Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Medaljer

Post by Velocipedryttaren »

Regionmedalj kunde vara skoj. Brons när man tagit alla zoner i sin hemma region, silvermedalj när man har alla unika zoner i tre regioner och guldmedalj när man har lyckats med att ha alla unika zoner i fem regioner.
User avatar
KPD
Posts: 72
Joined: 14 Jan 2013 13:37
Country: Sweden
Location: Lund
Contact:

Ekvatormedalj

Post by KPD »

En Ekvatormedalj kunde vara trevlig, när man har tillryggalagt 40 075 km (jordens omkrets vid Ekvatorn enligt NE) eller en multipel av detta avstånd. Förslagsvis utformas medaljen som en jordglob med siffran 1, 2, 5, 10 etc för att visa hur många varv runt jorden turfdistansen motsvarar.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Medaljer

Post by farbrorP »

Du menar en speciell bilturfarmedalj? Hoppas inte det... ;)
User avatar
KPD
Posts: 72
Joined: 14 Jan 2013 13:37
Country: Sweden
Location: Lund
Contact:

Re: Medaljer

Post by KPD »

farbrorP wrote:Du menar en speciell bilturfarmedalj? Hoppas inte det... ;)
Nej, men möjligen skulle det kunna ses som en medalj för dem som turfar också på resor eller söker sig till andra platser. Jag turfar till fots, men jag tvekar inte att ibland sätta mig på tåget för att turfa på annan ort.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Ememel »

Velocipedryttaren wrote:Regionmedalj kunde vara skoj. Brons när man tagit alla zoner i sin hemma region, silvermedalj när man har alla unika zoner i tre regioner och guldmedalj när man har lyckats med att ha alla unika zoner i fem regioner.
Alla zoner är nära nog omöjligt i vissa regioner. Bättre med 95% eller dylikt.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by TBIT »

Ememel wrote:
Velocipedryttaren wrote:Regionmedalj kunde vara skoj. Brons när man tagit alla zoner i sin hemma region, silvermedalj när man har alla unika zoner i tre regioner och guldmedalj när man har lyckats med att ha alla unika zoner i fem regioner.
Alla zoner är nära nog omöjligt i vissa regioner. Bättre med 95% eller dylikt.
Fast de sista fem procenten av zonerna är ju halva värdet i medaljen! Vattenzoner, zoner på öar, mullezoner, zoner i Fagersta, etc....
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer

Post by Isengrim »

TBIT wrote:
Ememel wrote:
Velocipedryttaren wrote:Regionmedalj kunde vara skoj. Brons när man tagit alla zoner i sin hemma region, silvermedalj när man har alla unika zoner i tre regioner och guldmedalj när man har lyckats med att ha alla unika zoner i fem regioner.
Alla zoner är nära nog omöjligt i vissa regioner. Bättre med 95% eller dylikt.
Fast de sista fem procenten av zonerna är ju halva värdet i medaljen! Vattenzoner, zoner på öar, mullezoner, zoner i Fagersta, etc....
Vissa regioner är ju rätt stora, vissa har zoner på bergstoppar, vissa har en stor skärgård med zoner på en jäkla hög av dom. Sen tror jag det finns en del zonutläggare som gärna skulle lägga ut en skitzon middleofnowhere bara för att jäklas när tex en sån som freezemanwalk (som bör vara över 75% i Sthlm nu) börjar närma sig 100%.

Personligen skulle jag hellre se regionsmedaljer, brons vi 50% silver vid 75% och guld vid 95-98%. Då är det överkomligt för de flesta att greja iaf brons (även för våra ungdomar som håller igång och inte har körkort) och när du tagit en region finns det tre nya att jaga i nästa region.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by TBIT »

Isengrim wrote:Vissa regioner är ju rätt stora, vissa har zoner på bergstoppar, vissa har en stor skärgård med zoner på en jäkla hög av dom. Sen tror jag det finns en del zonutläggare som gärna skulle lägga ut en skitzon middleofnowhere bara för att jäklas när tex en sån som freezemanwalk (som bör vara över 75% i Sthlm nu) börjar närma sig 100%.

Personligen skulle jag hellre se regionsmedaljer, brons vi 50% silver vid 75% och guld vid 95-98%. Då är det överkomligt för de flesta att greja iaf brons (även för våra ungdomar som håller igång och inte har körkort) och när du tagit en region finns det tre nya att jaga i nästa region.
Bra tänkt!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Medaljer

Post by Marrrs »

Velocipedryttaren wrote:Regionmedalj kunde vara skoj. Brons när man tagit alla zoner i sin hemma region, silvermedalj när man har alla unika zoner i tre regioner och guldmedalj när man har lyckats med att ha alla unika zoner i fem regioner.
När det tillkommer zoner, skulle man bli av med medaljen då? Tänk om fem år, om det är kanske tre eller fem gånger fler zoner. Det känns inte som särskilt framtidssäkra medaljer så sett.
8-)
User avatar
KPD
Posts: 72
Joined: 14 Jan 2013 13:37
Country: Sweden
Location: Lund
Contact:

Re: Medaljer

Post by KPD »

Marrrs wrote:När det tillkommer zoner, skulle man bli av med medaljen då? Tänk om fem år, om det är kanske tre eller fem gånger fler zoner. Det känns inte som särskilt framtidssäkra medaljer så sett.
Man skulle rimligen inte kunna bli av med medaljen. Då vore det knappast värt besväret att kämpa för den. Därför tror jag heller inte på procenttal, kanske inte ens på den typen av regionmedaljer, eftersom zoner tillkommer hela tiden.

Skulle det fungera med en medalj, som man finge när man har tagit fler zoner än någon tidigare har gjort i regionen? Det skulle visserligen innebära att svårighetsgraden höjdes vartefter fler zoner tillkommer, men inte medföra ett krav på 100 %. (Någon nedre gräns borde dock finnas, t.ex. minst 100 zoner, så att det inte blir inflation i medaljen, när nya regioner tillkommer.)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”