Motivation och andras bilkörning

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by TBIT »

Hamachi wrote:Nära på att lägga ner det här nu eller börja bilturfa själv. Får behålla mina zoner ett par timmar om jag har tur, sen är det folk från diverse andra städer som är här av en eller annan anledning som glider förbi med bil och tar allt.
Var glad om du blir av med zonerna, då kan du ta dem igen och få full TP! När jag bil- och barnvagns-turfade i Nkpg så fick jag behålla många zoner i flera dagar. Det tyckte jag var jättekonstigt.

Jag jämför med att så länge jag kör min runda var eller varannan dag här i Ronneby så är det inga turister som får behålla zoner särskilt länge!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Zontjuven »

Jag har slutat bry mig om hur folk tar mina zoner...

Jag bilturfar själv mellanåt för att plocka unika och ta nån enstaka zon "på vägen" ser inget konstigt med det faktiskt.

Det som däremot är riktigt konstigt är när man ser bilspår i zoner på gräsmattor som endast kan nås via torg eller cykelbanor... Det är skitdåligt!

Sett flera zoner i Västra Stockholm med bilspår de senaste dagarna.

Är man så jävla lat så kan man väl sitta hemma och spela BF eller nåt.

DÅLIGT!
Fd världsmästare i TURF
Hamachi
Posts: 13
Joined: 27 Jul 2012 03:40
Country: Sweden

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Hamachi »

TurfBlekingeIT wrote:
Hamachi wrote:Nära på att lägga ner det här nu eller börja bilturfa själv. Får behålla mina zoner ett par timmar om jag har tur, sen är det folk från diverse andra städer som är här av en eller annan anledning som glider förbi med bil och tar allt.
Var glad om du blir av med zonerna, då kan du ta dem igen och få full TP! När jag bil- och barnvagns-turfade i Nkpg så fick jag behålla många zoner i flera dagar. Det tyckte jag var jättekonstigt.

Jag jämför med att så länge jag kör min runda var eller varannan dag här i Ronneby så är det inga turister som får behålla zoner särskilt länge!
Jag satt faktiskt och kollade på dina zontagningar i Norrköping men kunde inget göra åt det pga skadat knä.

Lite samma sak här, jag orkar inte ta mig ut mer än en gång om dagen som mest. Vill ju få behålla lite zoner iaf.
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Chrille80 »

Zontjuven wrote:
Det som däremot är riktigt konstigt är när man ser bilspår i zoner på gräsmattor som endast kan nås via torg eller cykelbanor... Det är skitdåligt!

Sett flera zoner i Västra Stockholm med bilspår de senaste dagarna.

Är man så jävla lat så kan man väl sitta hemma och spela BF eller nåt.

DÅLIGT!
Bra sagt!
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Isengrim »

Zontjuven wrote:Jag har slutat bry mig om hur folk tar mina zoner...

Jag bilturfar själv mellanåt för att plocka unika och ta nån enstaka zon "på vägen" ser inget konstigt med det faktiskt.

Det som däremot är riktigt konstigt är när man ser bilspår i zoner på gräsmattor som endast kan nås via torg eller cykelbanor... Det är skitdåligt!

Sett flera zoner i Västra Stockholm med bilspår de senaste dagarna.

Är man så jävla lat så kan man väl sitta hemma och spela BF eller nåt.

DÅLIGT!
http://turfgame.com/user/blues405t2

Ser ut att hålla till i Västra Sthlm.

http://www.youtube.com/watch?v=XP-TvazKx8E&feature=plcp

Och kör i parker....

Är det du som skrivit följande till en av hans andra bilturfvideor?
Helt vild och galet!

Zon Tjuven 1 month ago
http://www.youtube.com/watch?v=khx0V44eXuE&feature=plcp

Det kan jag tycka är att uppmuntra hans beteende.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Blabert »

Isengrim wrote:
Zontjuven wrote:Jag har slutat bry mig om hur folk tar mina zoner...

Jag bilturfar själv mellanåt för att plocka unika och ta nån enstaka zon "på vägen" ser inget konstigt med det faktiskt.

Det som däremot är riktigt konstigt är när man ser bilspår i zoner på gräsmattor som endast kan nås via torg eller cykelbanor... Det är skitdåligt!

Sett flera zoner i Västra Stockholm med bilspår de senaste dagarna.

Är man så jävla lat så kan man väl sitta hemma och spela BF eller nåt.

DÅLIGT!
http://turfgame.com/user/blues405t2

Ser ut att hålla till i Västra Sthlm.

http://www.youtube.com/watch?v=XP-TvazKx8E&feature=plcp

Och kör i parker....

Är det du som skrivit följande till en av hans andra bilturfvideor?
Helt vild och galet!

Zon Tjuven 1 month ago
http://www.youtube.com/watch?v=khx0V44eXuE&feature=plcp

Det kan jag tycka är att uppmuntra hans beteende.
Blues som gjort de där filmerna jobbar som väktare och har således all rätt att köra där han gör. Dock gör han sig skyldig till turfning på arbetstid, men det är han knappast ensam om.. ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Isengrim »

Jobbar som väktare så innebär det inte att han får åka hursomhelst bara för saken skull. Om han har utryckning till ett ställe visst men då har han knappast tid att leka med turf och köra omkring i Humlegården lär knappast höra till hans utryckningar.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Blabert »

Isengrim wrote:Jobbar som väktare så innebär det inte att han får åka hursomhelst bara för saken skull. Om han har utryckning till ett ställe visst men då har han knappast tid att leka med turf och köra omkring i Humlegården lär knappast höra till hans utryckningar.
Han får väl svara själv, men jag skulle kunna tänka mig att en väktare faktiskt har som arbetsuppgift att åka runt och kontrollera olika platser och inte bara sitter på röven och väntar på larm..? Annars är det verkligen slöseri med skattepengar, om det nu är dessa pengar som står för bevakning av diverse affärer, företag och parker,

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by Zontjuven »

Jag har skrivit helt vild och galet med stor portion ironi.
BlueS40t5 vet mycket väl vad jag tycker. Det har han nogsamt blivit upplyst om i chatten.

Sedan är det väl en jäkla skillnad att köra på plattan och att riva upp gräsmattor i parker. Vilken jag inte har anklagat någon speciell för... Bara att någon har gjort det...
Fd världsmästare i TURF
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Motivation och andras bilkörning

Post by LoneDog »

Blabert wrote:
Isengrim wrote:Jobbar som väktare så innebär det inte att han får åka hursomhelst bara för saken skull. Om han har utryckning till ett ställe visst men då har han knappast tid att leka med turf och köra omkring i Humlegården lär knappast höra till hans utryckningar.
Han får väl svara själv, men jag skulle kunna tänka mig att en väktare faktiskt har som arbetsuppgift att åka runt och kontrollera olika platser och inte bara sitter på röven och väntar på larm..? Annars är det verkligen slöseri med skattepengar, om det nu är dessa pengar som står för bevakning av diverse affärer, företag och parker,

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
En väktare ska sitta på röven/patrullera och får endast ingripa på mindre saker, i övrigt får dom tillkalla polis vilket dom har snabb nummer för. Så slöseri med pengar? Nä, det tar om igen med att lappa bilister som tror dom kan parkera gratis ;)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”