Motivation och andras bilkörning

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Isengrim »

Blabert wrote:
Isengrim wrote:Jobbar som väktare så innebär det inte att han får åka hursomhelst bara för saken skull. Om han har utryckning till ett ställe visst men då har han knappast tid att leka med turf och köra omkring i Humlegården lär knappast höra till hans utryckningar.
Han får väl svara själv, men jag skulle kunna tänka mig att en väktare faktiskt har som arbetsuppgift att åka runt och kontrollera olika platser och inte bara sitter på röven och väntar på larm..? Annars är det verkligen slöseri med skattepengar, om det nu är dessa pengar som står för bevakning av diverse affärer, företag och parker,

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Kontrollera ett folktomt Humlegården verkar som en oerhör viktig arbetsuppgift och väl spenderade kronor.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Isengrim »

Zontjuven wrote:Jag har skrivit helt vild och galet med stor portion ironi.
BlueS40t5 vet mycket väl vad jag tycker. Det har han nogsamt blivit upplyst om i chatten.

Sedan är det väl en jäkla skillnad att köra på plattan och att riva upp gräsmattor i parker. Vilken jag inte har anklagat någon speciell för... Bara att någon har gjort det...

Ok, en smiley på det inlägget hade hjälpt till att förstå den ironin...
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Blabert »

Isengrim wrote:
Blabert wrote:
Isengrim wrote:Jobbar som väktare så innebär det inte att han får åka hursomhelst bara för saken skull. Om han har utryckning till ett ställe visst men då har han knappast tid att leka med turf och köra omkring i Humlegården lär knappast höra till hans utryckningar.
Han får väl svara själv, men jag skulle kunna tänka mig att en väktare faktiskt har som arbetsuppgift att åka runt och kontrollera olika platser och inte bara sitter på röven och väntar på larm..? Annars är det verkligen slöseri med skattepengar, om det nu är dessa pengar som står för bevakning av diverse affärer, företag och parker,

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Kontrollera ett folktomt Humlegården verkar som en oerhör viktig arbetsuppgift och väl spenderade kronor.
Hur vet du att det var folktomt? Det kanske pågick en knarkaffär i någon buske eller värre. Om man inte spanar efter sånt så lär man inte upptäcka det.

I vilket fall, självklart förespråkar jag inte att vem som helst ska ge sig ut med bil på plattan för att turfa. Men det är lite kul när man faktiskt "får" och kan göra det. Eller ska man som medlem av högvakten låta bli att ta castlezone på vintern, bara för att den inte är tillgänglig för allmänheten? Eller ska man inte som sommarjobbande på gröna lund få ta bergodalbanan utan att betala inträde? Bara för att ta några exempel...

Inget beteende att rekommendera för andra som sagt, men jag tycker i vilket fall att det är avsevärt mycket värre med folk som kör runt olovligt i parker och på trottoarer eller vad det nu kan vara.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Isengrim »

Blabert wrote:
Isengrim wrote: Kontrollera ett folktomt Humlegården verkar som en oerhör viktig arbetsuppgift och väl spenderade kronor.
Hur vet du att det var folktomt? Det kanske pågick en knarkaffär i någon buske eller värre. Om man inte spanar efter sånt så lär man inte upptäcka det.

I vilket fall, självklart förespråkar jag inte att vem som helst ska ge sig ut med bil på plattan för att turfa. Men det är lite kul när man faktiskt "får" och kan göra det. Eller ska man som medlem av högvakten låta bli att ta castlezone på vintern, bara för att den inte är tillgänglig för allmänheten? Eller ska man inte som sommarjobbande på gröna lund få ta bergodalbanan utan att betala inträde? Bara för att ta några exempel...

Inget beteende att rekommendera för andra som sagt, men jag tycker i vilket fall att det är avsevärt mycket värre med folk som kör runt olovligt i parker och på trottoarer eller vad det nu kan vara.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nu griper du efter halmstrån i din argumentering.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Blabert »

Isengrim wrote:
Blabert wrote:
Isengrim wrote: Kontrollera ett folktomt Humlegården verkar som en oerhör viktig arbetsuppgift och väl spenderade kronor.
Hur vet du att det var folktomt? Det kanske pågick en knarkaffär i någon buske eller värre. Om man inte spanar efter sånt så lär man inte upptäcka det.

