;)

Jag behöver dock ha hjälp av Drassen med att få ut även folks totalpoäng i tredjepartssystemet, men han brukar inte vara svår. 8-)
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: TURF Winter Series 11-12

Post by Blabert »

Pinky wrote:Jag är på! :)
(Särskilt om jag har till sista oktober på mig att fixa med det ;)

Jag behöver dock ha hjälp av Drassen med att få ut även folks totalpoäng i tredjepartssystemet, men han brukar inte vara svår. 8-)
Strålande! :-)
Image
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: TURF Winter Series 11-12

Post by Stonecape »

Jag är på! Kör hårt!

Kommer eventuellt med lite synpunkter senare. :)
User avatar
unikum71
Posts: 28
Joined: 08 Sep 2011 14:25
Country: Sweden
Location: Skåne

Re: TURF Winter Series 11-12

Post by unikum71 »

Verkar vara en kul idé om det inte kostar nåt. Äran och eventuella medaljer räcker.

Är det förresten inte ganska stor risk att vinnare av kat. 1 och 2 kommer att vara en och samma person och därmed automatiskt samma totalvinnare? Man får så att säga tre vinster i en...
HTC Desire, Oxygen 2.2.2 (Android 2.3.5)
unikum71 at gmail dot com

Image
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: TURF Winter Series 11-12

Post by Blabert »

unikum71 wrote:Verkar vara en kul idé om det inte kostar nåt. Äran och eventuella medaljer räcker.

Är det förresten inte ganska stor risk att vinnare av kat. 1 och 2 kommer att vara en och samma person och därmed automatiskt samma totalvinnare? Man får så att säga tre vinster i en...
Det finns ju risk för att den med mest poäng också har mest takeovers, men det behöver ju inte vara så. Inget är helt skrivet i sten dessutom, finns möjlighet att poäng/takeovers/unika byts ut mot något annat.
Image
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”