Ändring av Takeover och PPH

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Ändring av Takeover och PPH

Post by Blabert »

Jimo wrote:Jag försöker sluta med ironi och sarkasm i skriven form. Hur långt har ni kommit? Någon info till oss i offentligheten?
Informationen är ganska knapphändig tyvärr.. Devs väljer att prioritera mycket annat framför ett sånt här stort ingrepp i spelbalansen. Det finns lite tänkbara lösningar dock, men dessa har ännu inte testats i någon utsträckning alls.

Vi kommer förhoppningsvis (inga garantier från mig dock..) se en ändring på väldigt inaktiva zoners tp och pph inom en rimlig framtid iallafall, vilket väl är ett litet steg i rätt riktning.

Tapatalked from my Xperia Z
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Ändring av Takeover och PPH

Post by Jimo »

Ikväll slog det mig att TP (Takeover/Takepoints) borde påverkas individuellt under omgångarna. Efter att en spelare tagit en zon tex 10 ggr (under samma omgång) borde denne spelare få en lägre TP vid 11 övertagandet. På så vis lockas spelaren till andra stadsdelar eller grannorten och rörligheten ökar. Det skulle troligen luckra upp det låsta läge som infinner sig när spelare har som vana att köra lillrundan runt hemmakvarteren och blocka upp allting just där.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”