I vilket fall, självklart förespråkar jag inte att vem som helst ska ge sig ut med bil på plattan för att turfa. Men det är lite kul när man faktiskt "får" och kan göra det. Eller ska man som medlem av högvakten låta bli att ta castlezone på vintern, bara för att den inte är tillgänglig för allmänheten? Eller ska man inte som sommarjobbande på gröna lund få ta bergodalbanan utan att betala inträde? Bara för att ta några exempel...

Inget beteende att rekommendera för andra som sagt, men jag tycker i vilket fall att det är avsevärt mycket värre med folk som kör runt olovligt i parker och på trottoarer eller vad det nu kan vara.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nu griper du efter halmstrån i din argumentering.
Utveckla gärna.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Blabert »

Blabert wrote:
Isengrim wrote:
Blabert wrote: Hur vet du att det var folktomt? Det kanske pågick en knarkaffär i någon buske eller värre. Om man inte spanar efter sånt så lär man inte upptäcka det.

I vilket fall, självklart förespråkar jag inte att vem som helst ska ge sig ut med bil på plattan för att turfa. Men det är lite kul när man faktiskt "får" och kan göra det. Eller ska man som medlem av högvakten låta bli att ta castlezone på vintern, bara för att den inte är tillgänglig för allmänheten? Eller ska man inte som sommarjobbande på gröna lund få ta bergodalbanan utan att betala inträde? Bara för att ta några exempel...

Inget beteende att rekommendera för andra som sagt, men jag tycker i vilket fall att det är avsevärt mycket värre med folk som kör runt olovligt i parker och på trottoarer eller vad det nu kan vara.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nu griper du efter halmstrån i din argumentering.
Utveckla gärna.

Edit: NU griper jag efter halmstrån: Image

;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
pobe
Posts: 59
Joined: 24 Jul 2012 21:39
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by pobe »

Visst är det bra med "a free mind" och ett spel som har många frihetsgrader.
Zonerna är där de är, ta dem som ni vill. Ansvaret är spelarnas?!?!

Jag förstår hur ni tänker och håller i stora drag med er. Jag gillar idén med att
alla ges samma förutsättningar och spelet inte är rättvist och balanserat. Det testar folks
strategiska förmåga.

Dock tror jag det kan vara klokt att inte vara för "frigjord" och frigöra
sig från allt ansvar. Jag har med egna ögon sett "förödelsen" i västerort som zontjuven refererar till och ska jag vara ärlig så ser det inte så vackert ut!

Bodde jag i detta bostadsområde (zone aroundthetrees) skulle jag bli
tämligen störd om jag såg gräsmattan "bilspårad" än mer upprörd skulle jag
jag bli om jag möte en bil i denna zon även om det var en bevakningsbil.

Det finns en risk att folk på sikt kopplar ihop vårdslös bilkörning och cykelkörning
med turfing. Om då företrädarna och high profile turfers har ståndpunkten
att turfing är ett fritt spel och utövningen blir vad varje användare gör den till så kan diskussion halka snett. Personligen tycker jag turf crew borde publicera en "dogma" innehållade spelets filosofi, grundbultar och etik.

Tror knappast att någon turfare skulle vara betjänt av att en turfbilist eller turtcyklist
rammar ett barn i en park eller på en lekplats och det sedan kom fram att allt
handla om att det var ett fösök att ta en "eager weasel"

pobe

P.s cyklar uteslutande på lilla klingan, mycket lungt och fint i rekreationsområdena. Är jag ute i traffiken bland bilarna är det en annan sak. Cykelbanor är ett kapitel för sig själv.
Mobil: Samsung Galaxy S6 (Active)
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Zontjuven »

Jag tog precis den zonen som vi båda troligen refererar till idag igen.

