Motivation och andras bilkörning

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
bikewalker
Posts: 1
Joined: 14 Oct 2011 09:24
Country: Sweden

Motivation och andras bilkörning

Post by bikewalker »

Hej allihop,
Har hållit på ett litet tag nu. Hur hanterar ni andra spelare som tar bilen och plockar alla zoner runt om i regionen direkt efter man varit ute och cyklat ett par mil eller traskat uppför regionens diverse berg och kullar?
Känns lite trist.
Tack för en trevlig sysselsättning medan man motionerar!
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by turftreken »

Normalt störs jag inte alls av det. Anledningen är att det går fortare med cykel och att all omsättning av zoner är bra. Ser även bilturfning som en del av spelet :)

Sent from my LT15i using Tapatalk
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Kajowi »

Våra förutsättningar ser verkligen olika ut.

Till Värmeland är alla bilturfare varmt välkomna! Just nu är min enda konkurrens att Torget och Parken tas varje morgon... :(

90% av mina turfrundor räknas därför aldrig in i statistiken (minst 5 takeover inom en timme), då de till 90% består av revisit... :?
Last edited by Kajowi on 14 Oct 2011 16:55, edited 1 time in total.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by SEALen »

Ja måste erkänna att jag turfat en och två zoner med bil men att mer än ett par blir det inte eftersom de flesta zoner är skapade där man inte kommer åt dem direkt med bil. Att nån tar mina zoner är väl en del av spelet och hur de gör det spelar som ingen roll. Då får jag ju anledning att ta dem igen. Jag ser Turf som ett sätt att motivera mig att komma ut och röra på mig. Att jag tar en och två zoner med bilen på vägen hem är ju bara bra för någon annan :)
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Jojje »

När man varit upp på Södra Berget med cykel och blir av med den strax efter blocktiden är slut, då är man väldigt anti bilturfare. En annan sak med bilturfare är att de kan ta zoner väldigt sporadiskt och ologiskt, så småjobbigt att ta tillbaka då de röda zonerna kan bli väldigt utspridda.
Bara en zon till
Brod
Posts: 17
Joined: 08 Sep 2011 21:34
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Brod »

Jo bilturfare är dom näst lägsta av dom låga.
Dom lägsta är gåturfarna.
Sniglar sig fram genom stan, petar i sig zon efter zon, långsamt långsamt. Det enda jag kan göra är sitta hemma, lyssna på rackarns "zone lost" efter "zone lost" och tugga fradga. För det är inte lönt och ge sig ut med cykeln och ta tillbaka förren människan gått hem igen. Går jag ut och jagar för tidigt hamnar jag bara i en lång blocktime kö.
Rösta Brod! För ett grönare Malmö
Image
Image ImageImageImageImageImageImage
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by StarDust »

Nu verkar det låta som att det enda sättet man ska turfa är med cykel. Nej, nej. Alla medel är tillåtna men jag brukar begränsa mitt bilturfande till max 5% per omgång så det inte ackumuleras. Det är sällan jag når upp till den nivån dock och den här omgången har jag inte haft tillgång till bil.
Gåturfa kan vara behagligt ibland, särskilt på promenader med tjejen, så sluta klaga!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Fredrick »

Inget är så befriande som nattligt bilturfande. Swischa fram genom Sverige eller runt om i Europa och bara ta några enstaka zoner. Gärna försöka hålla ihop allting till en runda. Flest mil vinner!
#Wroom
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Brod
Posts: 17
Joined: 08 Sep 2011 21:34
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Brod »

StarDust wrote:Nu verkar det låta som att det enda sättet man ska turfa är med cykel. Nej, nej. Alla medel är tillåtna ..-etc etc
Ja givetvis är alla sätt tillåtna.
Men det finns bara Ett Rätt Sätt. :)

ps Jesus cyklade
Rösta Brod! För ett grönare Malmö
Image
Image ImageImageImageImageImageImage
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Goose72 »

Brod, ja gåturfare är värst :D
Den hemske manbehavingbad var hopplös i somras när han gjorde sina x-timmars promenader, och man fick snällt sitta o vänta ut honom. Blockade man hans väg, valde han bara en annan (förutsatt att man inte ägde dem innan).
Nu har vi orange ist :( men han är inte lika tålmodig som manbehavingbad iaf :)
Sen håller jag med jojje, störigt med oplanerade turfare som tar sporradiska zoner...är det värt o åka ut i snålblåst o regn/kyla för några enstaka få zoner?
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”