Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Anna_B
Posts: 3
Joined: 02 Oct 2016 15:55
Country: Sweden
Location: Lund
Contact:

Re: Medaljer

Post by Anna_B »

Nya medaljer och info om dom i första inlägget.
Tycker denna diskussion är intressant att läsa.
Bont
Posts: 7
Joined: 28 Apr 2015 10:04
Country: Sweden

Medaljer Lila Zoner

Post by Bont »

Purple zones.png
Purple zones.png (26.78 KiB) Viewed 13328 times
Hej
Lång tråd denna om medaljer med många bra förslag. Trevligt med många av de nya medaljerna oxå, tex Darkest Ninja och Bridge fanatic. Det "tråkiga" med dom är att det känns som det roliga tog slut så fort.

Jag är mycket för en medalj för långsiktigt turfande, en medlaj som får turfaren att motiveras att fortsätta ta zoner över lång tid. Helst i motionsform.

Därför en medalj för antal sk LILA zoner (de som man besökt minst 51 ggr). Nivå 10 - 25 - 50 - 100 - 250 - 500 purple zones (enligt warden). Det ger med högsta säkerhet ett motiv att få personen att gå eller cykla utan att känna större stress över att kämpa i någon liga eller tabell utan i egen takt jobba för att en eller flera zoner minst 51 ggr.

Jag har mött många turfare som haft olika krämpor och där turfen hjälpt dom att förbättra sin hälsa. Mött en turfare i en sk mulle-zon som sa att han gick hit för att få den som unik. Toppen, underbart. Med en mitt (ja det är säkert flera som tycker detta) skulle man kanske få honom o andra att besöka mullezonen 50 ggr till. Visst är det en hälsobefrämjande medalj??

Jag har ritat ett medlajförslag....fult som attan men finns denna flerstegmedalj är jag övertyg att Turf kommer att få fler personer att besöka tex uddare mulle-zoner fler än en gång.

/Bont
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer

Post by LeiLar »

Ett alldeles utmärk förslag, Bont. Det stöder jag helhjärtat.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Vakentimmar
Posts: 13
Joined: 26 Dec 2014 17:31
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Vakentimmar »

Håller med LeiLar. Utmärkt förslag! :)
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: Medaljer

Post by Fillefilur »

Håller också med, jättebra förslag!
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by ParkMan »

Jag stöder också förslaget!
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Medaljer

Post by Maqqan »

Begreppet "lila zoner" är väl något Warded skapat? Finns ju inte i Turfs databas egentligen så har svårt att se det förslaget blir verklighet men spännande förslag :)
Bont
Posts: 7
Joined: 28 Apr 2015 10:04
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Bont »

Hej Maqqan
Erkänner att jag inte riktigt förstår kopplingen mellan Turf och Warded fullt ut. Men ett teknisk problem som det borde kunna fixas på något sätt.

När jag av dig erhöll Expandor medaljen så bedömde du mina posters utifrån en googledrive länk. Kan det lösas på liknande sätt med en skärmdump på de lila zoner som ju innehåller färg, antal TO och inloggad turfare. Den som gör anspråk får göra skärmdumpar inkl tydliga markeringar och uträkningar så att det blir lätt för dig att beömma (eller vem som nu i såfall gör det)

Statistik proffset TurfLundkvist har säkert en ännu smartare ide på lösning

Detta är verkligen en i mitt tycke hälsobefrämjande ide som rimligen ligger borde i Turfs grund anda och något som är nåbart för den absoluta majoriteten av turfare utan att stressa

Tack för din kommentar
Bont
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

Ja det är ju något mellanting mellan att samla unika och att helt enkelt göra Takes så känns vettigt. Att manuellt bekräfta alla de medaljerna går såklart inte utan det blir att ändra på databaser.
Running the third-party project https://turfbridge.com
KarinAlfrida
Posts: 25
Joined: 30 Jul 2013 21:43
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by KarinAlfrida »

Bra förslag Bont!!!
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”