Hur man spelar Turf (FAQ)

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by SaLa »

nyhetspuls wrote:I FAQ-posten som inleder den här tråden står det att blocktiden är max 60 minuter. Men här står det att den är sänkt till max 30 minuter: http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... 2e7#p12957

Kanske bör även detta ändras? :)
Tack! Uppdaterat :)
jonkan
Posts: 3
Joined: 08 Oct 2013 16:14
Country: Sweden

Ser inga zooner

Post by jonkan »

Hej,

Är helt ny på detta spel. Tyckte det såg kul ut när en polare visade hur det fungerade. Nu har jag installerat det på min lur. Ett problem uppstår dock. Jag ser inga zooner alls. Bara min egna gröna gubbe :( Säkert har jag missat något, men vad? Har bläddrat igenom alla menyer etc. men är helt lost! :?:
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Ser inga zooner

Post by Lillklippan »

jonkan wrote:Hej,

Är helt ny på detta spel. Tyckte det såg kul ut när en polare visade hur det fungerade. Nu har jag installerat det på min lur. Ett problem uppstår dock. Jag ser inga zooner alls. Bara min egna gröna gubbe :( Säkert har jag missat något, men vad? Har bläddrat igenom alla menyer etc. men är helt lost! :?:
Kontrollera så att du har en bra data uppkoppling (en långsam dataupkopping så tar kartor och zoner väldigt lång tid att ladda ner). Det kan hjälpa ibland att kontollera att du inte har en öppen WiFi kopping mot något öppet nät I närheten. Det kan ställa till problem.
Kontrollera även att du har GPS igång.
jonkan
Posts: 3
Joined: 08 Oct 2013 16:14
Country: Sweden

Re: Ser inga zooner

Post by jonkan »

Lillklippan wrote:
jonkan wrote:Hej,

Är helt ny på detta spel. Tyckte det såg kul ut när en polare visade hur det fungerade. Nu har jag installerat det på min lur. Ett problem uppstår dock. Jag ser inga zooner alls. Bara min egna gröna gubbe :( Säkert har jag missat något, men vad? Har bläddrat igenom alla menyer etc. men är helt lost! :?:
Kontrollera så att du har en bra data uppkoppling (en långsam dataupkopping så tar kartor och zoner väldigt lång tid att ladda ner). Det kan hjälpa ibland att kontollera att du inte har en öppen WiFi kopping mot något öppet nät I närheten. Det kan ställa till problem.
Kontrollera även att du har GPS igång.
Tack för kvickt svar. Jag har en snabb uppkoppling.. strömma musik, surfa osv. fungerar utan problem. Inte heller uppkopplad mot andra nät och GPS är igång, min gröna "gubbe" visar ju också rätt position.

Edit: vad är det för skillnad på den version som är gratis och den som kostar 40:- ?

Edit2: Nu fungerade det. Avinstallerade och hämtade hem det på nytt, av någon anledning hoppade det igång då.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by LoneDog »

jonkan wrote: Edit: vad är det för skillnad på den version som är gratis och den som kostar 40:- ?
Den ena kostar 40 den andra kostar 0:-


Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by DIProgan »

De dryga människorna finns i båda
Running the third-party project https://turfbridge.com
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by tomtebloss »

jonkan wrote: Edit: vad är det för skillnad på den version som är gratis och den som kostar 40:- ?
Ingen skillnad alls. Det enda är att de som utvecklar spelet får in lite extra pengar som de kan lägga på utveckling och serverkostnad tex.
User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by PaltN »

--Denna FAQ har nu i sitt nuvarande skick förts över till Turfs officiella wiki!--
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”