Eager Weasel rutter

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Eager Weasel rutter

Post by StarDust »

morgam wrote:Stardust: Jag delar gärna med mig av Weasel rutten och diskuterar alternativa vägar. Men jag får starta ny tråd för det antar jag.
Ja, vi kan väl starta den här tråden med en kommentar från en helt annan tråd. Jag är väldigt nyfiken att se vilken rutt du tog.
Jag har enbart en gång försökt mig på denna medalj men misslyckades pga att Vaktarn och jag var samtidigt ute efter en annan medalj vilket jag hoppades att han inte var lika angelägen att få, nämligen Neutralizer, vi lyckades däremot båda få den.
Min plan var att starta vid RailZone och fortsätta inåt stan. Vilken var din rutt?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Eager Weasel rutter

Post by Zontjuven »

Klart jag bjuder på min weaselrutt, förövrigt den allra första weasel i turf. En timme före Thunell :-)

Tagen 111213 kl 14.39 på 13.22 med cykel, inte på nåt vis optimalt... vinter, dagtid

Image






//ZT
Attachments
weasel.jpg
weasel.jpg (101.74 KiB) Viewed 4049 times
Fd världsmästare i TURF
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Eager Weasel rutter

Post by StarDust »

Mycket intressant =)
Tyvärr lär jag inte ha cykel i Stockholm någon gång snart.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Eager Weasel rutter

Post by Thunell »

Zontjuven wrote:Klart jag bjuder på min weaselrutt, förövrigt den allra första weasel i turf. En timme före Thunell :-)

Tagen 111213 kl 14.39 på 13.22 med cykel, inte på nåt vis optimalt... vinter, dagtid

//ZT
Skryter du med att du har den första får jag väl skryta med den hittills snabbaste vesslan(togs dessutom i rusningstrafik precis innan 8 på en vardag) ;)
Image
Tid. 11.57

Kan tillägga att det borde gå att kapa tiden med åtminstone en minut om man satsar fullt och inget strular, hoppas själv på att komma under 11 i vår ;)

Edit: tror dessutom rutten kan vara snabbare åt andra hållet...
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Eager Weasel rutter

Post by gurubashi »

Thunell wrote:Edit: tror dessutom rutten kan vara snabbare åt andra hållet...
Ja, det där ser ut att luta en del uppför, det borde bli mer nedförsbacke åt andra hållet.

Du vet att det gäller cykelförbud på torgen? ;)
Image
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Eager Weasel rutter

Post by Thunell »

gurubashi wrote:
Thunell wrote:Edit: tror dessutom rutten kan vara snabbare åt andra hållet...
Ja, det där ser ut att luta en del uppför, det borde bli mer nedförsbacke åt andra hållet.

Du vet att det gäller cykelförbud på torgen? ;)
Stortorget går det ju cykelbana på och på trädgårdstorget finns en cykelparkering, men lilla torget får man inte cykla på nej ;)
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Eager Weasel rutter

Post by morgam »

StarDust wrote:
morgam wrote:Stardust: Jag delar gärna med mig av Weasel rutten och diskuterar alternativa vägar. Men jag får starta ny tråd för det antar jag.
Ja, vi kan väl starta den här tråden med en kommentar från en helt annan tråd. Jag är väldigt nyfiken att se vilken rutt du tog.
Jag har enbart en gång försökt mig på denna medalj men misslyckades pga att Vaktarn och jag var samtidigt ute efter en annan medalj vilket jag hoppades att han inte var lika angelägen att få, nämligen Neutralizer, vi lyckades däremot båda få den.
Min plan var att starta vid RailZone och fortsätta inåt stan. Vilken var din rutt?
Nice, du han före. Jag är lite för innaktiv på forumet, liksom turf de senaste två veckorna som du märkt. Men nu är jag på G igen.

Jag började i Dayzone för att få lite fart nedåt centrum. Man får har lite flyt med trafiken över Dag Hammarskölds väg ner mot Herbertzone. Sen fortsatte jag ner till Sickhouse, via en kullerbytta över de låga metallstaketet som inte syntes så bra i mörkret. Denna zonen tror jag dock jag skippar nästa gång. Vidare Dounutzone, flowerbro och Valvzone. Kör man nattetid (ingen busstrafik) kan man ta Bigtorgzone på vägen. Den ligger bra till tidsmässigt om man vill kapa tider. Sen krånglade jag mig fram till Linnebeach. Hade jag skippat Sickhouse och hoppar likaså Bigtorgzone så blir det illa tvunget att ta sig upp till Updoom, men sen är det nära till antingen Linnebeach eller Syssloman. Jag tog efter Linnebeach Syssloman och spurtade till sist via Odenbridge till Blackback. De två sista ligger så nära varandra så den nvill man gänra få med i rutten. Liksom Dounutzone till Valvzone. Det är vägarna däremellan och före som kan variera lite.

Vilken väg hade du tänkt? Railzone känner jag inte till, menar du Railbush?
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Eager Weasel rutter

Post by StarDust »

Ja, så heter den. Railbush och sen kamma hem zonerna längs med ån är min plan. Jag väntar nog till våren dock.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Eager Weasel rutter

Post by Optimus »

OT men, hur får ni ut sådana snygga kartor ?
ImageImage
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Eager Weasel rutter

Post by Thunell »

Me. wrote:OT men, hur får ni ut sådana snygga kartor ?
längst ner till höger på http://www.turfa.se finns en länk till statistik(Warded.se/turf), där kan du se massor med statistik om turf, bl.a. dina rundor om du klickar på länken när du är inloggad på turfa.se.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”