Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Medaljer

Post by Maqqan »

hazzard wrote:
Maqqan wrote:
hazzard wrote:på en och samma zon, tvivlar nån ens är i närheten ;)
Nä men du skrev takeovers :) Thunell närmar sig nog 5000 besök av Coinbridge.

Som stardust skrev så har jag uppfattat det som att utvecklarna främst vill skapa nya medaljer för de nyare turfarna. De gamla rävarna som är level 50+ eller har 40 000 takeovers fortsätter oftast ändå och hittar nya sätt att motivera sig. Jag hoppas mer på nya spelsätt som tex missions som föreslagits här i forumet eller andra påhitt.

Tapatalking with Samsung S7
Ja men det är ju det dom inte gör, är man 50+lvl så skulle man nog vilja ha såna medaljer när man varit aktiv i många år det har jag hört från många och det man läst här, ska medaljer bara vara till för nya användare? det är ju bara tråkigt finns ju redan ett par som nya spelare kan ta under 1 timma så jag förstår inte varför ni är så emot medaljer som har tagit lite tid att få och man skulle kunna känna att man gjort en bra prestation för dom.
Jag är inte emot dem ;) jag förmedlar bara infon jag fått från utvecklarna.
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by hazzard »

okej trist, känns som man blir straffad för man är en gammal turfare då.
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by captHaddock »

Jag håller med hazzard om att det behövs medaljer med väldigt svåra nivåer också. Man kan även ha båda i en och samma medalj vilket redan finns men alldeles för få tyvärr.

Ta x zoner från unika turfare önskar jag. Med nivåer som exempelvis 10, 50, 100, 500, 1000, 5000, 10000, 50000
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by captHaddock »

Jag önskar även en medalj för uppnådda poäng och eller tagna zoner under en omgång.

Exempelvis, antal poäng under 1 omgång:
10k, 30k, 50k, 100k, 200k, 500k, 800k, 1000k, 1500k
Asajoh69
Posts: 1
Joined: 06 Jun 2015 10:17
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Asajoh69 »

Var ute i natt och tog Ghost medaljen på en kyrkogård som hade ghostmärket. Fick bekräftat att jag hade fått ghostmedaljen men när jag sen går in och tittar på mej i Turf så ser jag inte medaljen. Medaljen borde man få på en gång eller.... Tog även en skärmdump med telefonen på meddelandet att jag hade fått Ghost medaljen.

Mitt turfnamn är Grillbygirl.


Medaljen har dykt upp så nu är det frid och fröjd :)
Last edited by Asajoh69 on 05 Jun 2016 21:04, edited 1 time in total.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

Asajoh69 wrote:Var ute i natt och tog Ghost medaljen på en kyrkogård som hade ghostmärket. Fick bekräftat att jag hade fått ghostmedaljen men när jag sen går in och tittar på mej i Turf så ser jag inte medaljen. Medaljen borde man få på en gång eller.... Tog även en skärmdump med telefonen på meddelandet att jag hade fått Ghost medaljen.

Mitt turfnamn är Grillbygirl.
Buggar och fel rapporteras på http://issues.turfgame.com
Running the third-party project https://turfbridge.com
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by hazzard »

captHaddock wrote:Jag önskar även en medalj för uppnådda poäng och eller tagna zoner under en omgång.

Exempelvis, antal poäng under 1 omgång:
10k, 30k, 50k, 100k, 200k, 500k, 800k, 1000k, 1500k
ja en sån vore inte dum speciellt medaljer på nivåer vill man se fler av men verkar inte som det lär hända..
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Medaljer

Post by Maqqan »

captHaddock wrote:Jag önskar även en medalj för uppnådda poäng och eller tagna zoner under en omgång.

Exempelvis, antal poäng under 1 omgång:
10k, 30k, 50k, 100k, 200k, 500k, 800k, 1000k, 1500k
viewtopic.php?f=8&t=4950
mattiasp74
Posts: 29
Joined: 01 Jun 2014 10:43
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by mattiasp74 »

Vet inte om detta tagits upp, men det kanske vore på sin plats att utöka antalet medaljer för unika. 2500 unika är numera max för medaljer, men det finns ju flera tusen medaljer. Jag är uppe i 1600 nu och åker nu till andra län för att ta unika(2000+ kvar i Stockholms län bara), men när jag når 2500 kommer det att kännas onödigt att ge mig ut för att ta unika. Dessutom är unika det enda som drar mig till turfen, jag bor i Västerås och det är så många här att motivationen till att ge sig ut och bara kunna ta 10-15 zoner som man tagit en drös gånger tidigare är nere på nästan noll när det kan ta 4 timmar om allt är blockat. Detta läggs även upp på Facebook för diskussion
Guest

Re: RE: Re: Medaljer

Post by Guest »

[quote="mattiasp74"]Vet inte om detta tagits upp, men det kanske vore på sin plats att utöka antalet medaljer för unika. 2500 unika är numera max för medaljer, men det finns ju flera tusen medaljer. Jag är uppe i 1600 nu och åker nu till andra län för att ta unika(2000+ kvar i Stockholms län bara), men när jag når 2500 kommer det att kännas onödigt att ge mig ut för att ta unika. Dessutom är unika det enda som drar mig till turfen, jag bor i Västerås och det är så många här att motivationen till att ge sig ut och bara kunna ta 10-15 zoner som man tagit en drös gånger tidigare är nere på nästan noll när det kan ta 4 timmar om allt är blockat. Detta läggs även upp på Facebook för diskussion[/quote]
Då testar vi att länka igen så kanske ni förstår ;)

viewtopic.php?t=4950

Tapatalking with Samsung S7
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”