Hur man spelar Turf (FAQ)

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Schwosh
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2012 20:48
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Schwosh »

Jag har märkt att det här med att ändra Home-Region inte verkar fungera riktigt som ni beskriver här för så fort någon tar en Zon i en annan region så ändras deras Home-Region. Vilket inte känns så rätt kanske. Skulle det fungera som det anges i hur man spelar, att det är där man tagit flest zoner dom senaste 30 dagarna som är hemma zonen så skulle det vara bra. :)

//Schwosh
Drassen wrote: Vad är "home-region" och hur kan man ändra den?
- Home-region är den regionen som man tillhör, detta räknas ut efter vilken region du tagit flest zoner i under de senaste 30 dagarna. Det går alltså inte att ändra manuellt.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by SunYour »

Det där är ändrat sedan i november-december någon gång till att man instället tillhör den region man senast tog en zon i. Det räcker alltså med en takover för att byta zon.
Detta har diskuterats flitigt om det blev så lyckat eller inte...

Den första(?) posten behöver alltså uppdateras...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Stonecape »

Jag har väl inte hört någon som tycker det är lyckat...
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Blabert »

Stonecape wrote:Jag har väl inte hört någon som tycker det är lyckat...
Jag är väl en av få som gillar det...

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Image
Schwosh
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2012 20:48
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Schwosh »

Aha, ja jag försökte söka lite på forumet innan om det, men hittade det inte, gjorde väl någon galen sökning anta jag. :D

Men tycker nog att det kan bli väldigt negativt för dom som bor i regioner som har svårare att få mycket poäng. För om någon då vill vinna för månaden så plockas det mycket i Stockholm eller någon annan storstad och så tar man sig iväg och tar 1 zon och vinner med 3-4 ggr så mycket poäng som någon där ens har chansen att få. Men visst det beror väl lite på hur man ser på det.

Tycker nog inte det ska vara så lätt att byta zon jag iaf. Men det är min åsikt. :)
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Stonecape »

Jag tror att tanken var att man ska kunna chatta med personer i den regionen man befinner sig för tillfället. Men att man byter topplista är ju inte alls bra eller logiskt. Jag skulle föredra att man får välja vilken lokal chatt man har. Även om man är iväg och tar någon zon hos grannen så kanske man vill prata med de i sin hemregion ändå tex.
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

takeover time

Post by ahotik »

Hej!

Jag undrar hur takeover-tiden räknas ut. Jag vet att man får ett GPS-bonus men har ingen aning om hur den räknas ut annars.
Jag har letat på forumet men har inte kunnat hitta några trådar om detta...
Image
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Wallen »

Vet inte var man kan läsa detta så skriver rakt ur huvudet som jag kommer ihåg det så jag kan ha fel... men som nystartad börjar man med 45 sekunder takeover tid. Sen får du -0,5 sekunder för varje rank du går upp tills du når rank 30. Du kan nå högre rank men jag tror inte du får inte lägre take over tid än 45-(30*0,5)=30 sekunder. Sen tror jag att takeover tiden endast räknas i hela sekunder så man får inte mindre takeover tid mer än för varannan rank.

Med GPS bonus kan man få -5 sekunder takeover tid genom att ha gps påslagen i 10 min.
Genom att äga kronan dvs äga flest zoner i en region så får man också -5 sekunder i takeover tid.

Mao är den lägsta takeover tiden 20 sekunder.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: takeover time

Post by SaLa »

ahotik wrote:Hej!

Jag undrar hur takeover-tiden räknas ut. Jag vet att man får ett GPS-bonus men har ingen aning om hur den räknas ut annars.
Jag har letat på forumet men har inte kunnat hitta några trådar om detta...
Här finns en tråd om tagningstid :)
Wallen wrote:Vet inte var man kan läsa detta så skriver rakt ur huvudet som jag kommer ihåg det så jag kan ha fel... men som nystartad börjar man med 45 sekunder takeover tid. Sen får du -0,5 sekunder för varje rank du går upp tills du når rank 30. Du kan nå högre rank men jag tror inte du får inte lägre take over tid än 45-(30*0,5)=30 sekunder. Sen tror jag att takeover tiden endast räknas i hela sekunder så man får inte mindre takeover tid mer än för varannan rank.

Med GPS bonus kan man få -5 sekunder takeover tid genom att ha gps påslagen i 10 min.
Genom att äga kronan dvs äga flest zoner i en region så får man också -5 sekunder i takeover tid.

Mao är den lägsta takeover tiden 20 sekunder.
Rank/3 sänker takeovertiden med en sekund. Så rank 30 ger 10 sekunders lägre tagningstid. Rank 30-35 ger även 2 sekunders lägre tagningstid per rank. Så rank 35 har 25 sekunders tagningstid. Den lägsta tagningstiden är 15 sekunder. Rank 35 + gpsbonus + regionlord. :)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Wallen »

ok då hade jag fel... och tackar för rättningen :)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”