Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Sv: Medaljer

Post by bocklingen »

DIProgan wrote:
bocklingen wrote:...eller varför inte en Pentaregion Aquamen?
Besöka vattenzoner i 5 regioner not bad :) Fast helst inte på 24 timmar :)
Hmm... nä, kanske inte riktigt optimalt! :)

Södermanland, Stockholm, Uppsala, Västmanland, Örebro...?
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Sv: Medaljer

Post by bocklingen »

DIProgan wrote:Eager Shark. Weasel med inkluderad vattenzon
Dark Ninja + Dawn Ninja + Staminator = True Ninja
Pentaregion Star + Restless = Busy Bee
Eager Weasel på 10 nya unika = Crazy Weasel
Dark Ninja varav en vattenzon = Order of Dark Aquamen

Pentaregion Star + Insomnia + Order of Aquamen + Unique 50 + El Staminatore + Eager Weasel + Greed 50 = Medalmaster

Medaljnamn kan diskuteras ^^
Glöm inte Crazy Beaver i sammanhanget! Vill ha den retroaktivt... ;)
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by popeye »

acachberga wrote:
mortuus wrote:Vill gärna se en medalj för x antal år man Turfat och en för x antal takeovers av samma zon.
Antal takeovers däremot skulle få min röst.
Ja tack medalj då man tagit samma zon ;)
Image
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by acachberga »

Nu e ju sommaren på upphällning o hösten kan väl säjas vara på gång på en del platser i landet. Jag antar att dom som bestämmer nu har börjat jobba på att vi snart ska få den där medaljen som kräver att man tar minst en zon i timmen under 48 timmar i rad = 2 dygn , till att börja med. Sen är det väl läge att bygga på...
Många förslag har kommit på andra medaljer, men dom bygger ju bara på att man ska kombinera olika medaljer som redan finns. Jag håller fortfarande på att det behövs ordentliga utmaningar och då är ju 48 timmars som handen i handsken. Att den möter möter motstånd beror naturligtvis på att många insett att tiden inte skulle räcka till för dom. Om man t.ex. börjar på fredag efter jobbet/skolan så är man ju inte klar förrän söndag kväll och många har inte den tiden. Familj,flick/pojk-vän, kalas, Tv kväll mm mm tar tid och man inser snabbt att man inte har tid/hinner. Ge oss som har det, typ panschosar den chansen. Vist är det kul att traska omkring och ställa sej på en plats i nån halvminut dag ut och dag in, typ Hudiksvall. Sen hem och så ut igen när zonerna blivit tagna. Men utmaningen? Ligger den i greed? eller liknande...
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer

Post by mortuus »

acachberga wrote:Nu e ju sommaren på upphällning o hösten kan väl säjas vara på gång på en del platser i landet. Jag antar att dom som bestämmer nu har börjat jobba på att vi snart ska få den där medaljen som kräver att man tar minst en zon i timmen under 48 timmar i rad = 2 dygn , till att börja med. Sen är det väl läge att bygga på...
Många förslag har kommit på andra medaljer, men dom bygger ju bara på att man ska kombinera olika medaljer som redan finns. Jag håller fortfarande på att det behövs ordentliga utmaningar och då är ju 48 timmars som handen i handsken. Att den möter möter motstånd beror naturligtvis på att många insett att tiden inte skulle räcka till för dom. Om man t.ex. börjar på fredag efter jobbet/skolan så är man ju inte klar förrän söndag kväll och många har inte den tiden. Familj,flick/pojk-vän, kalas, Tv kväll mm mm tar tid och man inser snabbt att man inte har tid/hinner. Ge oss som har det, typ panschosar den chansen. Vist är det kul att traska omkring och ställa sej på en plats i nån halvminut dag ut och dag in, typ Hudiksvall. Sen hem och så ut igen när zonerna blivit tagna. Men utmaningen? Ligger den i greed? eller liknande...
Låter som en tråkig medalj, vad bevisar den, att man har så tråkigt att man är ute i 2 dygn eller? ser hellre andra medaljer än nåt sånt eller hur kul det skulle vara.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer

Post by Byggaren »

Jag gillar iden med extrema medaljer. Kan tänka mig några fler medaljer med fler dygn.
Nu är jag inte del av dev, men detta får nog sägas vara lågt prioriterat så förvänta er inga nya medaljer av denna typ den närmaste tiden.
Possanzini
Posts: 11
Joined: 29 May 2012 18:55
Country: Sweden
Location: CherryPark, Stockholm

Re: Medaljer

Post by Possanzini »

Mitt förslag har kanske redan lagts, det är inte så originellt. Men jag skulle vilja ha en medalj för antalet besökta länder. Den skulle fungera på samma vis som Pentacity, Decacity och Icosaregion, men kanske med ett annat krav på antalet besökta länder.
Turfat på denna user sedan: 2012-05-27
Image
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

När det finns Explorer medaljer och region stars så känns en sådan medaljserie kaka på kaka.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Possanzini
Posts: 11
Joined: 29 May 2012 18:55
Country: Sweden
Location: CherryPark, Stockholm

Re: Medaljer

Post by Possanzini »

DIProgan wrote:När det finns Explorer medaljer och region stars så känns en sådan medaljserie kaka på kaka.
Förvisso men "globetrotter"-dimensionen tillför ändå något lite extra, stoltsera med att ha upplevt flera länder genom turfandet.
Kaka-på-kaka finns ju redan genom Ninja-medaljerna och Country-medaljen.
Turfat på denna user sedan: 2012-05-27
Image
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by acachberga »

mortuus wrote:
acachberga wrote:Nu e ju sommaren på upphällning o hösten kan väl säjas vara på gång på en del platser i landet. Jag antar att dom som bestämmer nu har börjat jobba på att vi snart ska få den där medaljen som kräver att man tar minst en zon i timmen under 48 timmar i rad = 2 dygn , till att börja med. Sen är det väl läge att bygga på...
Många förslag har kommit på andra medaljer, men dom bygger ju bara på att man ska kombinera olika medaljer som redan finns. Jag håller fortfarande på att det behövs ordentliga utmaningar och då är ju 48 timmars som handen i handsken. Att den möter möter motstånd beror naturligtvis på att många insett att tiden inte skulle räcka till för dom. Om man t.ex. börjar på fredag efter jobbet/skolan så är man ju inte klar förrän söndag kväll och många har inte den tiden. Familj,flick/pojk-vän, kalas, Tv kväll mm mm tar tid och man inser snabbt att man inte har tid/hinner. Ge oss som har det, typ panschosar den chansen. Vist är det kul att traska omkring och ställa sej på en plats i nån halvminut dag ut och dag in, typ Hudiksvall. Sen hem och så ut igen när zonerna blivit tagna. Men utmaningen? Ligger den i greed? eller liknande...
Låter som en tråkig medalj, vad bevisar den, att man har så tråkigt att man är ute i 2 dygn eller? ser hellre andra medaljer än nåt sånt eller hur kul det skulle vara.
Nä de e klart. Det måste ju vara tråkigt att behöva anstränga sej lite grann...Att hålla igång oavbrutet i 48 timmar är ju inget för sockerjannar. Bättre kunna sitta inne i stugvärmen, kolla tv osv. Det är nog roligare att dra omkring i tex Hudiksvall med dom 36 (?) zoner som finns där och stå still i 30-45 sekunder. Då har man inte tråkigt. Och så ut igen lite senare. Ja herregud, ingen tåga i ungdomen, eller vad är det?
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”