Den stora tråden om Turfmobiler!

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by StarDust »

Cre8or wrote:edit: när man tar fullscreen med webläsaren hamnar jag mitt i havet utanför afrika finns det inget sätt att spara sin location för mapview?
Konstigt, såvitt jag vet ska kartan zoomas in på ungefär din senaste gps-koordinat.

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by embeoo »

Den zoomas in på den koordinat du hade när man uppgraderade spelmotorn, sedan dess uppdateras inte positionen. Är du nyare än så hamnar du på 0,0 i havet och har du rört dig över landet så är du fortfarande kvar på gamla stället.

http://issues.turfgame.com/view/1116
Cre8or
Posts: 4
Joined: 16 Apr 2014 19:26
Country: Sweden

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by Cre8or »

Jepp jag har nog location 0,0 som standard i browsern, men går det att manuellt sätta den tro till någon position, då den inte bryr sig om min turflocation från mobilen?
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by Changrila »

Någon som vill hjälpa mig lite nu när jag ska köpa ny mobil?

Har nu en Sony Xperia P, och fan, jag blir knäpp på den. Det känns som om det är mer troligt att det inte går att turfa än att det faktiskt fungerar, mer än hälften av gångerna blir jag nämligen sittande på ett litet moln utan grön gubbe och därmed försvinner möjligheten att ta zoner. Det räcker med några få hus för att GPSen ska flippa ut, och tja, vi vet ju alla var de flesta zonerna ligger och det är inte mitt ute i ödemarken ;) Utöver det så är batteriet åt helvete och hela telefonen lever sitt egna liv.

Så. Vad gör man?
Jag har förstått att det ska vara bra att ha en mobil som gillar Glonass och det verkar främst vara Samsung som har sådana mobiler. Jag vill absolut ha en android, gärna med hyfsat bra kamera och ju längre batteriet håller desto bättre. Ju billigare den är, desto gladare blir jag.

Har tittat på många olika telefoner nu. Samsung Galaxy Core verkar säljas lite överallt och ska fungera med glonass, men resten har jag dålig koll på. Samma sak verkar gälla Samsung Galaxy Trend Plus, men med tanke på att den bara kostar en tusenlapp är kanske batteriet uselt eller något annat riktigt dåligt? S3 mini fanns också som inte var för dyr.

Missar jag någon tokbra? Är någon av de jag kollat på så usel att den inte ens är värd en tusenlapp?
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by Leffman »

Changrila wrote: Missar jag någon tokbra? Är någon av de jag kollat på så usel att den inte ens är värd en tusenlapp?
Rekommenderar en LG G2 som kostar endast ~3300kr. Den har grym batteritid och fungerar fint på alla sätt. Den har likvärdig prestanda som SG5 men med kraftigare batteri.
MasterJoDa
Posts: 77
Joined: 27 Sep 2013 13:49
Country: Sweden

Re: Den stora tråden om Turfmobiler!

Post by MasterJoDa »

Changrila wrote: Jag har förstått att det ska vara bra att ha en mobil som gillar Glonass och det verkar främst vara Samsung som har sådana mobiler.
Inte riktigt svar på din övergripande fråga men... Glonass har nog fler än främst Samsung. Men helt klart en bunt av deras har det.
(länk : http://sv.wikipedia.org/wiki/GLONASS)

Lycka till i ditt sökande efter rätt telefon för dig
Image
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”