Och... jag måste säga att troligen är det inte en bilturfare som varit framme utan troligen kommunarbetare som nu sågat ned MÅNGA buskar och träd vid zonen.

Man har helt enkelt kört upp på gräsmattan för att transportera bort alla buskarna...

Men det ser fördjävligt ut...
Fd världsmästare i TURF
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Blabert »

pobe wrote:Visst är det bra med "a free mind" och ett spel som har många frihetsgrader.
Zonerna är där de är, ta dem som ni vill. Ansvaret är spelarnas?!?!

Jag förstår hur ni tänker och håller i stora drag med er. Jag gillar idén med att
alla ges samma förutsättningar och spelet inte är rättvist och balanserat. Det testar folks
strategiska förmåga.

Dock tror jag det kan vara klokt att inte vara för "frigjord" och frigöra
sig från allt ansvar. Jag har med egna ögon sett "förödelsen" i västerort som zontjuven refererar till och ska jag vara ärlig så ser det inte så vackert ut!

Bodde jag i detta bostadsområde (zone aroundthetrees) skulle jag bli
tämligen störd om jag såg gräsmattan "bilspårad" än mer upprörd skulle jag
jag bli om jag möte en bil i denna zon även om det var en bevakningsbil.

Det finns en risk att folk på sikt kopplar ihop vårdslös bilkörning och cykelkörning
med turfing. Om då företrädarna och high profile turfers har ståndpunkten
att turfing är ett fritt spel och utövningen blir vad varje användare gör den till så kan diskussion halka snett. Personligen tycker jag turf crew borde publicera en "dogma" innehållade spelets filosofi, grundbultar och etik.

Tror knappast att någon turfare skulle vara betjänt av att en turfbilist eller turtcyklist
rammar ett barn i en park eller på en lekplats och det sedan kom fram att allt
handla om att det var ett fösök att ta en "eager weasel"

pobe

P.s cyklar uteslutande på lilla klingan, mycket lungt och fint i rekreationsområdena. Är jag ute i traffiken bland bilarna är det en annan sak. Cykelbanor är ett kapitel för sig själv.
Nja, det finns väl ingen i turf dev/crew som har den ståndpunkten att det är fritt fram att göra vad som helst? Det finns även en disclaimer i appen där det uppmanas till att använda sunt förnuft och försiktighet i "urban areas". Står även att man inte får använda appen om man cyklar eller framför annat fordon tom..

I vilket fall ska jag bara klargöra min åsikt: Jag är kraftigt emot att folk kör bil där man inte får, jag tycker även att man ska vara väldigt restrektiv med var man cyklar och framför allt hur man cyklar. Dessutom tycker jag att det är synnerligen dumt att ta sig in på områden som är (tillfälligt) stängda för allmänheten.

Hade plattanvideon varit "eager weasel in galma stan by car video" hade jag självklart tagit avstånd från den, nu tycker jag dock att det faktiskt inte var så farligt OM han inte gjorde något som han inte har tillstånd att göra i så fall tycker även jag att det var helt oförsvarligt.

:-)
Image
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by BLUES40T5 »

Kikade in i tråden här...ser att jag e uppe som diskussion.....

Så här e det...jag har inte kört i planteringar och ej på gräsmattor...sådant tar jag avstånd från

humlegården videon...breda fina grusgångar... kör i anpassad hastighet ingen buskörning,mitt i natten.
Sen som jag har skrivit till Isengrim i pm... så händer det då/då att andra fordon/yrkesgrupper
passerar i/igenom Humlan i div ärenden... ang skattepengar som han oroade sig för
så mig veterligen så finasieras inte privata företag via skattepeng.. ...

Jag kan inte gå in på allt för mycket ang mitt jobb och vart jag åk och varför då jag har tystnadsplikt ang sådant som rör mitt arbete och kunder.

Jag har tagit bort videorna för att inte fler ska bli "arga"..jag står för att jag gjort dessa vidreos.

hoppas vi kan sluta denna diskussion nu och att vi turfar på...
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”