Låna ut en cykel

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Låna ut en cykel

Post by Westeras »

För de flesta av oss är Turfar är cykel det optimala färdsättet. Men är man ute och åker till nya okända orter så blir man snabbt hänvisad till bilen eller att gå. För min del har jag hängt på cykeln bakpå bilen och besökt de närmsta ställena, men alla kan inte göra så.

Så varför inte erbjuda Turfare som kommer till din stad en cykel för en stund. Det behöver inte vara den mest avancerade cykeln som erbjuds för ändamålet.

Jag själv kan låna ut en äldre 7-växlad Damtralla för några timmars turfande i Västerås. Dock så bor jag ca 4km från centralstation i Västerås i närheten av Malmaberg. Men det finns några zoner man kan ta på vägen hit om man kommer med tåg :D

Har man en cykel att låna ut så skriv det här i tråden så kan den som är intresserad skicka PM till den personen.
Är man ute i god tid så finns det stor chans att utlånaren hinner läsa PM:t och komma överens om detaljerna
Last edited by Westeras on 11 Oct 2011 07:48, edited 1 time in total.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Låna en cykel

Post by Kajowi »

Att låna cyklar är en sport i sig. Förutsättningarna är väldigt olika från ort till ort, både vad gäller pris och "utlånings-villighet". Nån vill se ID, nån vill fylla i massa papper o de flesta vill ha betalt.

För Västerås tog det lång research innan att finna cykeluthyraren, kostade 80 kr (hela dagen).
Örebro var enklare att finna, och billigare, 60kr (hela dagen).
I Karlstad har vi maj - sep GRATIS cyklar till utlåning på Stora Torget. :D

Själv har jag (om man ber snällt) ev en extracykel till låns, även om den nu har punka. :(
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Låna en cykel

Post by tomtebloss »

Kajowi wrote:...Själv har jag (om man ber snällt) ev en extracykel till låns, även om den nu har punka. :(
Du måste ju berätta att du bor i metropolen Karlstad också.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Låna en cykel

Post by Kajowi »

tomtebloss wrote:
Kajowi wrote:...Själv har jag (om man ber snällt) ev en extracykel till låns, även om den nu har punka. :(
Du måste ju berätta att du bor i metropolen Karlstad också.
Gjorde jag inte det? Fast indirekt.
Men det kanske inte är alla som förstår sig på sånt... :roll:
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Låna ut en cykel

Post by tomtebloss »

Läste om din post och du har ändå skrivit rätt tydligt var du bor. Jag kryper till skamvrån...
Brod
Posts: 17
Joined: 08 Sep 2011 21:34
Country: Sweden

Re: Låna ut en cykel

Post by Brod »

Jag skulle kunna låna ut en cykel i Malmö.
Låser den med kombinationslås vid triangelns tunnelbanestation.
Skicka mig pm med tel nr vid behov.
Rösta Brod! För ett grönare Malmö
Image
Image ImageImageImageImageImageImage
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Låna ut en cykel

Post by Nattkryp »

Kul initiativ Westeras!

Om jag råkar få en till cykel i min ägo så är det troligt att det kommer finnas en till låns i centrala Gävle. Som det är nu bor jag dryga milen från Gävle station, så det är ännu ingen möjlighet.
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Låna ut en cykel

Post by morgam »

Trevligt, sådant måste uppmuntras. Jag har cyklar att låna ut i Uppsala. Dock i södra delen, 7km från centralen. Kanske inte så attraktivt men ändå :-).

Skicka meddelande med tfn-nummer om det skulle behövas.
fredrik70
Posts: 25
Joined: 17 Sep 2011 18:55
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Låna ut en cykel

Post by fredrik70 »

Törs man fråga om det finns nån vänlig själ som vill låna ut en cykel i sthlm till helgen 23-25/3? Jag och sambo har lånat en lgh på norr mälarstrand och tänkte smita ut och turfa lite om det hinns med....

Skicka PM så kan vi sköta kontakten därifrån...
/fredde
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Låna ut en cykel

Post by Leffman »

Jag la ut en cykel i Borås som väntar på en Turfare, den kan plockas upp vid zonen "Midponds" http://www.turfa.se/map/Midponds .

Tag med en pump om du är kräsen och lämna tillbaka den på samma ställe :lol:

Image
http://i39.tinypic.com/15d818h.jpg
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”