Motivation och andras bilkörning

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Isengrim »

mortuus wrote:
Isengrim wrote:Bor i Sthlm och bilturfare har väl inte direkt nån chans med alla köer och jag kan förstå dom som tar bilen till nån förort för att hoppa på cykeln där. Avstånden är ganska stora ändå. Men det som far runt på moppe, scooter och liknande är sånt som sänker ens motivering att slita runt på fötterna i stan eller på cykel utanför city. Man har kört 3h på cykel och sen kommer nån på moppe eller liknande och sveper ens zoner och lite till på mindre än timmen. Det suger verkligen. Speciellt när man kollar hur dom far fram och inser att dom åker på sträckor där dom faktsikt inte får åka med dylika tingestar.
Man kan skratta att dom får slösa pengar på bensin medans den som cyklar får åtminstone lite motion men visst det är lite drygt, kan tänka mig dom kör lite som galningar där man inte får direkt osv..
Tveksamt om dom slösar några av sina egna pengar på bensin. De som bryter mot diverse regler (som att köra där man inte får) har en tendens till att bryta mot några till. Som förälder är man inte speciellt imponerade av dessa tomtar som blåser omkring utan hänsyn till andra kring sig där dom inte skall vara.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Dacop »

Isengrim wrote:
mortuus wrote:
Isengrim wrote:Bor i Sthlm och bilturfare har väl inte direkt nån chans med alla köer och jag kan förstå dom som tar bilen till nån förort för att hoppa på cykeln där. Avstånden är ganska stora ändå. Men det som far runt på moppe, scooter och liknande är sånt som sänker ens motivering att slita runt på fötterna i stan eller på cykel utanför city. Man har kört 3h på cykel och sen kommer nån på moppe eller liknande och sveper ens zoner och lite till på mindre än timmen. Det suger verkligen. Speciellt när man kollar hur dom far fram och inser att dom åker på sträckor där dom faktsikt inte får åka med dylika tingestar.
Man kan skratta att dom får slösa pengar på bensin medans den som cyklar får åtminstone lite motion men visst det är lite drygt, kan tänka mig dom kör lite som galningar där man inte får direkt osv..
Tveksamt om dom slösar några av sina egna pengar på bensin. De som bryter mot diverse regler (som att köra där man inte får) har en tendens till att bryta mot några till. Som förälder är man inte speciellt imponerade av dessa tomtar som blåser omkring utan hänsyn till andra kring sig där dom inte skall vara.
Nu hoppas jag verkligen inte att du påstår att folk som bilturfar är yrkeskriminella?
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by LoneDog »

Ni vet väl att i lagens ögon att framföra fordon oavsett bil eller cykel att det är lika fel som en cykel att cykla mot enkelt riktat som det är som en bil.

Enda som skiljer är böterna och konsekvenserna dock oavsett så är det lika fel moraliskt sett.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
SubZer
Posts: 6
Joined: 23 Jul 2012 16:01
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by SubZer »

Om man vill komma tillrätta med detta "problem" så skulle man kanske inför ett "handikap" där poängen för varje zon varierar beroende på hur snabbt man har förflyttat sig från föregående zon.
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Motivation och andras bilkörning

Post by turftreken »

Det kommer aldrig att hända, enligt turfcrew så är turfning inte lika med gå eller cykla. Alla sätt är tillåtna. Det finns inget fordon som går snabbare att turfa med än cykel (möjligtvis med undantag för cross) så då är det främst cyklister som drabbas med ditt förslag.

Det är ytterst få som tar långa rundor med bilar och de som gör det försvinner normalt rätt snabbt eftersom det kostar en hel del. Är i mina ögon inte ett problem o alla som vill får gärna bilturfa för mig


Sent from my iPad using Tapatalk HD
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Dacop »

SubZer wrote:Om man vill komma tillrätta med detta "problem" så skulle man kanske inför ett "handikap" där poängen för varje zon varierar beroende på hur snabbt man har förflyttat sig från föregående zon.
Hastigheten mellan zoner beror mycket på miljö och terräng också. Att bilturfa mellan små orter går naturligtvis fortare än på cykel men i stadskärnor är förhållandet det precis omvända.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by AceIsAngry79 »

Cykel turf är ju absolut det snabbaste.

Men tänk om man kunde fixat det med helikopter ;) . Så snabbt man skulle plockat ställerna :D

Turf är ett roligt spel som får fart på oss Nintendo generation ;)
Image
Hamachi
Posts: 13
Joined: 27 Jul 2012 03:40
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Hamachi »

Nära på att lägga ner det här nu eller börja bilturfa själv. Får behålla mina zoner ett par timmar om jag har tur, sen är det folk från diverse andra städer som är här av en eller annan anledning som glider förbi med bil och tar allt.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Leffman »

Hamachi wrote:Nära på att lägga ner det här nu eller börja bilturfa själv. Får behålla mina zoner ett par timmar om jag har tur, sen är det folk från diverse andra städer som är här av en eller annan anledning som glider förbi med bil och tar allt.
Vore skoj om fler bilturfare ville komma och ta zoner i Borås, alla är välkommna hit Image
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by AJ_ »

Hamachi wrote:Nära på att lägga ner det här nu eller börja bilturfa själv. Får behålla mina zoner ett par timmar om jag har tur, sen är det folk från diverse andra städer som är här av en eller annan anledning som glider förbi med bil och tar allt.
Vet inte om jag borde känna mig träffad men jag turistturfade i Norrköping idag och lånade några zoner av dig för att samla unika. Du ska dock veta att jag parkerar bilen och åker en runda på cykel när jag besöker andra städer för att turfa.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”