Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
ettan
Posts: 13
Joined: 22 May 2013 21:33
Country: Sweden
Location: Västerbotten

Re: Medaljer

Post by ettan »

Medaljerna stamina, staminator och el staminotre. Hur räknas tiden på dem? är det från kl 00:00 till 00:00? eller hur räknas tiden man har på sig att ta dem?
---------------------------<ETTAN>----------------------------
Mobil: Samsung Galaxy s3 4G Ort: Västerbotten - Umeå

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Dacop »

När du börjar är oviktigt, det gäller bara att ha tillräckligt många tagningar inom 24 timmar. På Warded finns dessutom en räknare så du kan se hur du ligger till.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
ettan
Posts: 13
Joined: 22 May 2013 21:33
Country: Sweden
Location: Västerbotten

Re: Medaljer

Post by ettan »

Dacop wrote:När du börjar är oviktigt, det gäller bara att ha tillräckligt många tagningar inom 24 timmar. På Warded finns dessutom en räknare så du kan se hur du ligger till.
Okej men börjar det när jag tar första zoonen? Om jag tar en zon kl 16:00 så har jag på mig till 16:00 nästa dag? alltså 24h senare?
---------------------------<ETTAN>----------------------------
Mobil: Samsung Galaxy s3 4G Ort: Västerbotten - Umeå

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
HappyF
Zonemaker
Posts: 293
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by HappyF »

ettan wrote:
Dacop wrote:När du börjar är oviktigt, det gäller bara att ha tillräckligt många tagningar inom 24 timmar. På Warded finns dessutom en räknare så du kan se hur du ligger till.
Okej men börjar det när jag tar första zoonen? Om jag tar en zon kl 16:00 så har jag på mig till 16:00 nästa dag? alltså 24h senare?
Ja, precis.
User avatar
Rickshaw
Posts: 51
Joined: 07 Oct 2012 23:43
Country: Sweden
Location: Solberga, Stockholm, Sweden

Re: Medaljer

Post by Rickshaw »

Som jag ser det är Revisitor den allra svåraste medaljen, eftersom man är beroende av att andra inte tar ens egna zoner. De flesta övriga medaljer kan man ju "jobba ihop" till med vanligt hederligt turf-arbete. Skulle man inte kunna tänka sig flera Revisitor-medaljer i någon typ av skala, t ex utöver den nu existerande Revisitor så föreslår jag en "Junior Revisitor" med typ 25 revisits på 3 dagar och en "Master Revisitor" med 75 revisits på 7 dagar.
Rickshaw the guard of Prästaparken
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Medaljer

Post by LoneDog »

Ulrik_H wrote:Som jag ser det är Revisitor den allra svåraste medaljen, eftersom man är beroende av att andra inte tar ens egna zoner. De flesta övriga medaljer kan man ju "jobba ihop" till med vanligt hederligt turf-arbete. Skulle man inte kunna tänka sig flera Revisitor-medaljer i någon typ av skala, t ex utöver den nu existerande Revisitor så föreslår jag en "Junior Revisitor" med typ 25 revisits på 3 dagar och en "Master Revisitor" med 75 revisits på 7 dagar.
När man kan ta en revisitor i Göteborg då kan man sluta spela för då är det inget kul längre, hälften poäng för retake blah.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Medaljer

Post by Dusty »

LoneDog wrote:
Ulrik_H wrote:Som jag ser det är Revisitor den allra svåraste medaljen, eftersom man är beroende av att andra inte tar ens egna zoner. De flesta övriga medaljer kan man ju "jobba ihop" till med vanligt hederligt turf-arbete. Skulle man inte kunna tänka sig flera Revisitor-medaljer i någon typ av skala, t ex utöver den nu existerande Revisitor så föreslår jag en "Junior Revisitor" med typ 25 revisits på 3 dagar och en "Master Revisitor" med 75 revisits på 7 dagar.
När man kan ta en revisitor i Göteborg då kan man sluta spela för då är det inget kul längre, hälften poäng för retake blah.
En zon som man redan äger behöver bli mera attraktiv att ta igen. Efter man fått revisitor medaljen så är revisit på en zon inte värt besväret, om den nu inte ligger efter vägen. Det är ok att man kan ta den en gång per dygn samt halva poängen men det borde ge något i det långa loppet att plocka dessa gröna plupps! :)

Se detta medaljförslag.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer

Post by Isengrim »

Dusty wrote:
LoneDog wrote:
Ulrik_H wrote:Som jag ser det är Revisitor den allra svåraste medaljen, eftersom man är beroende av att andra inte tar ens egna zoner. De flesta övriga medaljer kan man ju "jobba ihop" till med vanligt hederligt turf-arbete. Skulle man inte kunna tänka sig flera Revisitor-medaljer i någon typ av skala, t ex utöver den nu existerande Revisitor så föreslår jag en "Junior Revisitor" med typ 25 revisits på 3 dagar och en "Master Revisitor" med 75 revisits på 7 dagar.
När man kan ta en revisitor i Göteborg då kan man sluta spela för då är det inget kul längre, hälften poäng för retake blah.
En zon som man redan äger behöver bli mera attraktiv att ta igen. Efter man fått revisitor medaljen så är revisit på en zon inte värt besväret, om den nu inte ligger efter vägen. Det är ok att man kan ta den en gång per dygn samt halva poängen men det borde ge något i det långa loppet att plocka dessa gröna plupps! :)

Se detta medaljförslag.
Ett bra förslag men problemet med att man inte har nått ljud på revisitsen gör att man knappt tar dom på vägen ens och det är lågprioriterat tyvärr att fixa det. Vore kul om man kunde få reda på hur många revisits totalt. Enligt turfgame.com är min mest besökta zon oatzone med 154 visits, enligt warded har jag varit där 29 ggr...
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Medaljer

Post by GuteLappen »

Dusty wrote:
LoneDog wrote:
Ulrik_H wrote:Som jag ser det är Revisitor den allra svåraste medaljen, eftersom man är beroende av att andra inte tar ens egna zoner. De flesta övriga medaljer kan man ju "jobba ihop" till med vanligt hederligt turf-arbete. Skulle man inte kunna tänka sig flera Revisitor-medaljer i någon typ av skala, t ex utöver den nu existerande Revisitor så föreslår jag en "Junior Revisitor" med typ 25 revisits på 3 dagar och en "Master Revisitor" med 75 revisits på 7 dagar.
När man kan ta en revisitor i Göteborg då kan man sluta spela för då är det inget kul längre, hälften poäng för retake blah.
En zon som man redan äger behöver bli mera attraktiv att ta igen. Efter man fått revisitor medaljen så är revisit på en zon inte värt besväret, om den nu inte ligger efter vägen.
I mitt fall denna månad stämmer det absolut inte.
Det har varit en otroligt jämn kamp i min serie division där varendaste poäng var viktigt. Därför var jag helt enkelt tvingad att göra revisits.


Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Sv: Medaljer

Post by Dusty »

GuteLappen wrote:
I mitt fall denna månad stämmer det absolut inte.
Det har varit en otroligt jämn kamp i min serie division där varendaste poäng var viktigt. Därför var jag helt enkelt tvingad att göra revisits.


Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Det tvivlar jag inte på, tänkte mer på de som inte spelar i ett seriespel eller kanske bor på ett mindre ställe där det inte finns så många turfare och zoner. Man vill ju ändå ha ett mål med att ta en revisit så förslaget är ju att ge en orsak.

Oavsett så kan man ju plocka revisiten om det nu är för seriespel eller bara få en till i revisit säcken, win win för alla?
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”